Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Møgkat!!  (Læst 1937 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

• Passiv bruger
Møgkat!!
« Dato: 06 August , 2012, 08:50 »
Netop gået i seng gik alarmen fra andegården - ud af fjerene røg vi for at finde en stor fed hankat spadsere rundt i indhegningen  >:(
Hundene blev sendt ud, og så var der ro  ;D

Her til morgen ser jeg samme hankat sidde og spejde over andegården igen for så at springe derind.
Afsted med hundene igen og katten fik jævnt travlt med at få halen med sig over hegnet  ;D

Den så nærmest ud til at have tænkt sig at hoppe på én af ænderne, hvilket jeg tænker må være noget af et projekt for selv den  :o
Ellers længe siden vi har set noget til den, men nu er den her selvfølgelig igen netop som det kun varer få dage før ællingerne klækker  >:(

Og nu skal det siges jeg intet har imod katte, vi har selv to stks  :)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Møgkat!!
« Svar #1 Dato: 06 August , 2012, 09:09 »
Hvis det er en stor, fed hankat - så må den have en god madskål et sted. Kunne I mon finde ejeren og opfordre til at katten bliver underholdt hjemme i stedet for at gå på andejagt?
Vi har også et problem her, med en Maine Coon-hankat, der tæsker de andre katte som kommer her. Nogle er derefter "blevet væk", sandsynligvis døde grundet ubehandlede bylder efter bidsårene. Øv! MEN: På trods af at katten ser velfodret og velplejet ud - så er der INGEN i landsbyen, der kender til den ::). Lige nu sidder den og stirrer på kyllingerne, der er sat i (kattetæt!) græsningsbur - og ellers morer den sig med at strinte ind ad terrassedøre, der står på krog samt på blomsterkrukkerne, så det ikke er den store fornøjelse at opholde sig på terrassen, sådan hørmer det. Dertil kommer produktionen af semilanghårede killinger.....
Vi overvejer at indfange den og indlevere den til politi eller internat så ejeren kommer til at betale for at få den kastreret. Men kyllingerne er vi nok nødt til at passe på under alle omstændigheder.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 06 August , 2012, 09:20 »
Ej hvor irriterende ikke at kunne nyde sin egen terrasse  >:(
"Sjovt" som folk aldrig ved kendes ved dyr der generer  ::)

Vi har 3 fede hankatte til at komme på grunden, som ud over at gå på andejagt med mellemrum tæver vores egne hunkatte (steriliserede)  *s

Jeg tror også han har en ejer et sted i byen, men har endnu ikke haft helt til at opstøve dem.

Desværre er der en total ignorance for løsgående dyr i byen, hvad enten det er hunde eller katte  *s
I starten da vores have ikke var hegnet ind havde vi jævnligt besøg i haven af fremmede hunde - efter vi hegnede baghaven er det så kun forhaven det går ud over  >:(
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline fle.bir

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 06 August , 2012, 09:52 »
min svigerinde har i bauhause købt en plante der hedder gå væk kat, som står i deres
jordbær så nu bliver katten væk derfra.
                          mvh. Birgit
Birgit
Chaboer
Grønlægger
Kochin
New Hampshire
blåpandet amasone gøjer

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 06 August , 2012, 09:54 »
Ja, jeg (ejet af tre skønne katte) har også problemer med nabokatte, der tager mine kyllinger, nu for tredie år i træk, problemet startede, da jeg mistede min højtelskede kastrat, en førstegenerationsinvandrer fra Kreta, han holdt fremmede katte væk, men det fandt jeg først ud af, da han døde.
Kyllingerne skal være ret store før kattene ikke kan snuppe dem, og det er drønirriterende, at man ikke kan lade dem gå frit uden at miste dem en efter en.
Jeg bli'r så ked af det, når jeg mister nogen.  <W
Vores have er indhegnet, men at skulle indhegne haven så katte ikke kommer ind er ikke lige så let /d
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #5 Dato: 06 August , 2012, 09:58 »
Marianne, kan hans dominerende gen skyldes at han kommer fra et sted hvor det gælder overlevelse at holde sit domæne rent ?
Eller var han for lille da du tog ham med hjem til at kunne have gjort sig sådanne erfaringer
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 06 August , 2012, 10:00 »
Øv hvor trist Marianne   *t   Èn ting er man slagter dem selv, men at de ligefrem ender i kløerne på rovdyr og tilmed katte  :'(

Vi har (7-9-13) ikke mistet nogle kyllinger eller høns endnu til rovdyr, men kommer altid op ad stolen når sådan en krabat går løs i haven.
De kommende ællinger bliver også "buret" inde med andemor - bare træls at det er nødvendigt  /d
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline bobbe

• Bruger
  • Ny i hønseverden
« Svar #7 Dato: 06 August , 2012, 10:17 »
Hejsa!!
Altså her der er det den "gamle" hun-kat (5 år) der holder ALT væk, selv hankatte der er meget større end hende selv, de 2 unge knægte (1½ år) kigger bare på.. Men hunden hjælper til så godt den kan. Selv om natten, når den "pludselig" skal ud kl 3.30.. Måske er det bare forskelligt om de er territoriale..
Nybegynder, med små tegn på "hønsefeber" :)

0,4 Maran (G/K)
0,1 Hund (Schæfer, genbrugs)
2,1 Kat (neu. / internat)
0,1 Chincilla (G/S)
0,2 Nymfeparakit (Grå og hvid)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 06 August , 2012, 10:19 »
Jeg tror, Talos var 4-6 mdr gammel, da vi tog ham med til Danmark. Jeg skønnede alderen ud fra hans tænder.
Jeg savner stadig min store, blide hankat, gid F----- havde dyrlægernes overdrevne brug af Metacam!

Men altså tilbage til tråden, hvis man har en kastreret h*nkat, som ikke tager kyllingerne, og som rigtig gerne vil være ude om dagen, har man en super beskyttelse af sine FJER /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

• Gæst
« Svar #9 Dato: 06 August , 2012, 10:28 »
Jeg er ked af at høre I er så mange der slås med nabokatte... jeg tror jeg er en af de heldige, der både får kattebesøg fra den ene og den anden side, men aldrig har mistet fjerkræ på det.

Til gengæld tog den kat der kommer her oftest mit store fede kuglerunde marsvin  :o
Om jeg fatter hvordan, sjovt har det ikke været for det stakkels marsvin  :-[

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #10 Dato: 06 August , 2012, 10:51 »
Haha min gamle kastrerede hankat, er den værste kratlusker af dem alle, han sniger sig ind på alt der er mindre end en due,,,, møgkat
Netop gået i seng gik alarmen fra andegården - ud af fjerene røg vi for at finde en stor fed hankat spadsere rundt i indhegningen  >:(
Hundene blev sendt ud, og så var der ro  ;D

Her til morgen ser jeg samme hankat sidde og spejde over andegården igen for så at springe derind.
Afsted med hundene igen og katten fik jævnt travlt med at få halen med sig over hegnet  ;D

Den så nærmest ud til at have tænkt sig at hoppe på én af ænderne, hvilket jeg tænker må være noget af et projekt for selv den  :o
Ellers længe siden vi har set noget til den, men nu er den her selvfølgelig igen netop som det kun varer få dage før ællingerne klækker  >:(

Og nu skal det siges jeg intet har imod katte, vi har selv to stks  :)

Giv dine hunde fri adgang til naturen nogle dage, så kattene opdager at der er bevogtning på 24/7- det skulle gerne holde dem væk, jeg ved godt at det betyder åben dør et par nætter, men det tager hunden sig vel også af, hvis det skulle blive et problem  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 06 August , 2012, 10:57 »
Giv dine hunde fri adgang til naturen nogle dage, så kattene opdager at der er bevogtning på 24/7- det skulle gerne holde dem væk, jeg ved godt at det betyder åben dør et par nætter, men det tager hunden sig vel også af, hvis det skulle blive et problem  /o

Næ nej ellers tak, ikke med alle de hjemmerøverier vi har haft i området  /d
Og nej, vovserne duer desværre kun mod ubudne gæster af mindre størrelse, da de selv kun er ret beskedne af størrelse  ;D
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #12 Dato: 06 August , 2012, 10:58 »
Nu vil jeg da lige sige at vi kun har problemer med ÈN kat. De forskellige katte fra landsbyen, der "hænger ud" sammen på terrassen, kunne ikke drømme om at forsøge sig med høns eller kyllinger. Tværtimod træder de respektfuld tilbage når hønsene spiser deres kattetørfoder - og kan sidde i timevis og se på at kyllingerne leger i græsningsburene. UDEN at prøve at lukke dem op. Sandsynligvis ville de ryge efter en undsluppen kylling hvis de fik muligheden. Det gør de bare ikke! Det, der rystede kattene mest, var nok da hanen Elvio regelmæssigt serverede madrester for dem med sin indsmigrende klukkelyd. DET skulle der lige konfereres om - men man skal jo ikke lade god mad gå til spilde - så de spiste hans godbidder ;D.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #13 Dato: 06 August , 2012, 11:00 »
Øv, hvor er det træls for jer med de M..katte.
Vi har endnu ikke oplevet kyllinger, men er da noget nervøse for vores dyr. Da vi mange gange har haft besøge af forskellige store hunde. Særlig nervøs er jeg for vores børn. Den bette sover indenfor af frygt for den de store kamphunde skal nå, barnevognen før end mig, og de 2 store får ikke lov at lege i haven alene >:(
Vi har indhegnet gårdspladsen, men så let som ingenting sprang de da bare over. Politiet kan intet stille noget op før de har bidt. MÆGTIGT vi takker !!
Vores katte er neutraliseret, det af alene for at passe på dem så de ikke tiltrækker andre hankatte. Skulle en enkelt m..kat forvilde sig ind på matriklen får den som regl røvfuld af Sir William  ;D
Janni du skriver alarmen gik i andegården. Er det en mekaninsk alarm eller ænderne?
Venlig hilsen Janni
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #14 Dato: 06 August , 2012, 11:11 »
Øv, hvor er det træls for jer med de M..katte.
Vi har endnu ikke oplevet kyllinger, men er da noget nervøse for vores dyr. Da vi mange gange har haft besøge af forskellige store hunde. Særlig nervøs er jeg for vores børn. Den bette sover indenfor af frygt for den de store kamphunde skal nå, barnevognen før end mig, og de 2 store får ikke lov at lege i haven alene >:(
Vi har indhegnet gårdspladsen, men så let som ingenting sprang de da bare over. Politiet kan intet stille noget op før de har bidt. MÆGTIGT vi takker !!
Vores katte er neutraliseret, det af alene for at passe på dem så de ikke tiltrækker andre hankatte. Skulle en enkelt m..kat forvilde sig ind på matriklen får den som regl røvfuld af Sir William  ;D
Janni du skriver alarmen gik i andegården. Er det en mekaninsk alarm eller ænderne?
Venlig hilsen Janni

Der er jo ikke nogen grund til at hundende, skulle gå direkte efter din barnevogn, så ro på, med mindre du har andre erfaringer.
Hvis mine børn var i fare på min egen grund, ville jeg uden tøven sætte en annonce i lokal avissen, og meddele at hunde der uinviteret kom på min ejendom, ville blive skudt, og derefter lade min jægermand eller en anden jæger sidde og drikke kaffe på en klapstol.
Det er her den glimrende lov, om at hunde kan skydes på egen ejendom kan komme til sin ret, og selvfølgelig skal man ikke vente på at børnene bliver bidt, send annoncen til politiet også, så de ikke har nogen grund til at betvivle din hensigt, og måske de så vil tage sig af det, hvis du ved hvilke hunde det drejer sig om.

Og så er det jo endegyldigt afgjort, at de store hunde ikke bider mere eller oftere end andre racer.
Venlig Hilsen INA