Hjælp...mine høns har kalkben. Jeg har selvfølgelig været inde og se på forumets forslag til behandling, men om jeg kan hitte ingredienserne? Matas er ikke, hvad det har været....de havde noget insektspray, men personalet der mente, at det var alt for giftigt til hønsefødder

Har ledt efter svovlblomme i matas, på apoteket, hos dyrlægen (vagthavende havde ikke lige fjerkræ som speciale) og hos en dyrehandel. Det der Nix, er der noget, der hedder på apoteket, men tilsyneladende kun mod hovedlus... (brug børn) Ved, det er giftfri, med kvælning som metode, derfor tænkte jeg, at madolie er lige så godt. Brun sæbe, det kunne jeg dog godt skaffe, det har jeg så blandet med olie, for at få kvælningseffekten. Men, jeg er bange for, at det der sæbe, er for kraftig for sådanne nogle små tynde hønsefødder?

Det er jo noget, man osse bruger i husholdning på fastbrændt madrester i ovnen og sådan...er der nogle, der enten har nogle andre metoder, eller kan fortælle mig, hvor jeg skaffer ingredienserne, såsom svovlblomme?