Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ny rugemaskine.  (Læst 30005 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Ny rugemaskine.
« Dato: 14 Juli , 2012, 09:43 »
Jeg overvejer at købe denne 48-ægs maskine.Er der nogle der har erfaringer med den og med firmaet der sælger dem ?
http://www.rugemaskine.dk/side1.html

« Senest Redigeret: 14 Juli , 2012, 09:48 Fra Tranum. »
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline hanefar76

• Passiv bruger
  • livet er ikke det værste man har når man har høns
Sv: Ny rugemaskine.
« Svar #1 Dato: 14 Juli , 2012, 10:06 »
jeg har selv købt en sådan maskine og syntes faktisk man får rigtig meget maskine til fornuftig penge angående ham der sælger dem kan jeg kun sige at jeg har snakket med ham telefonisk og han virkede helt ok men da han startede op med salg af denne type rugemaskine havde jeg allerede købt min i england

MVH
Thomas.
ejer af
1,3 maran i sort kobber
1,5 Arucana i perlegrå
2,2 moderne engelsk kamphøns
1,3 børn
samt en rigtig dejlig kone af norsk race
medlem af
www.vendsysselfjerkraeklub.dk

Offline Leif Tranum

• Bruger
« Svar #2 Dato: 14 Juli , 2012, 10:49 »
Skal den stå i et rum med konstant temperatur som f.eks. Octagon 20.De er fra samme firma.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline hanefar76

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 14 Juli , 2012, 11:53 »
Jeg har den til at stå i det samme rum hver gang jeg ruger og der må temperaturen svinge lidt alt afhængigt af temperaturen udenfor og det har ikke givet anledning til dårligt resultat :-)
ejer af
1,3 maran i sort kobber
1,5 Arucana i perlegrå
1,3 børn
medlem af

Zoro

• Gæst
« Svar #4 Dato: 14 Juli , 2012, 11:59 »
Det er en herlig lille rugemaskine, som rugemaskine dk. markedsføre og sælger her i Danmark.

NB: Vores tre rugemaskiner står i det samme rum uden nogen problemer, og kyllingerne vælter problemløst ud.

J.C.
« Senest Redigeret: 14 Juli , 2012, 12:01 Fra Jørn Clevin »

Høns i haven

• Gæst
« Senest Redigeret: 14 Juli , 2012, 13:35 Fra Høns i haven »

Offline Leif Tranum

• Bruger
« Svar #6 Dato: 14 Juli , 2012, 12:59 »
Jeg har kikket på dine links.Så vidt jeg kan regne ud,er maskinen kun ca. 100,00 billigere i UK.Har du selv denne maskine ? Vil du fraråde at handle ved Holstebro Gården ?
« Senest Redigeret: 14 Juli , 2012, 14:18 Fra Tranum. »
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
« Svar #7 Dato: 14 Juli , 2012, 18:11 »
Firmaet overholder ikke Dansk lovgivning.

Hvad mener du med det?

Offline Leif Tranum

• Bruger
« Svar #8 Dato: 14 Juli , 2012, 18:27 »
Da ejeren af Rugemaskine.dk har udskudt forventet leveringstidspunkt 2 gange,er jeg ikke helt tryg ved at handle hos ham.Det er også et minus at han vil have betaling som bankoverførsel og ikke Dankort.Jeg synes det hele ser lidt usikkert ud,1800,00 er også penge hvis man bliver snydt eller leveringen trækker ud i det uvisse.Derfor er ordren gået til DyreRiget.dk.Ialt incl. fragt,1.923,00 mod 1.803,00 hos Rugemaskine.dk.Ialt en meget lille ekstraudgift for at være mere sikker på levering til aftalt tidspunkt. /o /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Leif Tranum

• Bruger
« Svar #9 Dato: 14 Juli , 2012, 18:29 »
Hvad mener du med det?

Det vil jeg også gerne vide.En påstand uden forklaring er ikke til at forholde sig til.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Høns i haven

• Gæst
« Svar #10 Dato: 14 Juli , 2012, 18:36 »
Jeg har kikket på dine links.Så vidt jeg kan regne ud,er maskinen kun ca. 100,00 billigere i UK.Har du selv denne maskine ? Vil du fraråde at handle ved Holstebro Gården ?
Du skal lige huske at selv om det kun er 100kr fra England. Så er den størrer og det er leveret lige til din dør.
Jeg har ikke lige den model men har haft flere næsten magen til.
Og jeg vil selvfølgelig fraråde til at købe fra en webshop der ikke overholder lovgivningen.

Offline Leif Tranum

• Bruger
« Svar #11 Dato: 14 Juli , 2012, 18:38 »
Tak for svar men hvad er det helt præcis de ikke overholder ??
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Høns i haven

• Gæst
« Svar #12 Dato: 14 Juli , 2012, 18:42 »
Der er ikke CVR nummer på siden ?. Og der er ingen klare Handelsbetingelser på siden ?.
Jeg har skrevet det før. Men skal da gerne sætte reglerne ind igen =

10 E-HANDELSBUD
Der findes en del regler du som indehaver af en e-butik skal overholde. Reglerne findes bl.a. i e-handelsloven, markedsføringsloven, købeloven og forbrugeraftaleloven. I det følgende finder du 10 e-handelsbud som du bør være opmærksom på.

1. Der skal altid være let tilgængelighed til oplysninger om virksomhedens navn, adresse, CVR-nr., etableringsdato og andre kontaktinformationer.
2. Der skal altid forud for aftaleindgåelse gives oplysninger om de enkelte varers pris inkl. moms samt alle afgifter og omkostninger samt oplysninger om varernes karakter samt væsentligste egenskaber.
3. Der skal være tydelig adskillelse af aftaleindgåelse og andre funktioner på hjemmesiden, således at kunden ikke er i tvivl om at vedkommende nu er i færd med at bestille varer, og der skal være en let adgang for at rette tastefejl mv. i en ordre inden ordren gennemføres for at undgå utilsigtede bestillinger.
4. Sælger bør indrettet aftaleindgåelsesmodulet således, at en ordre ikke kan gennemføres uden, at kunden har set og godkendt Sælgers salgs- og leveringsbetingelser (sælgers vilkår for salg på hjemmesiden).
5. Købeloven kan ikke fraviges til skade/ugunst for forbrugere ved f.eks. forkortet reklamationsfrist, ansvarsfraskrivelse eller forbehold, som i øvrigt er tilladt overfor ikke-forbrugere (andre erhvervsdrivende eller offentlige myndigheder).
6. Forbrugeraftalelovens regler om fortrydelsesret kan ikke fraviges til skade/ulempe for forbrugere. Ikke-forbrugere har derimod ikke krav på fortrydelsesret, medmindre dette fremgår af de almindelige betingelser eller anden aftale, og det er ikke lovligt at kræve et gebyr i forbindelse med forbrugerens anvendelse af fortrydelsesretten.
7. Sælger skal oprette en forsvarlig reklamations- og fortrydelsesretsprocedure, som sørger for, at kontakt- og kommunikationsvejene samt returneringen af varer fungerer hensigtsmæssigt og fremmes med det fornødne tempo, og fortryder en forbruger købet skal pengene snarest mulig tilbagebetales til forbrugeren.
8. Ved indsamling af personoplysninger, herunder navn, adresse mv., skal brugeren altid oplyses om betingelserne herfor, inden afgivelsen/indsamlingen af oplysningerne finder sted.
9. Nyhedsbreve må alene sendes til brugere, som har anmodet herom ved udtrykkeligt at have sagt ”ja tak” til dette. En ”checkbox” med ”ja tak”, som på forhånd er af-krydset, f.eks. i forbindelse med aftaleindgåelse, er ikke tilstrækkeligt/acceptabelt.
10. Lovpligtige mærknings- og godkendelsesordninger skal fremgå af hjemmesiden, f.eks. fødevaregodkendelse og næringsbaseregistrering ved salg af fødevare til slutbrugere.

Offline Leif Tranum

• Bruger
« Svar #13 Dato: 14 Juli , 2012, 18:48 »
Tak for svar igen.Jeg kan godt følge dig.Jeg syntes at alt var iorden.Fysisk adresse,tlf.nr.,mail adresse,bankforbindelse.Men du har ret,SE-nummeret mangler.Det bekræfter min modvilje mod at handle med firmaet.Måske var man blevet snydt.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline hanefar76

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 14 Juli , 2012, 18:55 »
Kære Leif
Jeg tror du skal tage det med at du måske var blevet snydt med et gram salt du kunne altså vælge og hente den på adressen og han er altså meget meget venlig sindet som jeg skrev tidligere så har jeg talt med manden i telefon og selv om jeg ikke havde købt min maskine hos ham så skulle jeg bare ringe til ham hvis der blev problemer med min maskine det syntes jeg er utrolig god service og ja det kan godt være der mangler lidt hist og pist på hans hjemmeside men er sikker på at det nok skal komme på plads

Mvh
Thomas
ejer af
1,3 maran i sort kobber
1,5 Arucana i perlegrå
1,3 børn
medlem af