Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Rugehøne - kan hun dø af sult ???  (Læst 9388 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lone kühnell

• Passiv bruger
Sv: Rugehøne - kan hun dø af sult ???
« Svar #15 Dato: 24 Juli , 2012, 10:39 »
 ;) ;D så hyggeligt
Mvh Lone...

1.7 Dansk landhøns.
1.1 Barn
1.0 Sød kæreste
1.0 Goldenretriver

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #16 Dato: 24 Juli , 2012, 11:14 »
Tja, jeg ved jo ikke hvor mange æg hun har, men de er meget store, og de klækker fint i rugemaskinen, så hvis hun er dygtig, så kommer der kyllinger, men så er det også slut med friheden, for jeg kan ikke have fritgående kyllinger her.
Min gamle hankat kan ikke få ind under sin tykke pels, at de ikke er til hans fornøjelse, så hun kommer i hønsegård, når jeg kan få fat i hende.
Jeg kunne jo forsøge mig med at forcerer brændenælderne, men det har jeg ikke stort mod på, så jeg håber jeg ser hende før katten møder hende, med en flok unger, hun er nu ellers et hidsigt spetakkel, så måske han får sig en overraskelse  :o  men han sniger sig ind på dem bagfra, når hønen går med næbet i jorden for at vise de små spiselige ting i græsset.
Møgkat, her ligger han halvdød af sult foran køleskabet.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #17 Dato: 24 Juli , 2012, 11:48 »
Ih ja, hvor ser han mager og forhutlet ud *f *e
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #18 Dato: 24 Juli , 2012, 12:09 »
Nåh ja det syntes han da selv, han vejer kun 9,5 kg  <: Og en kylling kan lige tage den værste sult, til han får lokket mig til foderskabet, eller rejer fra køleskabet.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #19 Dato: 01 August , 2012, 13:15 »
Så har min skjulte rugehøne overlevet ude i naturen, og har klækket sine kyllinger, jeg kan se hun har flyttet sig fra reden, og at der ligger æggeskalller og nogle få hele æg.
Jeg havde jo held til at tælle æggene den anden dag, og der var 13, men jeg ved ikke hvor mange kyllinger hun har under sig, men venter spændt på at hun vil komme frem med dem, og så går jagten på katten ind.
Lige nu ligger hun og klukker beroligende til sine unger, hyggeligt under brændenælderne. *p

Hun har, for nu at vende lidt tilbage til emnet, så vidt jeg har set, været ude og spise to gange, men kan som sagt være gået lidt ud på møddingen, uden at jeg har opdaget det.

Jeg kan så indtil videre konstaterer, at der ikke kommer ræv på min ejendom 7-9-13 endnu
Venlig Hilsen INA

Offline Mette Nygaard

• Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
« Svar #20 Dato: 01 August , 2012, 16:00 »
Ej, hvor fantastisk! Det er jo lige til et juleeventyr, Ina :)

Måske ræven heller ikke havde mod på at forcere brændenælderne? ;)
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)