Da jeg kom ud til vores 8 ugers kyllinger her efter arbejde, lagde jeg mærke til at der lå en enkelt rødlig klat. Jeg tænkte først at det måske var pga. de har fået rødbeder nogle gange (det elsker de!), men holdt alligevel øje med dem et godt stykke tid for at se om de så dårlige ud.
Så opdagede jeg at en af hanekyllingerne begyndte at puste sig op og stille sig i et hjørne. Men jeg så på den lagde den endnu en rød klat. Jeg gik ind og rodede lidt i klatten med en pind, og er ret sikker på at der var blod i. Så tog jeg kyllingen op og han var bare helt slap - de er ret tamme, men den baskede overhovedet ikke med vingerne og var bare helt ligeglad.
Jeg checkede for utøj (intet) og følte sådan lidt rundt på ham - og så var det jeg opdagede en mærkelig 'svulst'-lignende udposning på halsen, vel lige omkring der hvor kråsen er. Den fylder hele min hånd når jeg tager forsigtigt om den og er temmelig blød - ligesom hvis den var fyldt med vand.
Vi har isoleret ham nu, og han står bare og lukker øjenene og puster sig op
Er der nogen der har en idé om hvad det kan være - og hvad jeg skal gøre? Der er 14 andre kyllinger som har gået sammen med ham, men de ser friske ud. Udover det har vi 7 nye kyllinger på bare 5 dage, men de går stadig inde i huset og har ikke haft nogen kontakt med de store. De voksne høns har heller ikke kontakt med de store kyllinger.
På forhånd mange tak!