Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Den "dyreste" LU,- Puha  (Læst 2615 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Teddy

• Passiv bruger
Den "dyreste" LU,- Puha
« Dato: 14 December , 2008, 21:30 »
En vel overstået LU 2008, blev de dyreste i mine 7 år på LU.
I mere end en forstand.

Ja jeg købte jo lige et par moskus ænder, sortbrogede, vældig flotte efter min smag og ret billige 350 kr. for begge. :)
Og så var der lige en blodfornyelse af mine Guldhalset Wyandotter der også lige skulle købes. Det blev til 2 høner af fineste kvalitet, lidt dyre men helt ok. :D

Jeg bestilte også lige nogle kyllinger af de blårandede Andaluser. De første kommer hjem 13.3.09 jeg glæder mig som en lille dreng til juleaften. ::)

Men der var også lige den anden side af det. Jeg havde to af mine drenge med (den ene Viktor, blev også lige meldt ind i DFfr) og de blev jo sulten omkring middagstid. Det kom som sådan ikke bag på mig, men prisen på maden i cafeteriaet var da lige lovlig høj eller hva? ???
Da middags maden var spist var jeg også 230 kr. fattigere. Og jeg mener,-  vi var kun os tre.

Men skal der være gilde så lad der være gilde. Der er jo kun LU en gang om året, såååh.....

Lidt riggere på nogle områder men også fatiggere på andre.
Udover det en meget fin LU 2008.
Dommeraspirant med hang til svømmefugle.
Har Pt.selv Norske, Svane og Danske gæs. Ænder: Orpington, cayuga, Dansk and, Moskus, Aeyelsbury, Roun og så mine kære blå Andalusier høns i stor og dværg. På prøve er Pt. en stamme sorte Plymouth Rock.
www.minorkaklubben.dk

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Den "dyreste" LU,- Puha
« Svar #1 Dato: 14 December , 2008, 22:33 »
Hej Teddy

Det kende jeg godt, især det med at spise, 100kr rækker ikke langt og når man så engang ikke kan få 100kr for en høne og god kvalitet, så har man næsten ikke råd til at møde op.

Men det er jo en hobby og en rigtig godt hobby og det koster penge og med de mange glæde der følger med, så gør det vel ikke noget.

Skal dine børn til at udstille, hvilke racer/farver?.

Tommy 

Offline Teddy

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 14 December , 2008, 22:42 »
Arhhhh Tommy!!!!

Dine silker er da vist ikke så dårlige, så hvis du vil sælge kan du da altid få "lidt" for dem. ;D

Min søn skal udstille, ja. Han har simpelthen fået frit valg mellem alle hønsene, og han ville have mine guldhalset wyandotter.
Han mente iøvrigt at jeg skulle have den ene stamme, men jeg vil ikke konkurere med ham så han "købte" dem alle sammen.
Prisen på dem var rigtig god........det største knus man kan ønske sig. ;)
Har Pt.selv Norske, Svane og Danske gæs. Ænder: Orpington, cayuga, Dansk and, Moskus, Aeyelsbury, Roun og så mine kære blå Andalusier høns i stor og dværg. På prøve er Pt. en stamme sorte Plymouth Rock.
www.minorkaklubben.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 14 December , 2008, 23:15 »
Al hobby koster og jeg tror at fjerkræ er noget af det billigste, som man interessere sig for  8)

Desuden er det, det hele værd for man får set en masse dejlige dyr og snakket med en masse dejlige fjerkræ folk !! Så tiden flyver bare afsted.

Selvom jeg var der både lørdag og søndag, ja så fik jeg ikke set alle hønsene alligevel.  :-[ ;D
« Senest Redigeret: 15 December , 2008, 07:47 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Thomas Poulsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 15 December , 2008, 09:10 »
Ang. maden, så var menuerne vældig store og prisen er den samme som på grillbar :)

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #5 Dato: 15 December , 2008, 11:16 »
Ja sikke priser, selv en kildevand kostede 20 kr  <A
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 15 December , 2008, 15:55 »
Nogen var jo fornuftige og havde taget madpakke med ;D...

Dejligt Teddy, hvor gammel er din søn ;)? Jeg fik jo også tre høner med hjem, godt nok ikke til mig selv, men de var skam også af fin afstamning :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 15 December , 2008, 16:48 »
Mhp mad - ja dyrt det er det, men altså - en bakke med pølsemix - 35 kr så havde vi selv drikkevarer med.

Men ja det er dyrt at tage til LU.

Man kan altid finde en høne man gerne vil have med, og derudover er det for mange den tid hvor de handler ind i "America" da der så ikke er moms på varerne. Det gør jo de store indkøb lidt billigere.

Men ellers tak til DFFR for at stable en udstilling på benene hvert år som er værd at komme og kigge på.

:D
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Teddy

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 15 December , 2008, 21:17 »
Joooh maden var dyr, men som overskriften siger, så var det den "dyreste" LU
www.minorkaklubben.dk

Offline Teddy

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 15 December , 2008, 21:22 »
Nogen var jo fornuftige og havde taget madpakke med ;D...

Dejligt Teddy, hvor gammel er din søn ;)? Jeg fik jo også tre høner med hjem, godt nok ikke til mig selv, men de var skam også af fin afstamning :D

Min søn Viktor er lige blevet 8 år i dag <I

Han er vældig interreseret lige nu men det kan jo vende..... :)   så det er godt dyrene ikke skifter matrikel.

Købte mig i øvrigt også fattig hos America... <C
www.minorkaklubben.dk

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #10 Dato: 15 December , 2008, 21:42 »
...
Man kan altid finde en høne man gerne vil have med, og derudover er det for mange den tid hvor de handler ind i "America" da der så ikke er moms på varerne. Det gør jo de store indkøb lidt billigere.
...

Ingen moms på varerne i "America" i den tid??? Vil du forklare det nærmere for en blond?
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Thomas Poulsen

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 15 December , 2008, 22:36 »
der var 25 % rabat på alt :O)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 15 December , 2008, 22:53 »
Tillykke med ham Teddy :D!!

Da jeg var på hans alder havde jeg haft interressen i en del år, og den holder da stadig godt ved idag ;)!...

Din søn har dog været heldig :D! Han har fået lov til meget mere end jeg fik da jeg var på hans alder, jeg blev nød til at snyde min far nogle gange :P...
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Teddy

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 16 December , 2008, 07:32 »
...
...

Ingen moms på varerne i "America" i den tid??? Vil du forklare det nærmere for en blond?

I Jylland Handler vi lidt anderledes.....

Det er sgu swot det hele, ha ha  ;D
www.minorkaklubben.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #14 Dato: 16 December , 2008, 08:52 »
<H <H <H <HJa det sorte Jylland, os med tralierne.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte