Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Høreskader !!!! øhhhhhhh  (Læst 2168 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ege

• Passiv bruger
Høreskader !!!! øhhhhhhh
« Dato: 31 August , 2012, 19:33 »
Fandt dette links
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1816995.ece
Jeg troede, at boede man på landet var der ingen regler for hanehold.
Utroligt hvad man kan klage over mht ting som tidligere var naturlige del af landlivet
Gad vide om det er en bybo som er flyttet derud ????
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn

Offline Lis V

• Passiv bruger
Sv: Høreskader !!!! øhhhhhhh
« Svar #1 Dato: 31 August , 2012, 19:37 »
Tinitus af hanegal..... arhhh, næppe. Mon ikke bare han enten er tyndhudet (bybo). Hvis ikke naboens hane, så ville det nok være noget andet............
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 31 August , 2012, 19:57 »
Suk - stakkels dem som kender sådan en mand /d
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 31 August , 2012, 20:03 »
 ::) måske skal man vente med at kontakte medierne til blodsukkeret er stabilt og man ikke lige er helt oppe i tovene  :police:
Det er da en livskraftig hane som bør i guiness , for høres på 1 km afstand og gale uafbrudt fra 4-9 .... Det er der da ikke mange haner som har energien eller lunge kapacitet til  *g
Men ok, hvis den hane starter kl 4 om morgenen og bor i et træ lige op ad naboens soveværelse , så kan jeg skisme godt forstå at det er svært at være glad  /f
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Dyre-tossen

• Passiv bruger
  • Der er plads til alle og en hver
« Svar #4 Dato: 31 August , 2012, 20:05 »
Man må sige der er delte meninger  ;)

Hilsen Ann
0.0.1 sussex (Varmefri)
0.0.4 Landhøns (Varmefri)
1.0 Hund som er en og hedder Laban
1. Akvarie fulde af selvskabs-fisk

ALLE KYLLINGER SÆLGES

Her har man fået 100 C. i hønsefeber og det kan ikke helbredes af nogen medicin i verden.

Offline Silkemor

• Bruger
« Svar #5 Dato: 31 August , 2012, 20:08 »
Det er sørgeligt som folk er blevet sarte og beklager sig over al ting. Godt det ikke er min nabo.  >:(

Giver Berit Linea ret, det er jo helt hen i vejret.

Så la da værd  <B
Smil Anne-Louise

Nu med 1,4 brahma, 1,0 kanin, 1,1 huskatte, 1,0 dejlig mand, 0,1 endnu dejligere datter

Offline Lisbet Woller

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 31 August , 2012, 20:57 »
Vi havde for et par år siden også problemer med vores nabo, i forbindelse med hanegal tidligt om morgenen. Vi bor også på landet, og var derfor i vores gode ret til at holde hane, men da naboen lige havde fået en lille, og derfor i forvejen fik en sparsom nattesøvn, flyttede vi hele hønseriet om på den anden side af huset, men sendte dog også et pænt brev til naboen - lidt i retning af at "sådan er det at bo på landet". De blev såmænd så taknemmelige, at vi fik både vin og blomster.  ;D
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #7 Dato: 31 August , 2012, 21:02 »
lisbet woller dejligt, når det ender såden, så har man jo oss noget at snakke om

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #8 Dato: 31 August , 2012, 21:26 »
Jeg er så glad for jeg ikke har naboer.......Eller, altså det har jeg, men det er en gammel sød mand som bor 300meter væk.

Vi boede i vores gamle hus ,3 år ved siden af en socialt dårligt fungerende famlie med vold, politi, narko fest og hvad der ellers høre til.
Så blev vi alvorligt kureret for naboer og flyttede ud laaaangt væk fra naboer.

Omvendt nyder jeg virklig, det ikke er nødvendigt at tage hensyn til om musikken spiller højt og døre og vinduer er åbne. Børnene der hviner ad fryd og lege i haven, eller hvad tid på døgnet jeg har lyst til at klippe græs og og og....
Ja, det er ihvert fald ikke vores hane der forstyrre omgivelserne. Han galer kl.6.15  tre gange og ikke mere. Det er så hult og dybt vi dårligt kan høre det, hvis han står på den anden side af døren til hønsehuset. Vi har vinduet åbent i stuen, for at høre ham, men så skal vi være stille imens for ellers kan vi kun se han strækker hals ;D

Må nok tilstå uanset hvor meget jeg synes hanegal er hyggeligt og høre til på landet, ville jeg nok blive en smule krøllet i ansigtet med 4 timers hanegal der går gennem marv og ben. Men så går det vel begge veje? Naboen er jo så alligevel oppe kl.4 lørdag og søndag, og så kan han jo ligeså godt slå græsset og fræse køkkenhaven, inden det bliver varmt op ad dagen .....Og så er der dømt nabohygge *e
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #9 Dato: 31 August , 2012, 22:04 »
Hmm jeg havde en gang en Sultan hane i stor, eller en hollandsk toppet, jeg ved det egentlig ikke,  men han galede 32 gange i en køre, men så hørte vi ikke noget igen før 15 min. senere, ham blev selv jeg træt af, men stilheden blev larmende da ræven tog ham.

Jeg boede i et villakvarter i Rødovre, så da ræven tog ham, gik jeg så over til Orpington, og min nabo spurgte om jeg slet ikke havde hane mere  :)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 31 August , 2012, 22:20 »
Var det min nabo, ville jeg tilråde ham at kontakte en psykolog, for det lyder som om det er blevet en hel mani for ham at lytte efter hvornår hanen galer. Deraf også den irriterede tyktarm og tinnitus....

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #11 Dato: 31 August , 2012, 22:50 »
Jeg har hørt mange af sådan nogle sager og de kan være rigtig irreterende at have med at gøre. En af de sjove fortællinger er hvor en nabo brokkerede sig tit og konstant over en hane der galede hele tiden selvom hønsehuset var isoleret og blev lukket ud på bestemte tidspunkter kunne det jo ikke være rigtigt at han skulle gale når han var uden for hønsehuset.

Så skete det at hanen døde en dag og manden fik ikke lige fat i en ny hane, men tre uger efter kom naboen igen og klagede voldsomt over hanen havde galet og det kunne ikke være rigtigt og det ikke var til at få ro. Så fortalte han naboen at den havde været død i tre uger og derfor kunne den altså ikke have galet. Det troede naboen ikke på og så fik han lov at se hønsehus, hus og have og det hele og kunne konstatere at den ikke var der og gå lidt pinligt berørt hjem igen over hængelsen. Siden da skulle han have været utrolig flink, da han ikke havde hanen at brokke sig over mere og måske den hængelse han ikke var for stolt af.

Det siger jo lidt om hvad man måske er begyndt at gå op i og måske ikke ude på at finde en løsning eller tilvende sig hvilket menneske faktisk er ret gode til.
Haner kan nu også blive for meget af det gode hvis de bliver ved og ved og ved med en høj galen, men så må man finde en løsning i god ro og orden og ikke bare sige sådan skal det være og bum basta.

Men høreskader med mere tror jeg ikke på en hane kan tage æren for med mindre han har haft naboens hane siddende på skuldren dagen lang. Et andet spørgsmål jeg ville stille at hvis vi ikke må have hane på landet længere hvor må vi så være henne?
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #12 Dato: 31 August , 2012, 23:50 »
Suk - stakkels dem som kender sådan en mand /d

Jeg har kun en kommentar (som sikkert vil være populær her på Forum) - stakkels den kvinde som evt deler hjem med en sådan mand. For hold da kæft hvor må hun leve i et rent helvede.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #13 Dato: 01 ſeptember , 2012, 08:03 »
Uden dog at være læge eller psykolog. Så vil jeg mene at den mand lider af andet end irriterede tyktarm og tinnitus. Når hvis han fokusere SÅ MEGET på hanen. Lyde kan man vende sig til- HVIS man vil.

Men udlægningen fra avisens side fremmer bestemt ikke hønsehold på nogen som helst måde.  Og giver kun "vand på møllen" for andre krakilske hønsehader naboer /d

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Carsten Blohm

• Bruger
« Svar #14 Dato: 01 ſeptember , 2012, 08:13 »
Hvor har du ret Lene /o

For selv om man bor på landet så må man godt tænke lidt på hinanden. Det vil være helt på sin plads at lukke hanen inde om natten

Sådan en artikel er ikke befordrende for hønsehold i almindelighed og slet ikke for hønsehold i byerne, skriverier som dette er kun benzin på bålet for ny pres på at kommunerne vil dyre hold til livs

Jeg har nu kæmpet med kommune og nabo i 7 år, og har i sidste omgang trukket det korteste strå, men nu må vi se hvordan det hele går
mvh
Carsten  
Opdrætter af
Sorte Nøgenhals dv.
Blå kochin dv.
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.dommerringen.dk
www.italienerklubben.dk