Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg har måske fået en barnepige til kyllerne.  (Læst 2310 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Jeg har måske fået en barnepige til kyllerne.
« Svar #15 Dato: 12 August , 2012, 21:51 »
Er hun blevet barnepige nu?
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #16 Dato: 12 August , 2012, 22:11 »
Sikke en dejlig flok, håber de små frække har fået en ekstra hønemor  *f
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #17 Dato: 13 August , 2012, 06:57 »
Er hun blevet barnepige nu?

Det er lidt pussigt, for Baby mener ikke, at aftalen går på, at hun skal have kylligerne hele tiden - det har hun ikke tid til ;D. , men kyllerne har nu heller ikke den store forståelse for, hvad de kan bruge hende til.

Når jeg ser hende stå klukkende ved kylleindhegningen, så får hun lov til at komme derind, og er så sammen med dem en times tid, hvor de går rundt sammen eller hver for sig. En enkelt gang har jeg set én kylle mase sig ind under Babys vinge. Når Babys omsorgskvote er opbrugt, vil hun ud til de andre igen. I går var hun 3 gange i kylleindhegningen.

Det er også helt fint, at det er sådan, for det vigtigste er, at kyllerne får en allieret i Baby - det kommer dem til gode, når de skal gå sammen med flokken, for Baby er altså klart den værste bisse over for nye medlemmer af familien.

...men sådan som popcorn-banden har ild i rumpetterne, fiser fra øst til vest og absolut ingen respekt har for nogen eller noget, så varer det længe, inden de får hele matriklen som legeplads.

Her kl. 07 står de fire i et hjørne af deres soveværelse med laange strakte halse og pipper i vilden sky, fordi de vil ud - sådan er det hver morgen. De ved godt, hvad der venter dem og de glæder sig.

« Senest Redigeret: 13 August , 2012, 06:59 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #18 Dato: 13 August , 2012, 07:39 »
Sådan skal det være. Et dejligt hønse-kyllingeliv der findes på din matrikel /o. Mine to små, skuldesårskyllingen og den hollandske dværg, er også så hyggelige. De prøver hver aften når de skal i seng, at snige sig til en tur i favnen for at få hygge og varme. De får som regel lov til at hygge lidt, inden de må ind i hønsehuset og sove for dem selv ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #19 Dato: 13 August , 2012, 17:34 »
Helle nu har jeg læst din tråd med et smil på læben, men hvad er det dog for en mor at give dem. Hun opdrager vel også bare kyllingerne til at blive dræberhøns, der nok skal give tæv til alle Råger og Spurvehøge, som våger sig for tæt på.

Tænk på det stakkelse postbud, der våger livet hver gang han levere posten til Helle. Det kunne jo være ham næste gang de tog.
Gad nu godt se hans fjæs hvis hønsene kom imod ham som en anden Rottweiler ::)

Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #20 Dato: 13 August , 2012, 18:43 »
Helle nu har jeg læst din tråd med et smil på læben, men hvad er det dog for en mor at give dem. Hun opdrager vel også bare kyllingerne til at blive dræberhøns, der nok skal give tæv til alle Råger og Spurvehøge, som våger sig for tæt på.

Jamen herligt - så er der ingen tvivl længere...Baby skal opdrage kyllerne - så har jeg 5 høns næste sommer til at holde de ca 30 råger væk, som opfodrer deres skrigende unger i vores have.

Naboen havde indbrud med stort udbytte natten mellem lørdag og søndag - det vil vi også kunne undgå, når det rygtes at vi har dræberhøns...hunden er ikke meget værd i den sammenhæng.

Tænk på det stakkelse postbud, der våger livet hver gang han levere posten til Helle. Det kunne jo være ham næste gang de tog.
Gad nu godt se hans fjæs hvis hønsene kom imod ham som en anden Rottweiler ::)

Det er der skam også råd for. Dræberhøns bliver til de blideste væsener, hvis postmanden har været forbi Brugsen efter en dåse majs eller en bakke hakket oksekød, inden han kommer her.
« Senest Redigeret: 13 August , 2012, 18:56 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14