hej alle vi er netop blevet hønsefarmere

Jeg har læst en del her inde om folks automatiske hønselem og sådan en vil jeg selvfølgelig også gerne have .
Jeg har 2 stk aktuator liggende som har været på et stort hævesænkebord.
De køre samlet det vil sige at de begge er koblet til en boks hvor fra der så går en ledning til en "fjernbetjenning" som jo normalt er sat fast under bordet ved kanten og de kan kun køre begge retninger når de begge er koblet i boksen . hvis jeg kun sidder den ene til så vil den kun køre i tilbage position og ikke frem. det lidt træls for så skal jeg montere begge på hønselemmen hvilket jo er lidt over demensioneret da de kan løfte over 100kg vil jeg tro. Men det smarte med den fjernbetjening er at der er 4 indstillinger man kan gemme positioner på.
jeg kunne sagtens gå ud og montere udstyret nu inde i hønsehuset sådan at jeg kan stå der inde og holde f.eks. knap 1 inde og den så lukker lågen og så til morgen gå ud og holde knap 2 inde og så den åbner lågen men det kræver jo stadig jeg står
i hønsehuset og så forsvinder det smarte lidt med at man stadig manuelt skal lukke lågen nu bare ved at trykke på en knap istedet. Jeg ville jo gerne have en timer på som jer andre men aktuatoreren køre jo ingen vegne ved at der kommer strøm til så hvordan folk gør med en aktuator forstår jeg ikke helt? håber der nogen der gider hjælpe mig og evt komme med forslag.
mvh kenneth