Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Verden er lille  (Læst 1869 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ole nordsj.

• Passiv bruger
Verden er lille
« Dato: 15 Juni , 2012, 20:33 »
Har i dag været forbi en, der hedder Karl Mikkelsen. Karl er medlem af frederikssundklubben, som jeg selv :D og så bor han kun 3 km fra mig. Jeg kører derfor forbi ham nærmest dagligt, og tænker stort set hver gang, at jeg burde ringe til ham, og få en aftale om en kop kaffe, og lidt hønsesnak ::)
Da jeg aldrig får ringet til ham, tænker jeg, at jeg prøver lykken i dag og kører ind på gården til ham. Karl var hjemme, og sød og rar, som han er, tager han imod med åbne arme :) Vi går ud og snakker om hans fine dværgwyandotter "Karl var klubmester i 2010". Efter hønsene bliver jeg inviteret ind på kaffe, og vi snakker frem og tilbage. Karl kender desuden både min far og farbror, kendte også min farfar som døde i 1958. Pludselig rejser Karl sig fra bordet, og går ind i et andet rum, kommer ud derfra lidt efter med en lille skammel i hånden. Han siger så om ikke den skammel kunne være noget for mig, da det er en min oldefar, har lavet til Karls mor da hun var lille :o Min oldefar boede på en gård ca 1 km fra den Karl bor på. Tør slet ikke tænke på hvor gammel den skammel er. Karl er 68, og min oldefar vil tro er født en gang i 1870´erne, da jeg ved, at min farfar blev født i 1902. Undskyld kære forum for denne lange besked men det var bare så spændende mit besøg hos Karl ;D

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Verden er lille
« Svar #1 Dato: 15 Juni , 2012, 20:39 »
Ih hvor spændende. Det er med at suge til sig af indtryk og historier så længe man lever. Skønt med Karl's gæstfrihed /o. Tak for beretningen.

Du skriver at Karl er fra ´68, men hvis han kendte din farfar der døde i ´58, er årstallet mon så ikke et andet for Karl? ;).
« Senest Redigeret: 15 Juni , 2012, 20:42 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #2 Dato: 15 Juni , 2012, 20:47 »
jeg tror Karl er 68 år ;)

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 15 Juni , 2012, 20:48 »
Det er så pudsigt når det sker sådan noget. :) Godt du fik taget dig sammen til at kigge ind. :) /o
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 15 Juni , 2012, 20:48 »
Sikke en dejlig og spændende historie Ole og tillykke med dit nye venskab med Karl, som sikkert kan fortælle dig rigtig mange historier om dine forfædre og familie
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #5 Dato: 15 Juni , 2012, 20:56 »
jeg tror Karl er 68 år ;)
Åh ja - jeg læste da forkert ::). Tak Rudy.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ole nordsj.

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 15 Juni , 2012, 23:01 »
Man må jo bare erkende, at der er mange gode ting ved den hønseverden ::)

Offline mzi

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 15 Juni , 2012, 23:34 »
Dejlig historie :)
Og fantastisk pludselig at stå med en skammel, som din oldefar har lavet!
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
« Svar #8 Dato: 16 Juni , 2012, 03:29 »
WOW sikke en gave i mere end een forstand <3

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 16 Juni , 2012, 10:16 »
 *p det var da en dejlig oplevelse !
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline ole nordsj.

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 16 Juni , 2012, 10:27 »
Snakkede selvfølgelig med min far i går efter besøget hos Karl. Og han skød den til og være fra omkring 1910 :o Min farbror bor på den gård som min farfar byggede i 1928, og i vinters fandt jeg hovedet fra en bredbigel "en tømrerøkse som bonderøven har brugt ::)" Den havde også været min oldefars, og den er blvet brugt til, og hugge spærrene ud til bygningerne på gården :) Den har jeg også fået. Folk synes godt nok jeg er lidt underlig, at jeg har en økse på min hylde i stuen ;D ;D ;D ;D

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #11 Dato: 16 Juni , 2012, 11:00 »
Det er altid fantastisk at høre om sin egen fortid, og forsvunden tider og folk.
Hvis jeg forsøger at fortælle mine unger om deres aner, så vender de det hvide ud af øjnene, men jeg ved jo at når de bliver voksne, så kommer interessen alligevel for fortiden, så jeg må skrive og sørge for billeder af den del jeg kender til,,,, godt du selv har fundet en lille indgang til fortiden :)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Finn N R

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 17 Juni , 2012, 02:10 »
Pludselig rejser Karl sig fra bordet, og går ind i et andet rum, kommer ud derfra lidt efter med en lille skammel i hånden. Han siger så om ikke den skammel kunne være noget for mig, da det er en min oldefar, har lavet til Karls mor da hun var lille

Og så er du pludselig igang med slægtsforskning, en god og spændende hobby, til de lange vinteraftner, hvor hønsene alligevel sidder på pind  :)
venlig hilsen Finn
ejer af: dværg Sussex i de 5 godkente farver i DK.
Strasser i 8 farver, af den gamle type, som kan flyve
medlem af DFfR: http://www.racefjerkrae.dk
Special klubben for Sussex
Herning Fjerkræklub
Ringkøbing-Skjern Fjerkræklub
Prydfjerkræ
Egen hjemmeside: http://www.finnsfugle.dk