Min Popcorn bande - de 4 Elvio kyller - er på trods af deres kun 3 uger unge alder ved at fortælle mig, at de absolut ikke mener, at deres 3 kvm, stor(lille) græsningsbur med indbygget varmekasse, gren til at lege på og eget sandbad er stor nok til deres teenagerudfoldelser...så i dag ville jeg udbygge deres areal med yderligere nogle kvm.
Imens jeg flyttede græningsburet, måtte kyllingere i en flyttekasse. Min kylling med fartstriberne var lynhurtig, og hoppede selvfølgelig ud af kassen, inden jeg fik lukket den..og værst var, at kyllen ville IKKE fanges. Shit, shit

Hurtigt måtte jeg sætte buret på plads på græsset og få de andre kyller derned, da jeg regnede med at den undslupne ville søge tilbage til dem, i stedet for at forsvinde ind i den uigennemtrængelige del af haven...eller før de få høns, som ikke ligger skruk, opdagede den og højst sandsynlig ville jagte den.
Pludselig ser jeg Baby ( min faverolles) komme kyllingen klukkende i møde...på vejen stoppede hun op flere gange og prikkede i jorden, som om hun inviterede til godbidder. Hvad sker der lige, tænkte jeg

Baby begyndte at cirkle rundt om kyllingen, som bare stod og gloede på hende. Kun 40 cm væk fra kyllingen lagde Baby sig ned med én vinge lidt ud til siden og stadig klukkende, som om hun inviterede den lille hen til sig.
Så sødt, så skønt at se - kan det virkelig være rigtigt, at Baby gerne vil være kyllemor eller babysitter??. hun har brugt megen tid til at ligge og kigge på kyllingerne om dagen, men jeg har aldrig tænkt på, at der var mere end nysgerrighed i det, og hun har ikke været skruk.
Jeg anså nu livet i den frie verden for for farligt for den lille, og da de tre andre små kom på græs igen og begyndte at pippe, var det ingen sag at få Fartstriben tilbage i børnehaven.
Jeg tror lige, at jeg skal prøve at få lavet en forsøgsindhegning en af dagene, for at se, om Baby mener det alvorligt. Jeg ved godt, at kyllingerne ikke vil anse Baby for deres mor(skruk), men det ville da være skønt, hvis de har en allieret, når de bliver gamle nok til at blive medlem af flokken - og Baby er god til at forsvare sit territorium....rigtig god