Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Møgkat!!  (Læst 1934 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

• Passiv bruger
Sv: Møgkat!!
« Svar #15 Dato: 06 August , 2012, 11:14 »
Hæ hæ det er vores ænder der fungerer som alarm, og en yderst pålidelig én af slagsen  /o
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #16 Dato: 06 August , 2012, 14:44 »
@Ina. Desværre har vi ikke jagt tegn eller kender en der har, som sommeren igennem vil sidde på terassen, jeg ved jo aldrig hvornår den er løs.
Den ene hund som er det største problem, ejes af en familie. oppe fra "byen" ( Ca. 20 huse) Det er en kæmpe kamphund, som de har hentet gratis i Århus., Hvor den har stået bundet i en lejlighed på 4.sal i 1½år. (Jeg behøver ikke nævne den er bims i bøtten, hvilket alene burde betyde aflivning.)
Jeg havde set den 4 gange i forsommeren her på matriklen. Den ene gang jagtet den en Bambi-unge væk fra sin mor. Den har ikke haft held til at tag den, for ungen gik og kaldte på sin mor resten af dagen og næste dag. Jeg har dog set dem sammen igen efterfølgende. Py-ha!
Vi har set vildt der er flænset og bare ligge i kratne herude ved marken og skoven. Dette har vi fortalt til skovejerne.
Folkne oppe i byen er så vrede, at de har været nede og advare os om netop denne hund. Den har bidt en mindre hund, og ejeren til den lille hund forsøgte den at angribe også, da ejeren kom løbende for at redde sin hund. Den gamle dame som bor overfor den glupske hund tør ikke længere sidde i sin have. Alle er bange og trætte af hundeejerne og deres hund. De har end da selv børn på hhv. 6 og 4 år. En gang jeg skulle ud og køre med min store pige var den løs igen. Da jeg skulle køre forbi den på markvejen, forsøgte jeg at køre forbi. Det kunne ikke lade sig gøre, så jeg holdt mig bag ved og gav gas. Tænkte den ville blive forskrækket og flytte sig, men nej. Den vente om og gik amok på bilen, imens min datter skreg af skræk.
Loven kræver annoncering ja. Jeg har jo som sagt ikke hverken jagttegn eller våben. Men nu har jeg tilgengæld altid en bakke leverposej og en pose rottegift stående. Så hvis jeg ser den igen hernede så er det jo ikke forbudt at fodre dyret <B Ja, stakkels den, at den måske skal lide sådan en skræklig død. Men heller den end os!! Iøvrigt synes jeg det er synd, den render  løst rundt. Der køre jo biler oppe på vejen. Det kan jo blive farligt for den og den stakkel som køre ind i den med 80 km/t. Tør ikke tænke på skaderne af føren hvis den lander på forruden :(
Øv, hvor er der bare mange som ikke burde have med dyr at gøre!!!!!!!!
Vi har ikke set den i en periode så om de stadig har den eller har fundet på bedre indhegning ved jeg ikke, men jeg skal snart op i byen til en kop sludrekaffe, og så får jeg nok en opdatering  ;D
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #17 Dato: 06 August , 2012, 14:49 »
Jøsses dog, i må da rotte jer sammen, og melde idioten til politiet ved enhver given lejlighed, de skal skrive en anmeldelse hvis i henvender jer, så må det blive på den besværlige måde, så bliver de nok træt af det, og forhåbentlig inden nogen bliver bidt.
Hvis hunden er i byen endnu, ville jeg stadig annoncerer i lokalen, så det er gjort. /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline hønehuset

• Bruger
« Svar #18 Dato: 06 August , 2012, 15:01 »
Jeg ved vi ikke er de eneste der har andmeldt den hund og meldingen fra politiet er bare, hunden er ikke meldt savnet, men hvis den bliver det, så ved politiet hvor ejeren kan lede. Vi takker pænt  >:(
Jeg kan desværre ikke anoccere, den bliver skudt, når jeg ikke har jagttegn og lovligt våben.
Tilgengæld har vi på landet fri adgang til rottegift. Kommer den og går amok, så tøver jeg ikke et sekundt på diverse haveredskaber bliver anvendt- Og det er ikke til ukrudt <B

Moskusænder

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 06 August , 2012, 15:06 »
Hvis I nu var flere der indgav klage til politiet, får de vel svært ved at ignorere jer?

Der findes jo en lov imod løsgående hunde, som udløser en klækkelig bøde.

Vi har haft anmeldt for løsgående hund, og ja der skal gentagne henvendelser til, men det udløste i sidste ende en bøde til ejer.

Ring evt. til landbetjenten, de plejer at være mere medgørlige.

Brugen af rottegift vil jeg slet ikke kommentere  >:(
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline hønehuset

• Bruger
« Svar #20 Dato: 06 August , 2012, 15:55 »
Nu må se hvordan det går når jeg har været i "byen" Det kan jo være grunden til jeg ikke har set den er,  at de har fundet en fornuftig løsning selv. Men underskrift indsamling er et fælles træk. Flere har forsøgt at tale med familien. Familien vil ikke selv erkende problemet, og mener selv det er en sød lille vovse på 70-80kg.
Udover skambidning af mine børn, dyr og os selv, er rottegift det absolut aller sidste jeg ønsker, og normalt noget jeg tager meget kraftig afstand fra. Jeg håber sådan familien forstår hvor farlig deres hund er for både deres egen familie, hunden (påkørsel) og ikke mindst alle vi andre .Og måske er kommet på bedre tanker ved nærmere kendskab af den nye hund. Ellers må det jo om ikke andet, være smule trættende at by og omegn, ser sig sure på pågældende famillie, når vi er mange der gang på gang banker på døren med klager.

Moskusænder

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #21 Dato: 06 August , 2012, 17:17 »
Selvfølgelig kan du annoncerer, det er ikke forbudt at sige at hunden bliver skudt, hvis man bare lader en med et jagttegn gøre det, og det gør du selvfølgelig, og det kan da være det kan få de formastelige til at sætte et soooort hegn op til at holde kræet inde.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline hønehuset

• Bruger
« Svar #22 Dato: 06 August , 2012, 18:07 »
Ja, vi kan jo gøre et forsøg ihvertfald. Og så håbe på skræmme-eften kan være nok. HVIS ALTSÅ, de ikke selv er kommet på bedre tanker. Som sagt et stykke tid siden vi har set den.
Ved i hvor længe sådan en annoncering holder/udløber?

Undskyld Janni tilbage til tråden.

Hvis ikke i selv har kat, kunne Fort Fox metoden måske være en løsning evt. med lidt mindre smæk på tråden?
Det er da smart de rapper og slår alarm, så højt i kan høre dem indenfor. Vi har moskusér og det er bestemt ikke en vagt-and *f

Moskusænder