@ Ege
Jeg må lige korriger dig lidt her.
Tinitus er ikke en skade eller fejl i hjernen men en skade i det indre øre. Den del som er udformet som et sneglehus indeholder en væske(vand) og siderne er fyldt med små fine hår. Lyden bliver overført til bevægelse af væsken i den del af øret og det får de små har til at bevæge sig.
Lad os sige du hører et højt brag så vil hårene udsættes for denne chock påvirkning. Når hårene så kører op og ned af hinanden får du den hylen evt. Ringen for ørene. Som regel efter et stykke tid har hårene rettet sig igen og alt er normalt gør de ikke men konstant er reformer (kortsluttede) har man Tinitus.
Knækker hårene mister du hørelse så afhænger det af hvor i sneglen hårene knækker hvilke frekvenser du bliver døv på.
Menneskestemmer eller kirkeklokker er altså indbildning det kan være nogle af frekvenserne opfattes af den enkelte som klokker eller stemmer men det er hjernen som spiller et pus måske fordi man selv vil have det til at lyde sådan eller det er den bedste måde man kan forklarer ændre hvordan det lyder.

Den pågældende nabo med maveproblemer og Tinitus. Har ikke Tinitus pga hanen men af anden tøj som oftest vedvarende høj støj jeg mener mac skal over 100db over længere tid for disse skader opstår F-16 trykker 144db foran indtaget og ca.120db i cockpittet.
Maveproblemerne er nok alle hans bekymringer.
Som der stod på hypokonderens gravsten "hvad sagde jeg!"