Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Øv  (Læst 3992 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

• Passiv bruger
Sv: Øv
« Svar #30 Dato: 31 Juli , 2012, 09:51 »
Ina - Nej regnede godt med de nok ikke var forduftet i den blå luft  ;)   Jeg mente om de lige var blevet stjålet i de her dage, for så kunne man måske mistænke at det var samme som havde besøgt Lars Erik.
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Laila

• Bruger
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
« Svar #31 Dato: 31 Juli , 2012, 09:56 »
Kender desværre fornemmelsen og frustrationen... Mange tanker til dig...
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #32 Dato: 31 Juli , 2012, 10:01 »
De blir ikke solgt i DK, det tror jeg ikke på. Priserne på fjerkræ er for lave og sporbarheden for høj. Nej de ender i Tyskland eller Holland gør de
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #33 Dato: 31 Juli , 2012, 10:08 »
Øv, hvor er det en helt urimlig opførsel. >:(
Det er virklig synd med alt det avlsarbejde der er lagt i jeres dyr. Tænk at man kan få sig selv til sådan noget <B
Hvor gamle er/var dine kyllinger. Jeg tænker at man jo kan holde øje med annoncer om salg.
En ring klipper de vel bare af? Kan man mærke dyrene i stil med kattes øremærker og hundes chip-mærkning. Jeg ved godt at i der har flotte udstillingsdyr skal tænke på ar osv. men findes der ikke en måde så dyrene kan genkendes ?
Hvis der er mange avler som har det samme problem kan reglerne for udstillng måske ændres, sådan at en slags tato på f.eks. det ene ben ville være okay istedet for en ring.
Undskyl hvis det lyder skørt, jeg synes bare det er så utroligt synd for jer, at det ligefrem skal være en nødvenighed med overvågningskamara, alarmer og fælder ovs.
Håber virklig vedkommende der har gjort det, vil føle sig jaget og har det dårligt og den dårlige samvittighed må gnave og bore dagligt resten af vedkommendes tid.
Jeg forstår godt det giver en nedtur og som du skiver, man mister lysten, men hvis i opgiver har vedkommende jo vundet. Istedet må vi hjælpes ad til at stoppe sådanne usportlige fjolser.
Jeg kan desværre ikke hjælpe med nye æg da de dyr jeg købte i søndags kun er 4mdr og derfor ikke ligger æg. Den avler jeg købte fra har flere hundre Brahmaer i alle farver. Måske han vil sælge dig nye æg så du kan komme på banen igen?

Venlig hilsen Janni
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Miss Christina

• Gæst
« Svar #34 Dato: 31 Juli , 2012, 10:13 »
nu spørger jeg lige "dumt"

har jer der har været så uheldig haft salg af dyr inden for de sidste par md
ikke kun her inde fra også dba osv osv

jeg har selv nøja om hvis nu der skulle komme en ræv på 2 ben forbi
min nøja er så stor at jeg låser mit Hønsehus hver gang jeg forlader det (stort mustendshus med fast dør og vinduer i)

har som pilegaaden  også en lille hund + en mindre  ;D
de er så ikke uden om natten og heller ikke hele tiden om dagen

har solgt nogle af mine haner og hold da op hvor jeg mistror folk om tænk nu hvis de skulle finde på at komme i ly af mørket  :(

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #35 Dato: 31 Juli , 2012, 11:09 »
Ina - Nej regnede godt med de nok ikke var forduftet i den blå luft  ;)   Jeg mente om de lige var blevet stjålet i de her dage, for så kunne man måske mistænke at det var samme som havde besøgt Lars Erik.

Lars skriver han har mistet dem i nat, og Jesper at han har mistet sine kyllinger her til morgen, så ja man kunne da sagtens mistænke, at nogen har været på rundtur, men det er jo håbløst at løse, da jeg ikke forestiller mig, at de sådan lige med det samme bliver vist offentligt frem, det er nok bare til videre avl, på andres store avlsarbejde...
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #36 Dato: 31 Juli , 2012, 11:34 »
Nogen mennesker har bare ikke samvittighed og de vil stjæle hvad som helst.

Kan måske godt være at politiet ikke har ressourser til at gøre noget, men det burde alligevil meldes HVER gang.

Høns er trods alt ejendom og det er jo ikke hybrid høns, som nemt kan erstattes, men sjældne racer, som ikke lige "hænger" på træerne, som der forsvinder.
Muligvis ud af landet (tyskland eller Sverige) hvor priserne især i Tyskland er nogle helt andre.

Kan godt være at prisen på et stk. fjerkræ ikke er en formue, men der er for mange lagt mange år og arbejde i det og det er kan IKKE erstattes.

Lad os få samlet alt om alle dem som DESVÆRRE har fået stjålet noget og lave en tråd om det og evt. få et overblik.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #37 Dato: 31 Juli , 2012, 12:08 »
Meld altid når i har fået stjålet fjerkræ, sæt nu at strisserne lige har holdt en ind med lignende høns eller lign. ... Man kan jo være heldig og det er jo bare engang han skal opdages.
Hvad hvis de har en mistænkt for det men ingen melder det så går personen fri.

Jeg er efterhånden også selv bange for det når man har en der presser lidt på for at få en høne med.

Vi skal have stoppet personen.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #38 Dato: 31 Juli , 2012, 12:16 »
Lyder som en god ide Lene  /o

Jeg har sovet lidt oven på hændelserne igår og.........er stadig rasende  >:(
Sidste år havde jeg kyllinger gående ude hos Elise.Efter tyven havde været på besøg var de fleste af mine gul-blå columbia og min kones MEGET sjældne sort-hvid pletede væl.Der er med andre ord tale om en der kender til ens dyr og ved hvad de skal gå efter.

I år har jeg mistet ca 80% af min bestand nogle spist af ræv og mink ,ca 10+22 kylling er blevet taget af tyvene  >:( oven på det har æglægningen ikke været for god(blev nød til at bruge ældre høns da der ikke kom så mange ung høns sidste år)

Jeg har brugt laaaang tid på at få sat mine stammer rigtig.Dem som kender mig ved jeg går fanatisk meget op i Brahma,derfor er jeg dybt såret men også godt gal i skralden.Så nu står den på gen opbygning igen  >:(
mvh Jesper

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 31 Juli , 2012, 12:22 »
I har sikkert prøvet dette, men har I haft lavet en liste over personer der kan kende til avlsprojektet eller nærmere at de gik hos Elise?
Som du selv skriver må der være tale om nogen der kender jeres dyr.

Det må vel i nogen grad kunne indsnævre mulighederne?

Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
« Svar #40 Dato: 31 Juli , 2012, 12:41 »
Hvis jeg skulle ud og samle høns, ville jeg nok bare tage udgangspunkt her:
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=661.msg248748;topicseen#new

Den er offentlig tilgængelig. Og en efterfølgende google / krak søgning giver nok adresserne...
« Senest Redigeret: 31 Juli , 2012, 12:44 Fra Jesper Arnecke »

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #41 Dato: 31 Juli , 2012, 12:50 »
Eller DBA og G&G, mulighederne er desværre mange.

Men TRIST at sådanne idioter skal ødelægge det for andre. /d /d

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #42 Dato: 31 Juli , 2012, 13:48 »
Øv hvor er det bare trist for jer! Det er sørgeligt, at man ikke kan have sine dyr i fred >:(

Jeg er lige kommet hjem fra næsten 3 ugers ferie, heldigvis med alle dyr i behold.

MEN min meget pålidelige hønsepasser fortæller, at den hængelås vi sætter på gården, dog uden at låse, har været taget af flere gange mens vi har været væk. Låsen sidder der udelukkende fordi ræven ellers kan skubbe håndtaget på lågen op og komme ind, men vi låser den aldrig...

Der mangler som sagt ingen dyr, men det har været småt med æg. Mon det er en æggetyv? Tåbeligt hvis man skal til at låse for at have sine æg i fred. Og er det det næste der mangler mon kyllinger?

For en måneds tid siden gjorde jeg min profil mere anonym, helt i strid med forums regler, men jeg gider ikke risikere noget :-\ Ærgeligt at det skal være sådan!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #43 Dato: 31 Juli , 2012, 13:50 »
Har rigtig ondt af Jer ! Håber snart lømlerne blir fundet eller de finder et sted med en god vagthund så de kan få enden på komedie.For det fortjener de da godt nok  /1
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #44 Dato: 31 Juli , 2012, 13:52 »
De blir ikke solgt i DK, det tror jeg ikke på. Priserne på fjerkræ er for lave og sporbarheden for høj. Nej de ender i Tyskland eller Holland gør de

Det har længe været min teori.

Det er trods alt en del dyr der bliver stjålet, og de forsvinder ikke bare i den blå luft...