Se nu fandt jeg jo billedet af din rugemaskine, og sådan en har jeg da også haft...
Det er nok den der har klækket flest kyllinger for mig, så den skal du være glad for, den har dog følgende udfordringer.
1-Den skal enten isoleres med flamingo, eller en skum måtte, hvis ikke den står inde i dit hus, hvor temperaturen er stabil, og helst omkring stuetemperatur, 15-20 C ,så har den ikke svært ved at holde en stabil temperatur.
2-Det næste er at den kører bedst mindst 50 % fuld, dvs. minimum 25 æg, og gerne helt fuld, men det er jo en udfordring at udruge 50 kyllinger, da der jo skal være plads til dem efterfølgende, men på den rigtige tid af året er der rig mulighed for at sælge dem, og det er en fest at se dem poppe som i en sience fiction film.
mht de to bakker, så er det meningen at den øverste sidder i vuggen, og kan indeholde ca 50 æg hvis du stikker stængerne ind med den rigtige afstand, lidt hævet over bunden, MEN de bliver ikke frivilligt siddende, så jeg satte/viklede tape for enden af mine så de ikke kunne smutte ud igen.
Hvis vuggen virker, så sidder der en kontakt til den ude på siden, og den kører langsomt, så du kan ikke lige se det, men med lidt tidsforskydning kan du se den har flyttet sig.
Den nederste lægger du æggene i når de skal klække, ovenpå det grønne net, det er for at de små ikke skal stikke fødderne igennnem.
Jeg har lagt nye æg i bakken når de første er lagt til klækning, og de nye æg tager ikke skade af et døgn eller to på højere fugt, mens de første klækker, på den måde kan der produceres mange kyllinger.
Når du har tjekket at temperaturen er korekt, og din fugtighedsmåler virker så er du klar.
Hvis ikke vuggen virker kan du jo selv vende, men det er lidt vanskeligt når de ligger mellem stængerne, så bare bakken er i ro, kan du jo fylde ægene i uden pinde, og vende ved at kører hånden henover ægene så de ruller, det virker fint.
Du kan også bruge begge bakker og fylde dem med æg, og så lægge bageristen over den øverste, når de klækker, så kan du have næsten 100 kyllinger på en gang

spørg endelig igen, hvis jeg har glemt noget.