Jeg synes også det er irriterende. Helt, vildt, fantastisk, meget irriterende. Frede er her endnu. Han er på fortsat penicillinkur og i går havde han det nogenlunde, men ikke godt. Han har ondt i fødderne. Jeg startede hos Hårlev Dyreklinik. Her blev Frede kigget på et øjeblik. Fik tre sprøjter og besked om, at det nok var en simpelt infektion, og at han snart var frisk igen. Jeg skulle stoppe min egen penicillinbehandling straks. Da han blev dårlig to dage efter, blev jeg bedt om at køre til klinikken igen, og da jeg sagde, at jeg ikke havde mulighed for at køre den lange vej på 90 km igen, blev jeg anbefalet at aflive ham. Jeg bad om ekstra penicillin og smertestillende pr. post, men det kunne jeg ikke få.
Så kørte jeg til Gørlev Dyreklinik (@Janni, hos Ove Brinkmann, men tak for tip). Han kiggede lidt nærmere på benene, og kunne konstatere at noget var galt, da fodleddet var hævet og betændt, men HVAD eller HVORFOR kunne han ikke sige noget om. Jeg blev ved med at spørge, men der kom ingen klare svar. Jeg blev anbefalet at lade Frede aflive, hvis han ikke kom sig efter en ny penicillinkur på 10 dage.
Nu har jeg brugt en masse penge, tid, bekymringer m.m. på stakkels Frede. Det p***sser mig helt vildt af, at det måske er en infektion der kan slås ned med rette behandling, men dette her "famling i blinde" får jeg ikke noget ud af. Den sidste dyrlæge jeg kontaktede, Slotsbyens i Hillerød, kunne intet gøre før der bliver taget et røngtenbillede. Det har jeg ikke råd til nu, hvor jeg har postet 2 x konsultation + div. medicin + benzin til 270 km til dyrlæger, i Frede allerede. Jeg ville blot ønske, at den første dyrlæge havde anbefalet røngten, blodprøver...., eller NOGET

.
Frede bliver meget hurtigt frisk når han kommer i bakteriefrit miljø, og meget hurtig dårlig når han kommer ud i den smattede hønsegård. Det er, undskyld jeg bander, sgu frustrerende, og jeg er ret sikker på, at hvis det var min lille skøde-vuffe-luffe jeg havde taget med under armen, så var det en hel anden behandling jeg havde fået.