Velkommen på forum, Liselotte

Ja, det er trist at miste sine dyr

Har dine høns faste fod-ringe på, for hvis de var fra sidste år skal ringene være gule.
Man kan ikke forvente et æg pr dag hos racehøns, det er ikke opdrættet med henblik på at være æggemaskiner. Jeg får som regel 5-6 æg om ugen fra mine, det er jeg godt tilfreds med.
Det kan være svært at sige, hvad din høne døde af, høns er eminent gode til at skjule det, hvis de er sløje, så når de virker sløje, er de meget dårlige, så din høne kan sagtens have været syg i nogen tid.
Hvis man har mod på det, kan man jo skære sin døde høne op, f.eks. hvis man har mistanke om noget med æggelederen eller et knust æg i hende, så kan man jo se om det ser normalt ud, man kan også se om der er f.eks. spolorm i tarmene, men det er nok lidt grænseoverskridende for de fleste. Der er nok også mange dødsårsager/sygdomme, vi som lægmænd ikke kan se, dårligt hjerte f.eks.
Glæd dig over dine andre høns, og husk, at når du sætter nye høns i flokken er det bedst at sætte mindst to høns ind, så de nyankomne kan "dele" de hak der forekommer, når ny hakkeorden skal etableres.