Tillykke med hønsene.

Vedr. din mand der ikke vil have med høns at gøre: Lad du ham bare gå ud med en dåse majs hver dag i et stykke tid og håndfodre hønsene (hvis de ikke er håndtamme bliver de det hurtigt hvis de får dåsemajs og opmærksomhed). Find på en god undskyldning for, at du ikke har tid til det selv i dag. Lad ham hente æg ind fra kasserne. Efter et stykke tid begynder du så at pive over, at det er synd for hønsene at de skal gå på så lidt plads, og om han ikke nok liiiiiiige vil lave bare en
lille bitte hønsegård - ikke noget særligt - bare noget han liiiiige kan sætte op en lørdag formiddag

. Den fidus virkede i hvert fald her, og selv om min mand "stadig ikke vil have med hønsene at gøre", har han dog nu lavet 3 hønsehuse og ditto hønsegårde, redekasser, siddepinde, kyllingegård, overdækning og meget mere hønserelateret

, og intet af det er noget han liiiige har sat sammen. Der går jo sport i det for en gør-det-selv mand, når han først går i gang.
Pøj pøj med høns og kommende hønseprojekter.
P.S. Mit første hønsehus fra et færdigkøbt fra Mejlskov. Mage til bras har jeg aldrig været udsat for. Det var tæt i ca. 1 måned, så begyndte gummifugerne at falde af. Producenten hævdede at det var mine høns der havde ødelagt huset, og at jeg naturligvis ikke kunne regne med, at deres huse var vandtætte. Ingen af deres produkter kunne forblive vandtætte under skybrud

.