Jo Tak
Ræven har da her været et dyrt bekendtskab....
Jeg troede ellers de var godt nok sikrede, men indrømmet, det sidste gang, kan jeg ikke med sikkerhed sige, var Mikkels værk... I så fald, var han godt nok mager... For så har han mast sig ind gennem, et fabriksfremstillet forstykke til en hundegård.... For 8 ud af 10 Ænder lå desværre døde, en af de sidste, havde så skadet hals, så den døde senere... Og endeligt til slut, slog han også den sidste ihjel, og det endda ved højlys dag, og midt på græsplænen.... Sammen med et par høns...
Uheldigvis misforstod min kammerat det, at jeg løb ind, så han jagede Mikkel på flugt.... Så da jeg kom med geværet, var der ikke længere, noget at bruge det til...
Jeg har selv skudt 2 ræve, og det er faktisk utroligt. Begge blev skudt indedørs... Hvilket jo lige som fortæller, at også rævene er trængt op i en krog...
Desværre kommer vi nok til at mærke en del mere til ræven, i takt med at landbruget intensiveres... Men som fjerkræ folk, kan vi så håbe på, at de nye randzoner vil give Mikkel lidt bedre betingelser, for at skaffe sig føden andre steder, end lige i vores hønse og ande besætninger...
M.V.H....Benny..