Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mindetråd til Tabasco  (Læst 2557 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Soffy65

• Passiv bruger
Sv: Mindetråd til Tabasco
« Svar #15 Dato: 08 August , 2012, 17:39 »

Jeg har 10000 dyr her ønsker i jeg skiver og ønsker medfølese når et dør.

Ja, der er altid nogen der har det værre, men derfor kan man godt have det elendigt over noget som andre mener er en bagatel. Hvis man har 10000 dyr har man jo nok ikke samme forhold til dem som hvis man har nogle få. (kan man overhovedet have noget forhold til så mange?)
Der er også nogle dyr man kan have et tættere forhold til end andre dyr.  Forstår man ikke det burde "man" måske ikke kommentere på det!  :-X

Tanja jeg føler med dig og også din stakkels mand.  *t  Det var alligevel nemmere at bære hvis alle vores kæledyr sov stille ind i en høj alder.
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #16 Dato: 08 August , 2012, 17:48 »

selv om Ina siger jeg aldrig må sige det, da folk derved tror jeg er en tosse, så siger jeg det nu alligevel: Mine dyr er mine børn. Basta, punktum, slut.

Kære ven  *t
Jeg er slet ikke i tvivl om at dine dyr er dine børn, og alle der har børn og dyr er tossede til en vis grad, bare man er sig bevidst om at ikke alle forstår det... synd for dig, og synd for Lars, Og stakkels Tabasco er nu kommet i godt selskab.  <-
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #17 Dato: 08 August , 2012, 18:33 »
Føler med dig Tanja, Men endnu mere med Lars der må døje med en enorm skyldfølelse (det ville jeg ihvertfald ha') Men han har jo ikke gjort det med vilje.
Og folk der ikke føler noget når deres dyr dør, burde måske IKKE have dyr...
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline lars1206

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 08 August , 2012, 20:14 »
Når man ser Niels`kommentar kommer jeg i tanke om et citat som jeg hørte. "Jo mere man lærer mennesker at kende, jo mere holder man af dyr".
0,5 dværg wyandotter
1,2 dværg sikehøns

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #19 Dato: 08 August , 2012, 20:17 »
Øv øv Øv Tanja... stakkels dig og lille Tabasco...
Pepper mistede også sin Chilli for en måneds tid siden... det var han meget ked af, men han har fået en ny Chilli som han er glad for.
Der er stor forskel på produktionsdyr og kæledyr... sådan er det bare. Meeen jeg kender ind til flere landmænd som på trods af at de har 200 + køer så er der altid en eller to der skiller sig ud og får lidt særbehandling... ikke af kæledyrs status, men måske ekstra klap og nus. (og måske endda et navn ;) )

Når man ser Niels`kommentar kommer jeg i tanke om et citat som jeg hørte. "Jo mere man lærer mennesker at kende, jo mere holder man af dyr".

Nemlig :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline jane

• Bruger
  • Dejligt med høns i haven!!!
« Svar #20 Dato: 08 August , 2012, 22:05 »
jeg kan også godt sætte mig ind i hvordan du har det - Stakkels dig. hilsen jane
Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline Hiltunen

• Passiv bruger
  • Øksemorder
« Svar #21 Dato: 08 August , 2012, 23:16 »
Stakkels den lille fyr :'(
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline karoline

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 09 August , 2012, 10:39 »

Så sandt som det er sagt!!!

Jeg føler også med dig Tanja  *t

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #23 Dato: 09 August , 2012, 10:48 »
Jeg forventer ikke at blive populær

Men nu må i da stoppe lidt med det Khøbenhaneri det er en undulat

2 uger siden der var et medlem der mistede en datter,please der er en forskel

Jeg har 10000 dyr her ønsker i jeg skiver og ønsker medfølese når et dør.

Det er naturens uanset det er døren,katten eller hunden der er skyldig.

Vh Niels

@Niels, du skal måske simpelt hen holde dig fra tråde i "Hyggesnak"? De handler som regel ikke ret meget om avls- eller racerelaterede problemer.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #24 Dato: 09 August , 2012, 12:36 »
Avls- eller racerelaterede problemer.

Øhh det er der da ikke noget af i Niels´indlæg.

@ Tanja

Jeg forstår din sorg. For det gør ondt at miste det man holder af og det er uanset hvad det er for et levende væsen. Og ja for nogen er det bare en lille undulat, men for dig var det en god ven og det skal respekteres.

Sådan tror jeg vi alle har det med vores dyr, der er nogen som er mere afholdte end andre, om man så har 1 eller 10.000 af dem, der er ALTID nogen som skiller sig ud..
« Senest Redigeret: 09 August , 2012, 12:40 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #25 Dato: 10 August , 2012, 07:14 »
Tusind tak til alle der har kigget forbi Tabasco's fine tråd, oprettet af Helle. Det er altid en kæmpe hjælp når man er ked af det, at kunne dele det med andre, så tak fordi I lige smed et par søde ord til mig og Tabasco. Med hensyn til Lars..., jooo..., jeg har da sagt et par ord til ham her til morgen, men ikke så mange endnu <B.

Tabasco ligger så fint under kirsebærtræet oppe på toppen af bakken. Her fra er der den fineste udsigt over skoven og grunden, og ved siden af står en bænk, så man kan sidde her og lade tankerne flyve. Det er en god bænk, og et godt sted.

« Senest Redigeret: 10 August , 2012, 07:16 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #26 Dato: 10 August , 2012, 08:01 »
Godt Tanja - livet går videre og nu har Tabasco og Peppi hinanden.

Lars siger måske ikke så meget, men han er helt sikkert knust, og han husker jo også godt, hvor hårdt Peppis død tog på dig. Mon ikke Lars fik sagt nogle sorgfulde ord til Tabasco, da han begravede ham på bakken :'(
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #27 Dato: 10 August , 2012, 17:55 »
@ Tanja

Uanset hvor sur du er på Lars, så bringer det ikke Tabasco tilbage.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #28 Dato: 10 August , 2012, 18:21 »
@ Tanja

Uanset hvor sur du er på Lars, så bringer det ikke Tabasco tilbage.
I know, men han har nu haft godt af et par dage eller tre på is /1, det er den anden undulatulykke han er skyld i, så deeet.... >:(.

(P.S. Jeg har købt en kæmpe kasse flødeboller til ham i dag, så altså..., jeg holder jo af manden selv om han er et fjols ikke ::)).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Margrethe

• Bruger
« Svar #29 Dato: 11 August , 2012, 01:16 »
Angående sammenligninen med én, der har mistet sit barn, hvilket vist næsten skulle gøre det forbudt at sørge over en undulat: Dér findes også dem, der har mistet hele familien i f.eks  en trafikulykke. Med dem in mente har dem, der "kun" har mistet ét barn intet at sørge over...Man kan altid finde noget der er værre. Men det kan dem, der har deres personlige sorg over det ene eller andet, ikke bruge til noget som helst. Og hvad med fattige afrikanske lande, hvor det er mere reglen end undtagelsen, at forældre oplever at miste ind til flere spædbørn. Så har danske forældre, der kun sjældent mister et spædbarn heller ikke noget at sørge over.

Jeg har også oplevet at miste en søster i alt for ung en alder. Derfor kunne jeg også vælge at nedgøre sorgen hos dem, der "kun" har mistet en bedsteforældre, som noget "forkælet klynk". Herre gud, gamle mennesker dør jo....
Men sådan hænger virkligheden ikke sammen. Sorgen over tabet af en elsket bedstefar,forsvinder ikke, fordi jeg kan fortælle om en søster, der gik samme vej. Og sorgen over tabet af vore elskede dyr, bliver heller ikke mindre, blot fordi vi alle enten har oplevet eller kender til menneskelige tragedier,  der afslører verden, som et sted, der af og til kan virke lige så kold og barsk, som den er uretfærdig. Respekt for andres sorg. Man kan selv en dag få brug for det.