Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Høreskader !!!! øhhhhhhh  (Læst 2169 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Høreskader !!!! øhhhhhhh
« Svar #15 Dato: 01 ſeptember , 2012, 09:16 »
Naboen kunne måske også være lidt hensynsfuld, og sørge for at lukke hanen ind om natten. Både for hanens egen skyld, men der er vel heller ingen grund til at genere naboen "med vilje". At manden så går til EB og klager over tinnitus og mavebesvær, det er jo noget pladder. En vittig sjæl har lagt denne op i den tilhørende debat (husk lyden): http://www.youtube.com/watch?v=A43JOxLa5MM

WOU!!! Det kan selv Frede, Jokke og Carlo ikke præstere til sammen :o 8).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #16 Dato: 01 ſeptember , 2012, 09:38 »
Ha, ha Tanja - den video sendte jeg til min veninde og næsten nabo lige inden Elvio flyttede ind her, og bildte hende ind, at det var en optagelse af Elvio fra sit "gamle" hjem.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ege

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 01 ſeptember , 2012, 12:24 »
tinnitus er jo en skade i hjernen der/den tror den hører en lyd
så gad vide om han har adoptere en lyd som han forbinder med at være træls .....da den forstærkes ,når man ikke kan slippe den
feks hanegal

Andre kan høre kirkeklokker eller mennskestemmer, men mest normal  susen eller   vedvarende hylen
hvilket i sig selv er dyb belastende for de mennesker som er ramt af det
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #18 Dato: 01 ſeptember , 2012, 13:40 »
Jeg tror at alle på en eller anden måde er generet af naboen, enten er de for stille eller også larmer de for meget. De skygger for solen eller også så reflekterer de solens stråler lige ind til en selv. Spørgsmålet er så hvordan man tager det... Nogle vælger så at forpeste både sit eget og naboens liv ved at klage over så det ene og så det andet.

Man kan jo i dagens Danmark jo altid overtræde en regel som der kan klages over. Men det kunne jo så være at naboen fandt på at klage tilbage.

Sørgelig historie.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #19 Dato: 01 ſeptember , 2012, 13:42 »
hvor har du ret finn, hvad er der blevet af , at vi i fællesskab nyder at andre er småtossede og sære, med et skævt smil.

Susanne

• Gæst
« Svar #20 Dato: 01 ſeptember , 2012, 16:30 »
ja, der er stadig lavt til loftet mange steder  /d

Offline KEW

• Bruger
« Svar #21 Dato: 01 ſeptember , 2012, 23:08 »
@ Ege
Jeg må lige korriger dig lidt her.
Tinitus er ikke en skade eller fejl i hjernen men en skade i det indre øre. Den del som er udformet som et sneglehus indeholder en væske(vand) og siderne er fyldt med små fine hår. Lyden bliver overført til bevægelse af væsken i den del af øret og det får de små har til at bevæge sig.
Lad os sige du hører et højt brag så vil hårene udsættes for denne chock påvirkning. Når hårene så kører op og ned af hinanden får du den hylen evt. Ringen for ørene. Som regel efter et stykke tid har hårene rettet sig igen og alt er normalt gør de ikke men konstant er reformer (kortsluttede) har man Tinitus.
Knækker hårene mister du hørelse så afhænger det af hvor i sneglen hårene knækker hvilke frekvenser du bliver døv på.
Menneskestemmer eller kirkeklokker er altså indbildning det kan være nogle af frekvenserne opfattes af den enkelte som klokker eller stemmer men det er hjernen som spiller et pus måske fordi man selv vil have det til at lyde sådan eller det er den bedste måde man kan forklarer ændre hvordan det lyder.  :)

Den pågældende nabo med maveproblemer og Tinitus. Har ikke Tinitus pga hanen men af anden tøj som oftest vedvarende høj støj jeg mener mac skal over 100db over længere tid for disse skader opstår F-16 trykker 144db foran indtaget og ca.120db i cockpittet.
Maveproblemerne er nok alle hans bekymringer.

Som der stod på hypokonderens gravsten "hvad sagde jeg!"
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Ege

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 02 ſeptember , 2012, 10:45 »
Det var nok osse det jeg mente med hjernen , men dejligt med en mer uddybning  /o
Menneskestemmer eller kirkeklokker er altså indbildning det kan være nogle af frekvenserne opfattes af den enkelte som klokker eller stemmer men det er hjernen som spiller et pus måske fordi man selv vil have det til at lyde sådan eller det er den bedste måde man kan forklarer ændre hvordan det lyder. 
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #23 Dato: 02 ſeptember , 2012, 10:52 »
Tænk hvis det var naboens børn og ikke hanen, der var årsagen.

Skulle der så kommer et forbud mod børn ??

Hvor er vi dog på vej hen....... der er så sandelig andre og meget større problemer her i verdenen.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 02 ſeptember , 2012, 11:10 »
Kenneth du lyder som om du er otolog  ;)
Og det er rigtigt det du siger, men der er også andre ting end høje lyde der kan give tinitus.
Jeg har det kun på det ene øre, og er undersøgt på Bispebjerg Hospital. Iflg. lægen der kommer mit ikke at for høj musik som ung og jeg har ikke været i nærheden af høj lyd på den side hvor tinitusen er.
Medicin kan som bivirkning også give tinitus og der er sikkert også andre ting der kan give det og tinitus (ved jeg fra mig selv) forværres ved psykisk stress.

Offline KEW

• Bruger
« Svar #25 Dato: 02 ſeptember , 2012, 16:13 »
@lisbethpilkjær
Korrekt stress kan forværre det.
Og medicin jeg ved ikke om medicin kan være årsag til Tinitus jeg er ikke mediciner ;) dit tilfælde kan være arveligt eller kontinuerligt støj ikke nødvendigvis højt. Sygdom kan også fremkalde det.
Nej jeg er ikke otolog...
Jeg er fritidspilot og har taget erhvervsteorien også dog ikke bestået ;D
Øret er en af de vigtigste sanser ved flyvningen da den udgør størstedelen af vores balance system derfor har man meget teori omkring dette i flyteori heraf har jeg min viden. Generelt har man meget teori om kroppen og påvirkning under flyvningen /o
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.