Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Natligt drama  (Læst 1347 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Natligt drama
« Dato: 31 Maj , 2012, 08:31 »
øv øv øv....jeg er så vred på mig selv  >:(
Da jeg i går aftes lukkede af for høns og kalkuner, kiggede jeg ikke til min ene kalkunhøne, som har valgt at få sine kyllinger i en redekasse i hønsegården for jeg var da sikker på, at hun lå derinde.
Det viste sig desværre, at hun havde valgt at lægge sig uden for hegnet  i granskoven med de små  /d
I nat kl 00.15 gøede hundene og jeg hørte en mærkelig skrabende lyd fra hønsegården.....panik panik.....mig og husets herre i tøjet og ud, mig bevæbnet med lommelygte og ham med gevær. Desværre for sent, for hun var væk og der lå fjer overalt og ingen spor efter kyllingerne  :'(
Slukørede gik vi i seng igen, men så hørte vi pludselig kyllingerne pippe hjertenskær......ud igen, med bare ben og lommelygter  <:
Og vi fandt dem....selvfølgelig inde mellem brændnælderne (av for den lede) men pyt med det, de er i sikkerhed og ligger nu puttet ind under vores anden kalkunhønse, som heldigvis har kyllinger i samme alder  /o

For fremtiden går jeg helt ind i hønsegården og tjekker før jeg lukker af  ::)
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Kate

• Passiv bruger
Sv: Natligt drama
« Svar #1 Dato: 31 Maj , 2012, 08:36 »
Sikke en grim oplevelse.  :-[

Godt at i fandt de små kyller. Håber det går dem vel.
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 31 Maj , 2012, 08:50 »
uhha godt du fik fundet kyllerne, men ærgerligt at du mistede kalkunmor.
Man skal altid tælle, også når man har travlt, eller er træt, det er i hvert fald min bitre erfaring
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 31 Maj , 2012, 09:04 »
Øv, dumme ræv - godt du hørte de små.  *l
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 31 Maj , 2012, 09:12 »
Øv, Vipse *t *l
Sikke et held de små pippede så højt!
Kalkuner elsker altså bare det frie udeliv.
Ja, tælle, tælle, tælle.
Sommetider (desværre oftest efter jeg er gået i seng) får jeg pludselig denne skræk-fornemmelse af at jeg skulle have glemt at lukke for nogle af hønsene. Og jeg kan lige så godt først som sidste stå op og gå ud og tjekke, for jeg kan ikke falde i søvn igen, før jeg får set efter. Indtil videre har jeg husket det, men jeg bliver alligevel nødt til at stå op og vakle søvndrukkent ud næste gang igen. Måske en slags OCD, eller også er det bare lidt overdreven omsorg for mine høns og kyllinger?
Så her ser man altså af og til en søvnig kone i natkjole og træsko og med en lygte vandre rundt midt om natten. *f
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #5 Dato: 31 Maj , 2012, 09:27 »
Øv, Vipse *t *l
Ja, tælle, tælle, tælle.
Sommetider (desværre oftest efter jeg er gået i seng) får jeg pludselig denne skræk-fornemmelse af at jeg skulle have glemt at lukke for nogle af hønsene. Og jeg kan lige så godt først som sidste stå op og gå ud og tjekke, for jeg kan ikke falde i søvn igen, før jeg får set efter. Indtil videre har jeg husket det, men jeg bliver alligevel nødt til at stå op og vakle søvndrukkent ud næste gang igen. Måske en slags OCD, eller også er det bare lidt overdreven omsorg for mine høns og kyllinger?
Så her ser man altså af og til en søvnig kone i natkjole og træsko og med en lygte vandre rundt midt om natten. *f

Ha ha Marianne, et nyt udtryk, "en Hønsenurose"   *g
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #6 Dato: 31 Maj , 2012, 09:32 »
Øv, Vipse *t *l
Ja, tælle, tælle, tælle.
Hmmmm - jeg tror nu at det er en kombination af ansvarlighed overfor de dyr, man har i sin varetægt - og så glemsomhed ::). Jeg kan heller ikke lade være når der er DYR I NØD :police: - eller jeg tror at der kan ske dem noget. Jeg glemmer heller aldrig da jeg for 23 år siden traskede rundt i bar figur og træsko, midt om natten,  med en skarp lommelygte og ledte efter nødstedte fugle i trætoppene. Jeg var lige flyttet på landet og havde aldrig hørt ugleunger skrige på MAD før *g
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #7 Dato: 31 Maj , 2012, 10:36 »
Jeg har lige tjekket de to små og de er blevet adopteret af vores anden kalkunhøne, så det ender heldigvis lykkeligt for dem i det mindste  /o

Men nu står der en kalkunhane, en australorphane og en flok høns og kigger bebrejdende på mig, fordi jeg ikke lukker lågen op, så de kan komme ud og hygge sig i skoven  ::)
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 01 Juni , 2012, 00:25 »
Hvor godt at de små har fået en ny mor /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk