Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Pip sagde hønen  (Læst 1276 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bolding

• Passiv bruger
Pip sagde hønen
« Dato: 21 Juni , 2012, 23:27 »
 Jeg har tidligere ladet mine høns beholde æg men uden held til at de blev ordentlig skruk. Da jeg efter 1 måned tjekkede dem var de tomme og jeg smed hele balladen ud.
Jeg har så igen ladt dem beholde æg i håbet om at de ville blive ordentligt skruk. Jeg synes dog ikke at de adfærdsmæssigt har opført sig helt efter bogen. De har alle 3 forladt rederne flere gange dagligt og ikke haft nogle sure miner på. I går undrede jeg mig dog over at jeg ikke så min ene guldhalsede høne, men hun kunne jo bare være et andet sted i haven end lige der hvor jeg kunne se hende fra huset. Da jeg så her til aften gik ug for at lukke af og fodre sagde det pludselig PIP ovre fra hønsehuset. Så måtte jeg jo lige kigge lidt nærmere og sørme om der ikke tittede en fin lille sort kylling ud under den ene vinge og nu skal jeg da love for at hønsemutter har læst bogen om skrukhøns....jeg aner ikke om der er flere end den ene for hun blev stik arrig på mig da jeg ville kigge  /1 Jeg håber at få mulighed for at se nærmere i morgen.
Men den ene der er er virkelig nuser  *o

Offline Stella Reece

• Passiv bruger
Sv: Pip sagde hønen
« Svar #1 Dato: 21 Juni , 2012, 23:39 »
Til lykke med den ene...........foreløbigt

Offline karoline

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 22 Juni , 2012, 08:58 »
Sikke en dejlig overraskelse :D

Tillykke med kyllingen! Spændende om der er/kommer flere...

Og husk nu billederne!!! :laugh:

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 22 Juni , 2012, 09:17 »
Fedt!
Husk at holde os opdateret..plus billeder ;-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 22 Juni , 2012, 11:11 »
Min mand lukkede dem ud i morges og kunne ikke se flere men jeg er den første der spurter ud til dem når ungerne sover. Er godt nok spændt på om jeg kan få lov at kigge ordentligt og om der stadig kun er den ene.

Offline Gitte Langkniv

• Passiv bruger
  • - ønsker mig flere timer i døgnet
Pip sagde hønen
« Svar #5 Dato: 26 Juni , 2012, 15:46 »
Hvordan går det? Har du fået mere pip?? (undskyld, FLERE pip?)
Bedste hilsener
Gitte Langkniv
med katte, gæs og ænder

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 26 Juni , 2012, 22:40 »
Jaaa jeg har fået pip  :o
Der er indtil videre klækket 4 kyller og alle 3 madammer ligger pænt og ruger endnu. Jeg har stadig ikke fået opladet kameraet (undskyld) men de er alle sorte med forskellige mængder gult.
Hønsedamerne er blevet medgørlige igen og jeg får lov at flytte dem fra reden og håndtere de små  *h De puster sig lidt op og "knurrer" men gør ikke tegn til at ville hakke mig. Så jeg er vældig glad og stolt af mine høns for tiden....mere end normalt i hvert fald  ;)
www.facebook.com/photo.php?fbid=3643610922312set=a.2369209063062.2116251.1035511231&type=3&theater
Har forsøgt at linke til et enkelt billede men ved ikke om det virker

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #7 Dato: 27 Juni , 2012, 07:05 »
Jaaa jeg har fået pip  :o
Der er indtil videre klækket 4 kyller og alle 3 madammer ligger pænt og ruger endnu. Jeg har stadig ikke fået opladet kameraet (undskyld) men de er alle sorte med forskellige mængder gult.
Hønsedamerne er blevet medgørlige igen og jeg får lov at flytte dem fra reden og håndtere de små  *h De puster sig lidt op og "knurrer" men gør ikke tegn til at ville hakke mig. Så jeg er vældig glad og stolt af mine høns for tiden....mere end normalt i hvert fald  ;)
www.facebook.com/photo.php?fbid=3643610922312set=a.2369209063062.2116251.1035511231&type=3&theater
Har forsøgt at linke til et enkelt billede men ved ikke om det virker
Jo, linket virker. Tillykke med alle kyllerne *p Der findes ikke noget bedre.

Jeg selv fik også en dejlig overraskelse i går. Min hollandske dværg havde fået lov til at ligge på blot 4 æg, ingen af dem indsamlet til rugning, og det ene var et tudsegammelt araucanaæg, som blot lå i redekassen for at opfordre damerne til at lægge æg i redekassen og ikke under hønsehuset ::). Jeg havde tænkt, at HVIS der var noget i de tre dværgæg ville de sikkert klække ca. 1. juli. Hvad ser jeg i går eftermiddags, da jeg ser til skrukmutter? En araucanakylling og en lille hollandsk banditmaskekylling *h. To æg tilbage, det ene banker på, så jeg håber skrukken bliver liggende på det i dag med.

Fantastisk med det araucanaæg - det har nok ligget i redekassen i 2 uger, før skrukken lagde sig på det 8).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 27 Juni , 2012, 17:30 »
Også tillykke til dig. Imponerende med det gamle æg synes jeg

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 30 Juni , 2012, 00:13 »
Jeg tror, at hvis det er et godt æg, altså godt befrugtet, sunde forældredyr , god kost osv, så er æg nok ikke så sarte og skrøbelige, som vi tror.. Godt gået ;-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 30 Juni , 2012, 15:59 »
Tillykke til både Bolding ogTanja med små  ;D. Det er hygge med sådan nogle pip
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 30 Juni , 2012, 23:36 »
Hvornår plejer hønsene at tage de små med ud? Da regnen drev over ved frokosttid blev det jo rigtig varmt og jeg havde egentlig regnet med at nu skulle de små ud og opleve verden for første gang. Men næ nej de 3 madammer lå godt og sikkert i hønsehuset og varmede deres kyller og så end ikke ud til at overveje at gå ud.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #12 Dato: 01 Juli , 2012, 21:05 »
Hvornår plejer hønsene at tage de små med ud? Da regnen drev over ved frokosttid blev det jo rigtig varmt og jeg havde egentlig regnet med at nu skulle de små ud og opleve verden for første gang. Men næ nej de 3 madammer lå godt og sikkert i hønsehuset og varmede deres kyller og så end ikke ud til at overveje at gå ud.
Mine går ud med deres kyllinger på 2. dagen. Jeg troede den lille hollandske dværghøne kunne holdes inde ved at lægge en mursten i døråbningen, men næ nej, hun havde fået de to bitte små pus over stenen og ud i gården, hvor der ikke var mad og vand til dem. De var noget sultne og tørstige da jeg kom hjem fra arbejde og så til dem.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"