Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Snøft ræven tog vores hønemor og 5 kyllinger  (Læst 4963 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline StinneG

• Passiv bruger
Snøft ræven tog vores hønemor og 5 kyllinger
« Dato: 25 August , 2012, 13:15 »
Vores fantastiske dværgwyandot som havde ruget 5 kyllinger ud i hønsegården i alt slags vejr. Her tidligt i morges finder min kæreste en vinge fra vores "Askepot" og fjer. Ræven har desværre haft held med, at grave sig under og ind til hønsegården og fundet Askepot og hendes 5 silke kyllinger på 14 dage. Vi har desværre ikke kunne få hende til, at gå ind i huset til de andre om aftenen. Vi er så kede af, at vi ikke fik held med, at få hende ind. Dyre dyre lærepenge og så synd at vores dyr har skulle opleve at blive taget af ræven. Aii hvor er vi kede af det. Link her til den lidt specielle historie om vores wyandot.  http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=28460.0 :( :( :(
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline fle.bir

• Passiv bruger
Sv: Snøft ræven tog vores hønemor og 5 kyllinger
« Svar #1 Dato: 25 August , 2012, 13:17 »
åh stakkels jer :'( :'( :'(
Birgit
Chaboer
Grønlægger
Kochin
New Hampshire
blåpandet amasone gøjer

Offline KRISTINA

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 25 August , 2012, 13:57 »
øv, hvor træls...
1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 25 August , 2012, 22:47 »
Øv.... det var da trist at høre :-(

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 26 August , 2012, 17:51 »
*t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 26 August , 2012, 23:31 »
Mange tak for jeres søde ord og derved støtte. Det er virkelig sødt af jer. Og varmer meget så mange tak. Vores dyr er ikke "bare dyr" for mig men en del af familien. Så det er sgu svært når sådan noget sker..og værst for dyrene...suk.. og kyllingerne var lige blevet 14 dage gamle, snøft. De stakler
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

www.silkies.dk

Offline Lipu

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 27 August , 2012, 09:57 »
Føler virkelig med dig, og hønemor + kyller  :'(. Vi har også næsten lige prøvet det, dog ikke med kyllinger. Jeg bebrejdede mig selv i lang tid, da jeg følte det var mit ansvar at passe på dem....og havde så ondt af hønsene. Der går stadig et sug igennem min mave hvis jeg ikke kan høre hønsene når jeg går derom og kalder på dem. Jeg ved godt naturen er som den er, men det er sgi barskt alligevel når det kommer så tæt på. Jeg håber du har andre høns at glæde dig over endnu? For livet går videre uanset hvad :) Hvad med lille 'Benjamin' (det hedder min søn også :), er han stadig i fuld gang? Mange hilsner, Liselotte
Mange hilsner Liselotte

Broget flok af rød amerikaner, guld/sort-randet wyandot, guld/hvid-randet wyandot, blå wyandotter og 'snegle-dræbere' alias hvide moskusænder.

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 27 August , 2012, 21:21 »
Tusind tak Liselotte  for din enormt søde besked. Hvor det varmer meget. Ja det er lige præcis sådan jeg har det, som du. Det er jo vores "pligt" når man vælger at have dyr at sørge for, at de har det godt. Så ja det er utrolig hårdt, kyllingerne var lige blevet 14 dage gl. og ved, at få fjer og var sunde og så søde. Og deres mor var meget speciel en høne. Så synd for dem, tak for din støtte, hvor er du sød og forstående. Men ja vores lille "Benjamin" har det rigtig godt, vi kalder den nu Lille My, da vi så håber det er en pige  :laugh:. heldigvis har den det rigtig godt, og er en lille mirakel kylling og meget lille af sin alder, men meget frisk. Vi var for 7 måneder siden meget plaget af en duehøg, der kom og tog vores høns en af gangen, selv store orpingtoner. Så æv nu at skulle have besøg af ræven. Håber det bedste for dig og dine  :) Stine

www.silkies.dk

Offline Lipu

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 29 August , 2012, 09:09 »
Dejligt at høre med 'Lille My' og tak for dit søde svar :). Vi har lige fået nye høns i weekenden, så håber at det nye projekt går bedre denne gang. Jeg må indrømme at de gamle har været lidt ude i haven igen, men KUN mens vi gik lige omkring dem. Vi har en bunke af flis, som de fik lov at skrabe lidt rundt i efter guf, det nød de vist  :D Samtidig kunne de nye lige få lidt frisk luft i hønsegården. Det er (håber vi) 2 blå wyandot høner og 1 hane på ca. 4 mdr (de siger stadig pip :) ) og 1 hvid guld-randet høne der er 1½ måned ældre. Jeg ved godt at det måske ikke er så smart at lukke halv store kyllinger sammen med voksne høns, men jeg håber de finder ud af det på et tidspunkt :) De nye tør ikke rigtig gå udenfor endnu, og de gamle vil helst være ude, så lige nu går det vist  ;D Held og lykke med dine 'pipper' :) Mvh, Liselotte
Mange hilsner Liselotte

Broget flok af rød amerikaner, guld/sort-randet wyandot, guld/hvid-randet wyandot, blå wyandotter og 'snegle-dræbere' alias hvide moskusænder.

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #9 Dato: 29 August , 2012, 13:43 »
Hej Stine

Ja det er en træls fornemmelse at komme ud til....

Sidst var det mine Ænder.... Jeg ved ikke hvorfor, men pludseligt flytter mundvandet sig helt op bag øjnene, og gør et ihærdigt forsøg på at presse sig ud....

Så også her, er der sparet sammen, til den næste Ræv jeg får fingre i....

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 29 August , 2012, 20:57 »
Tak Benny, ja det er sgu ikke sjovt, håber du har haft den "fornøjelse" for sidste gang. Og ræven ikke kommer igen. Jeg har også haft rovfugl der tog mine høns for 6-7 måneder siden. Formentlig en duehøg. Den tager så kun en af gangen, men næsten sværre at gardere sig imod, når man ikke har overdækket sin kæmpe hønsegård :)
Rigtig held og lykke med dine dyr!!
Bedste hilsner Stine

www.silkies.dk

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #11 Dato: 30 August , 2012, 09:45 »
Hej Stinne

Det ville være lidt mindre svært, hvis de nu havde gået ude... Men man føler jo et eller andet sted, selv at man har svigtet, for ænderne var jo inde for natten, og lukket inde i det indelukke, man havde lavet til dem...

Holdet før dem, tog han også, men der var det så kun en trævæg, knap en meter høj han skulle forcere... Men jeg havde bestemt ikke regnet med, han kunne klemme sig ind gennem dørstykket til en hundegård...

Så nu er det yderligere forstærket med kyllingetråd en meter op fra gulvet....

Det mest irriterende var jo næsten, at han ikke engang spiste en af dem.... Så de døde alle, helt og aldeles forgæves.

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 30 August , 2012, 09:58 »
Aii Benny, ja kan godt forstå, hvad du mener. Ville selv have det sådan. Og synes bestemt også, at jeg har svigtet mine. Ja det er også så hæstligt, at ræve eller mår, de går i blodsrus og slår alt ihjel, og det ikke er altid, at de tager dem alle med også hvis de bliver forstyrret, så ja så føler man at det er helt forgæves, at de er døde, da det ikke engang er blevet til et måltid for "morderen". Det er også utroligt, at den så har kunne komme ind, men håber nu, at det er sidste gang når du nu har sikret ekstra. Men vi må nok prøve, at tænke på, at vi forsøger, at gøre det bedste for vores dyr og sikrer dem efter bedste evne. Du har jo i hvert fald gjort en masse for dine. Jeg har fejlet noget mere og det er bare rigtig dyre lærepenge, som mine høns har måtte betale for  >:( . Da vi fik besøg af rovfugl, tog den "kun" en af gangen, og åd også af dem, men den måtte jo så gentage sin succes flere gange, så der røg nogle af mine bedste også min nyindkøbte smukke sorte silkehane. Men den slår dog ikke hele bestanden ihjel. Krydser fingre for, at du nu har gjort det umuligt for ræven, så man kan blive tryg igen. Bedste hilsner Stine

www.silkies.dk