Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mrs. Robinson  (Læst 834 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Mrs. Robinson
« Dato: 28 Juni , 2012, 14:08 »
Mine allerførste høns var danske dværglandhøns. Den sidste overlevende af flokken er Mrs. Robinson. Hun har i flere år ikke bidraget med hverken æg eller rugning, så egentlig er hun ikke til megen nytte. Normalt giver jeg kun hanerne navne, for høner er der så mange af, og de ligner jo hinanden. Men Mrs. Robinson er nu noget særligt. Hun nægter at have noget med de store landhøns at gøre. Næææ, hun er en barnevelder! Hun har nemlig selv ruget sådan nogen ud, og så må hun være en barnevelder.  ::)
Jeg ved ikke lige hvad det er der er ved fruen, men hun er MEGET sexet! Hun forfører barnevelderhaner på stribe. Derfor har hun også fået det navn hun nu har. For hanerne er flere generationer yngre end hende, men de er vilde med sådan en fræk lille sag selv om hun ikke længere er i den reproduktive alder. Her er hun ude og vise en af de unge tilbedere rundt på gårdspladsen. Og måske er man heldig at der falder lidt guf af, når man plager længe nok ved døren.  ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline R. F. Drabe

• Passiv bruger
Sv: Mrs. Robinson
« Svar #1 Dato: 28 Juni , 2012, 14:14 »
Fantastisk lille høne. Hun gjorde stort indtryk da min kone og jeg hentede kyllinger hos dig! De er forøvrigt ved at blive rigtig fine!
De bedste hilsner
Rasmus F. Drabe

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #2 Dato: 28 Juni , 2012, 14:28 »
Hvor er hun sød!
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 28 Juni , 2012, 15:10 »
Skøn høne med et skønt liv  *y
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #4 Dato: 28 Juni , 2012, 15:14 »
Sikke en skøn lille kone *p

Jeg har også to tullehøns, to maraner, der er meget langt fra standarden, men til gengæld utrolig tamme og uovertrufne skrukker /o De lægger dog stadig æg, men de kommer til at være her i mange år uanset om de holdt op. Dejligt med høner med personlighed!! ;D

Bliver hun stadig skruk eller følges det med æggene?
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #5 Dato: 28 Juni , 2012, 16:43 »
Næ, hun bliver hverken skruk eller tager sig specielt af de kyllinger der af og til bliver sat ind i hønsegården. Det er da under hendes værdighed at beskæftige sig med sådan noget småkravl. De bliver selvfølgelig mere interessante når de bliver kønsmodne.... Så finder man den største hanekylling i flokken og bruger ham som dyne på siddepinden om natten. ;D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #6 Dato: 28 Juni , 2012, 20:17 »
Næ, hun bliver hverken skruk eller tager sig specielt af de kyllinger der af og til bliver sat ind i hønsegården. Det er da under hendes værdighed at beskæftige sig med sådan noget småkravl. De bliver selvfølgelig mere interessante når de bliver kønsmodne.... Så finder man den største hanekylling i flokken og bruger ham som dyne på siddepinden om natten. ;D

Sådan skal det være! Hun har stil ;D /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #7 Dato: 28 Juni , 2012, 20:41 »
Små piger er altid populære. /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn