Har i dag været forbi en, der hedder Karl Mikkelsen. Karl er medlem af frederikssundklubben, som jeg selv

og så bor han kun 3 km fra mig. Jeg kører derfor forbi ham nærmest dagligt, og tænker stort set hver gang, at jeg burde ringe til ham, og få en aftale om en kop kaffe, og lidt hønsesnak

Da jeg aldrig får ringet til ham, tænker jeg, at jeg prøver lykken i dag og kører ind på gården til ham. Karl var hjemme, og sød og rar, som han er, tager han imod med åbne arme

Vi går ud og snakker om hans fine dværgwyandotter "Karl var klubmester i 2010". Efter hønsene bliver jeg inviteret ind på kaffe, og vi snakker frem og tilbage. Karl kender desuden både min far og farbror, kendte også min farfar som døde i 1958. Pludselig rejser Karl sig fra bordet, og går ind i et andet rum, kommer ud derfra lidt efter med en lille skammel i hånden. Han siger så om ikke den skammel kunne være noget for mig, da det er en min oldefar, har lavet til Karls mor da hun var lille

Min oldefar boede på en gård ca 1 km fra den Karl bor på. Tør slet ikke tænke på hvor gammel den skammel er. Karl er 68, og min oldefar vil tro er født en gang i 1870´erne, da jeg ved, at min farfar blev født i 1902. Undskyld kære forum for denne lange besked men det var bare så spændende mit besøg hos Karl