Hvorfor må de egentlig ikke få hvede andet end som godbidder?
Haha, nu er det altså ikke fordi jeg er ond ved mine høns og kører dem på en streng diæt
Jeg har ikke tænkt over det før, men jeg bruger nok hveden til at manipulere mine høns. Lidt på samme måde som jeg bruger godbidder til mine hunde, i stedet for bare at smide mad i skålen. Det er jo en helt Fogh'sk "noget-for-noget-politik"

Mine høns går på friland i dagtimerne, de har ca 1500 m2 at gemme sig på. Når jeg gerne vil have dem til at gå ind i gården, rasler jeg bare lidt med den berømte hvedespand - så kommer de pilende fra alle verdenshjørner. Hvert dyr får så ca en håndfuld korn spredt i hønsegården, som herefter bliver lukket for natten.
De spiser helt utrolig lidt æglægningsfoder, de har jo snacket grønt og insekter hele dagen i haven. Så meget desto mere irriterende når de bare drøner foderet ud på gulvet for at komme til de knækkede hvedekerner.
Det er ikke foderøkonomien der bekymrer mig, til trods for at det er købt i "dyre domme" hos Land & Fritid. Ja, jeg kunne sikkert købe det billigere af en lokal landmand - men så skal jeg jo heller ikke pive når de lukker det lokale bibliotek. For det er jo det den orange økonomi gør, men det er selvfølgelig en helt anden diskussion.