Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Stædighed lønner sig!  (Læst 766 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Stædighed lønner sig!
« Dato: 18 Juni , 2012, 12:05 »
Min fine sorte australorp klækkede 4 kyllinger i starten af maj...hun passede dem smukt og godt, indtil hun pludselig begyndte at lægge æg da de var 3 uger gamle. De bor i et dejligt rummeligt skrukbur, med hul ud til pæn stor indhegning...så plads havde de masser af. Da damen var begyndt at lægge æg, var hun jo pludselig en almindelig høne, og gad absolut ikke ha' med sine 3 uger gamle unger at gøre...det var koldt i maj  :-\ Hun kaldte ikke på dem, tænkte kun på sig selv når jeg kom med godter og kunne endda finde på at hakke ud efter en der stod i vejen  :-[

Men NEJ! tænkte jeg...fanme nej!... de kan ikke holde varmen selv, slet ikke om natten...og jeg vidste jo de sov sammen inde i burets hus, og hun lagde æg engang om dagen hvor de kunne varme sig hos hende... Så det blev sådan, at hun blev tvunget til at rende med hendes kyllinger til jeg vidste varme ikke længere var et problem...

Lige pludselig, næsten 2 uger senere, bli'r damen overbevist om det er hendes dejligste unger... hun havde bare glemt det en kort stund  ::) Nu puster hun sig op og skrukker lystigt afsted...kalder på dem når jeg kommer og pusler om dem igen  ;D Som ros for hendes genopdagelse af idyl og kyllinger, fjernede jeg idag deres overdækkede indhegning (som beskyttede mod krager) og nu er al ren lykke...den dejligste skruk med snart 6 uger gamle kyllinger  ;D Jeg ELSKER mine australorper! *p

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Stædighed lønner sig!
« Svar #1 Dato: 18 Juni , 2012, 12:13 »
Det var ligegodt meget, tænk at hun kunne genopdrages, det ville jeg ikke ha troet, da jeg forleden var tvunget til at lukke min skruk ud, men hendes kyllinger er også ligeså store som dine så vel 6-8 uger, og hun har passet dem fint, så det er vel rimeligt nok..
Jeg tænkte nok du var et stædigt asen Karina  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 18 Juni , 2012, 12:18 »
Sikke en sjov (og god) historie, Karina :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

• Gæst
« Svar #3 Dato: 18 Juni , 2012, 12:56 »
*f 

Jeg havde jo mest dårlig samvittighed overfor kyllingerne, som var tvunget til at være sammen med en høne der ikke passede på dem... men det var ventetiden værd må man sige. På billedet hygger de med at støvbade i et hul, hun har skrabet i græsplænen. Kyllingerne er iøvrigt "maraucanaer"  ;) Hun skrukskrukskruk'er som havde hun nyklækkede kyllinger  ;D