De gange jeg har haft biler og diverse til salg får jeg tit henvendelser fra personer fra andre lande.
Langt hovedparten af gangene har det være fup. Jeg har lige fået en henvendelse fra en der angiveligt skulle bo i spanien.
Selvom de evt. skriver på dansk så er de ofte afsløret da det er meget nemt at se når noget er oversat direkte, eks. google translate.
Man plejer at sige at paypal er sikkert men det skulle ikke undre mig at de også har fundet en måde at snyde via paypal.
De 2 eksempler jeg har hørt om, og kender til er:
Bilen koster eks. 140.000.
Køberen "kommer til" at overføre 160.000 og beder dig om at sende de ekstra 20.000 tilbage igen. Når du så har gjort det så trækker han de oprindelige 160.000 tilbage igen og du har mistet 20.000.
Det andet eksempel er noget med at køberen skriver at firmaet der skal transportere kun vil lave en handel med en fra DK. Hvorefter du bliver bedt om at overføre penge til fragtmanden/transport firmaet. Dette firma er så bare tilfældigvis eget af ham der vil købe og disse penge ser du heller aldrig igen.
Det korte af det lange... Jeg tvivler på at det kan betale sig at købe en chrosser fra DK til UK men jeg kan selfølgelig tage fejl.
Og man kan selv tage til DK, fra UK, og hente den hjem for ca. 3000 så det skal ikke være det, der er undskyldningen.
Danny