Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nu er min forlovede da gået helt i selvsving!!! Begyndende hønsefeber??  (Læst 1271 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline karoline

• Passiv bruger
Nu står verden da ikke længere!!!! :o :o

Min kæreste har hele tiden brokket sig lidt over mine høns ::). "Du har ALT for mange høns", "Dine høns fylder snart hele haven!", "Du bruger snart mere tid med hønsene end med mig"....alt dette sagt med et lille glimt i øjet (for han ved jo at jeg holder meget at hønsene) ;)

Men nu er han da gået helt i selvsving!!! :o ::)
Det startede med at min ene Araucana lagde sig skruk....jeg ville egentlig ikke give hende æg at ligge på, da hun allerede har opgivet at ruge 2 gange i år. Så siger manden pludselig "det er da synd, at hun skal ligge dér, til ingen verdens nytte!!"......øh ok, forsøgte så at give hende lidt af æggene fra de Hollandske dværge som også ruger, men hun forlod igen æggene (som så kom tilbage til de oprindelige skrukker).

Har er begyndt at vise hønsene frem for sine venner, og spørger mig ind til hvilke vi skal beholde og hvilke der skal slagtes.

Det sidste nye kom den anden aften...."Skal du ikke snart have en rugemaskine?".....WHAT????
Nu har jeg holdt mig i skindet, og mere eller mindre overbevist mig selv om at jeg i hvert fald IKKE skal have en rugemaskine (er nok lidt bange for at rugeriet skal tage overhånd ::)), meen har da kigget lidt på hvad jeg kunne ønske mig engang når vi har noget mere plads ;).
Han kunne ikke umiddelbart se at det skulle blive noget problem, at der ville komme en del kyllinger!!!

Nu er jeg helt på herrens mark! Jer har hele tiden sat min lid til at han var der til at holde mig tilbage, så min hønsefeber ikke ville tage fuldstændig overhånd....og så svigter han mig på den måde  ;D ;D

Hvad skal det dog ikke ende med???

Karoline (som nu om muligt elsker sin forlovede endnu mere ;))

Ps han er sågar begyndt at tale lidt om at starte et "projekt lillebror", når vi kommer et andet sted hen at bo........
Både hønsefeber og skruk.....kan en mand virkelig holde til det??
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Haha tillykke, så er det igen bevist at hønsefeber smitter voldsomt, og breder sig som en epidemi.  /o Der er ingen redning
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline karoline

• Passiv bruger
Ja, og jeg som lige troede at han var immun?!?

Vi bliver vidst snart nødt til at få solgt huset, så vi kan komme ud på en bondegård at bo (har hele tiden været planen) :D

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline JNTS

• Passiv bruger
Åh den hønsefeber er MEGET smitsom  /o

Jeg fik med nød og næppe overtalt manden til lidt ænder, og så lidt høns men det var MIT projekt blev understreget!

Så blev manden taget på fersk gerning  ;D

Fik lokket et vennepar til hønseparadiset også, og der var samme udmelding - DIN hobby kone!
Nu er han også taget på fersk gerning et par gange, for de er jo meget søde og hyggelige de små  ;D
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Dejligt at høre.  /o

Jeg tror heller ikke at der er noget værre end en partner, som hele tiden skal øffe og komme med stikpiller til ens hobby og man skal tigge og bede, for bare at købe 2 nye høns.

Det må være et helvede at leve under.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Ja puh ha, en ting er at ens kæreste/ægtefælle ikke deler ens hobby, noget andet er at man igen og igen må læge bånd på sig selv.

Patrick sagde den anden dag "skat, jeg ved ikke om jeg har sagt det før, men jeg selvom jeg ikke interesserer mig for dine høns, så elsker jeg dem alligevel, fordi de er en del af dig" :D det var sgu da sødt sagt! Han går i øvrigt gerne ud og lukker dem ud om morgenen og giver godbider. Men de er mit ansvar og jeg bestemmer, heldigvis!
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Mette Nygaard

• Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Patrick sagde den anden dag "skat, jeg ved ikke om jeg har sagt det før, men jeg selvom jeg ikke interesserer mig for dine høns, så elsker jeg dem alligevel, fordi de er en del af dig" :D

Nåååååååååååååhrrrrrrrrrrr....  *p *p

Tror jeg lige jeg vil nævne for min kæreste..?!
..., der er m - e - g - e - t tålmodig med høns, ænder, får og katte (især kattene), men også tit taler om at lave pølser af fårene  ::)
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

karina dj

• Gæst
Hold da op Karoline! Du er en heldig pige  /o

Det lyder som om der er gået totalt forsinket forår i ham...han må meget gerne komme og smitte på min kæreste :D

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Skøøøøøønt Karoline  /o
dig med mave på og ham med æg i maskinen *k <I
Gemalen herhjemme og jeg var enige om at sælge den gamle rugemaskine, vi engang fik af en gammel nabo, for sådan en fik jo aldrig brug for. Vi kunne da sagtens vente på vores egne nye høns bliver gamle nok til at ligge æg og vores lille Putte så bliver skruk. Da køber og maskine triller op af markvejen lyder det så fra kæresten, eeej, måske kunne vi da selv få brug for sådan en. en times tid efter ringede han til Holstebro-gården og en ny digital-skruk er nu på vej herhjem  *f *g *y
Held og lykke med projekterne
Janni
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline karoline

• Passiv bruger
Patrick sagde den anden dag "skat, jeg ved ikke om jeg har sagt det før, men jeg selvom jeg ikke interesserer mig for dine høns, så elsker jeg dem alligevel, fordi de er en del af dig" :D 

Nååhr hvor er det sødt sagt!

Her er det også mig der bestemmer over hønsene!

Karoline