Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: blind høne  (Læst 4177 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline wicki

• Passiv bruger
blind høne
« Dato: 03 Juli , 2012, 23:15 »
Som overskriften siger, så er jeg lige kommet til den konklusion at den ene af mine nyindkøbte høns er blind, eller meget, meget svagt synet.. hun så fin nok ud da jeg hentede hende, men har på intet tidspunkt hos mig virket ok.. så jeg tænkte først om det var stress, men eftersom hun efter snart 3 dage stadig er som hun er tror jeg hun er blind og bare var helt kendt med stedet hun voksede op og derfor kunne klare sig ? og nu et nyt sted går det så galt, da hun ikke kan finde rundt.. kan intet finde rundt på nettet, så mon nogle af jer har erfaring med noget lign. ??
Mvh Wicki

0.1 Gråstribet Dv. Maran
0.1 sort kobber maran
0.1 gul sort colombia sussex/austrolops blanding
0.4 isa'er
0.2 maraucaner
0.0.5 engelske araucanaer
0.1 Fransk bulldog
0.1 Dv Hoppe
1.0 Skøn kæreste
2.0 Dejlig søn

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: blind høne
« Svar #1 Dato: 03 Juli , 2012, 23:23 »
Jeg havde en gang en blind hanekylling, og han klarede sig fint i de vante omgivelser, og fulgte med flokken, hvis de pludselig var gået fra ham, så var han lidt fortabt, men gik forsigtigt efter lyden.
Om aftenen stod de i kø for at blive løftet op i deres kyllingebolig, og han stod altid bagest, og opdagede ikke at køen flyttede sig og blev stående.
dog blev det sådan at hvis man kom tæt på ham blev han bange og gik til angreb, og han endte sit unge liv, da jeg syntes det var synd og ikke et reelt liv
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline wicki

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 03 Juli , 2012, 23:33 »
Det er min største frygt at jeg har ret mht hun faktisk er blind, så bliver jeg jo nød til at aflive hende- og det er jeg bestemt ikke særlig stolt af.. synes bare det er mærkeligt jeg intet kan finde på nettet om evt årsager hun kan da ikke være et enestående tilfælde.. så håber stadig det bare er pga stress eller lign. at hendes krop opfører sig mærkeligt  :'( kan ikke bære at skulle aflive en så fin pyllepige....  :-\ åh tænk at jeg dog bliver så følsom selv med mine høns..
Mvh Wicki

0.1 Gråstribet Dv. Maran
0.1 sort kobber maran
0.4 isa'er
0.2 maraucaner
0.1 Fransk bulldog
0.1 Dv Hoppe
1.0 Skøn kæreste
2.0 Dejlig søn

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 03 Juli , 2012, 23:39 »
Der findes nok blinde høns ligesom alt mulig andet, og min var helt sikkert blind fra starten
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline wicki

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 03 Juli , 2012, 23:51 »
Ja du har helt sikkert ret..
Jeg tillader mig dog at håbe lidt endnu på mirakler.. ellers er der jo kun en udvej  :'(
Mvh Wicki

0.1 Gråstribet Dv. Maran
0.1 sort kobber maran
0.4 isa'er
0.2 maraucaner
0.1 Fransk bulldog
0.1 Dv Hoppe
1.0 Skøn kæreste
2.0 Dejlig søn

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 04 Juli , 2012, 00:29 »
hej
du spurgte efter mulige årsager,hvis høns er forkølede med øjenbetændelse så bliver de blinde på det øje der har været betændelse i
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat