@Ina. Desværre har vi ikke jagt tegn eller kender en der har, som sommeren igennem vil sidde på terassen, jeg ved jo aldrig hvornår den er løs.
Den ene hund som er det største problem, ejes af en familie. oppe fra "byen" ( Ca. 20 huse) Det er en kæmpe kamphund, som de har hentet gratis i Århus., Hvor den har stået bundet i en lejlighed på 4.sal i 1½år. (Jeg behøver ikke nævne den er bims i bøtten, hvilket alene burde betyde aflivning.)
Jeg havde set den 4 gange i forsommeren her på matriklen. Den ene gang jagtet den en Bambi-unge væk fra sin mor. Den har ikke haft held til at tag den, for ungen gik og kaldte på sin mor resten af dagen og næste dag. Jeg har dog set dem sammen igen efterfølgende. Py-ha!
Vi har set vildt der er flænset og bare ligge i kratne herude ved marken og skoven. Dette har vi fortalt til skovejerne.
Folkne oppe i byen er så vrede, at de har været nede og advare os om netop denne hund. Den har bidt en mindre hund, og ejeren til den lille hund forsøgte den at angribe også, da ejeren kom løbende for at redde sin hund. Den gamle dame som bor overfor den glupske hund tør ikke længere sidde i sin have. Alle er bange og trætte af hundeejerne og deres hund. De har end da selv børn på hhv. 6 og 4 år. En gang jeg skulle ud og køre med min store pige var den løs igen. Da jeg skulle køre forbi den på markvejen, forsøgte jeg at køre forbi. Det kunne ikke lade sig gøre, så jeg holdt mig bag ved og gav gas. Tænkte den ville blive forskrækket og flytte sig, men nej. Den vente om og gik amok på bilen, imens min datter skreg af skræk.
Loven kræver annoncering ja. Jeg har jo som sagt ikke hverken jagttegn eller våben. Men nu har jeg tilgengæld altid en bakke leverposej og en pose rottegift stående. Så hvis jeg ser den igen hernede så er det jo ikke forbudt at fodre dyret

Ja, stakkels den, at den måske skal lide sådan en skræklig død. Men heller den end os!! Iøvrigt synes jeg det er synd, den render løst rundt. Der køre jo biler oppe på vejen. Det kan jo blive farligt for den og den stakkel som køre ind i den med 80 km/t. Tør ikke tænke på skaderne af føren hvis den lander på forruden

Øv, hvor er der bare mange som ikke burde have med dyr at gøre!!!!!!!!
Vi har ikke set den i en periode så om de stadig har den eller har fundet på bedre indhegning ved jeg ikke, men jeg skal snart op i byen til en kop sludrekaffe, og så får jeg nok en opdatering