Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: vedr. salg til England  (Læst 1921 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

• Passiv bruger
vedr. salg til England
« Dato: 08 Juli , 2012, 13:59 »
Vi er kommet i en situation hvor en englænder er interesseret i at købe min søns crosser. Det er jo mange penge det drejer sig om. Køber vil indbetale det fulde beløb via paypal. Men vi er usikre på hvordan og om det er helt sikkert for os at gøre det på den måde. Crosseren skal derefter sendes til England.
Er der nogle der har prøvet noget lignende eller har hørt om noget i den stil som dette..?
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline OleP

• Passiv bruger
Sv: vedr. salg til England
« Svar #1 Dato: 08 Juli , 2012, 14:28 »
Jeg vil foreslå at du går ind og følger denne tråd
.
http://www.guloggratis.dk/forum/traad/7084

hos Gul og Gratis, så får du en god fornemmelse af hvordan de laver deres numre
Mvh
Ole

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 08 Juli , 2012, 14:32 »
De gange jeg har haft biler og diverse til salg får jeg tit henvendelser fra personer fra andre lande.
Langt hovedparten af gangene har det være fup. Jeg har lige fået en henvendelse fra en der angiveligt skulle bo i spanien.
Selvom de evt. skriver på dansk så er de ofte afsløret da det er meget nemt at se når noget er oversat direkte, eks. google translate.
Man plejer at sige at paypal er sikkert men det skulle ikke undre mig at de også har fundet en måde at snyde via paypal.
De 2 eksempler jeg har hørt om, og kender til er:

Bilen koster eks. 140.000.
Køberen "kommer til" at overføre 160.000 og beder dig om at sende de ekstra 20.000 tilbage igen. Når du så har gjort det så trækker han de oprindelige 160.000 tilbage igen og du har mistet 20.000.

Det andet eksempel er noget med at køberen skriver at firmaet der skal transportere kun vil lave en handel med en fra DK. Hvorefter du bliver bedt om at overføre penge til fragtmanden/transport firmaet. Dette firma er så bare tilfældigvis eget af ham der vil købe og disse penge ser du heller aldrig igen.

Det korte af det lange... Jeg tvivler på at det kan betale sig at købe en chrosser fra DK til UK men jeg kan selfølgelig tage fejl.
Og man kan selv tage til DK, fra UK, og hente den hjem for ca. 3000 så det skal ikke være det, der er undskyldningen.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #3 Dato: 08 Juli , 2012, 16:51 »
Vi er kommet i en situation hvor en englænder er interesseret i at købe min søns crosser. Det er jo mange penge det drejer sig om. Køber vil indbetale det fulde beløb via paypal. Men vi er usikre på hvordan og om det er helt sikkert for os at gøre det på den måde. Crosseren skal derefter sendes til England.
Er der nogle der har prøvet noget lignende eller har hørt om noget i den stil som dette..?

Hvorfor risikere at blive snydt.Hvis køberen virkelig er interesseret og seriøs,så forlang en bankoverførsel.Går han ikke med til det , så find en anden køber.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 08 Juli , 2012, 18:34 »
Men er paypal ikke en sikker metode? sådan har jeg forstået det..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #5 Dato: 08 Juli , 2012, 18:56 »
Helt sikker skulle den vist ikke være efter hvad jeg har læst et sted...
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #6 Dato: 08 Juli , 2012, 19:11 »
Paypal i sig selv er sikker nok. Faktisk foretrækker jeg da at give mine kreditkortoplysninger til paypal fremfor mærkelige firmaer....

Men paypal kan misbruges som Danny skriver. Og er blevet det. Men det kan forhindres ved at tænke sig om
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 08 Juli , 2012, 19:46 »
Nej..vi tør ikke handle med ham på den måde han foreslår. Vi har tilbudt at fragte crosser til esbjerg, hvor han kan afhente den og betale kontant. Men han har ingen mulighed da han er til søs i hæren..ligner noget som er fusk.. :(
Mvh. Rikke

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
vedr. salg til England
« Svar #8 Dato: 08 Juli , 2012, 19:51 »
Ved ikke med gul og gratis, men på "dba-kontoret" vil de MEGET gerne have oplysninger, når man bliver mistænksom!! De knokler for at lukke af for fupmagere...ulige kamp ku man forestille sig, desværre...

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #9 Dato: 08 Juli , 2012, 19:53 »
100% fup!

Nu tilbage som Johanne Schiødt

thorleif

• Gæst
« Svar #10 Dato: 08 Juli , 2012, 20:06 »
Hvids det er et stort beloeb, lad ham betale, overfoer pengerne til din bank, og haev kontant eller overfoer til en anden konto, saa sender du crosseren.

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 08 Juli , 2012, 20:27 »
Hvids det er et stort beloeb, lad ham betale, overfoer pengerne til din bank, og haev kontant eller overfoer til en anden konto, saa sender du crosseren.
Om du hæver pengene eller ej er uden betydning. Hvis de trækker deres eksempelvis 100.000 kr. tilbage så går din konto bare i minus 100.000 kr. hvis du har hævet beløbet.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Vad

• Bruger
    • Vovseriet
« Svar #12 Dato: 08 Juli , 2012, 21:38 »
Har faktisk netop idag hørt af en kammerat som har en campingvogn til salg, at en svensker havde henvendt sig. Han ville også benytte sig af Paypal, OG han kunne desværre heller ikke selv afhente campingvognen da han var i militæret og var til søs...... Lidt et sammentræf synes jeg  ::)

Min kammerat tjekkede efterfølgende kontaktoplysningerne via krak, og de var ikke korrekte.
Banken frarådede Paypal da der hvis man vil, kan fuskes med det.

Jeg ville finde en anden køber som er villig til kontant betaling eller bankoverførsel.
En lækker blandet flok fjer bestående af Maran, Wyandot, Araucana, Silke og en blanding af det hele. Hanen er Maran/Araucana.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #13 Dato: 08 Juli , 2012, 22:29 »
@ Rixen

Find en anden køber, ellers vil du med garanti fortryde.

Det er et klassisk fupnummer som har været omtalt i medierne et par gange før. Sidst jeg så det var det faktisk også med noget crosscykel. En familie i en forstad til København, så vidt jeg husker, max 4-5 måneder siden. Og det var helt samme mønster som du oplever.

Spørg dig selv - hvorfor vil en udlænding købe en brugt crosser fra et af de lande der har de absolut højeste prisniveauer. Hvis han alligevel skal have den sendt et eller andet sted hen, hvorfor køber han den så ikke hvor han kan få den fra ny, til samme pris som du skal have for en brugt.  ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 08 Juli , 2012, 22:40 »
Nej..vi hopper ikke på den. Det er via en svensk salgsside han har fået kontakt til os. Vi sælger kun ved afhentning..og kontant afregning.
Men det er dejlig med forum og med så mange der kommer med deres erfaringer og meninger..også selvom det ikke lige handler om høns..tak allesammen.. :)
Mvh. Rikke