Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Fredes dårlige ben/heldbred  (Læst 82833 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Fredes dårlige ben/heldbred
« Svar #120 Dato: 05 Juni , 2012, 22:09 »
He, he ..det går stærkt frem ad for Frede ;D Fra hønsehus til helårsvilla med eget badeværelse og stue med panoramavinduer og egen stuepige.  <M Frede.

Nu skal vi så lige have hans helbred med - mon ikke han har brugt lidt for mange kræfter i dag på at lære sin nye bolig at kende - han må stadig være meget svag efter den grimme og lange omgang...desuden får han jo stadig medicin.

Jeg tror på det Tanja. Du er en knag( er det ikke sådan man siger ;))
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #121 Dato: 11 Juni , 2012, 19:44 »
En lille opdatering. Frede har været hos en anden dyrlæge i dag. Det ene ben er tydeligt hævet i leddet omkring foden, så noget er der galt. Det kan være gigt siger dyrlægen, eller en infektion der er svær at komme af med. Det er svært at sige siger han. Han kendte ikke til bumble feet (det var en dyrlæge med speciale i fugle). Jeg skal fortsætte med antibiotika i ti dage og give ham smertestillende (desværre havde dyrlægen ikke skruet låget på det flydende smertestillende, så det er rendt ud alt sammen på vej hjem >:(). Jeg kan godt prøve at sætte ham ud til de andre - det er jeg også nødt til - han kan jo ikke bo på badeværelset for evigt. Bliver han meget syg igen, eller kan han ikke klare at bo i eget hønsehus må vi nok se realiteterne i øjnene, men nemt bliver det ikke hvis det kommer dertil. Han er jo blevet lige så tam som en hund, nu han har fedet den på sin sofahynde i stuen i to uger! Frede render nu rundt udenfor og er lykkelig over at være kommet lidt ud i den friske luft. Han har endda prøvet at træde en høne, som villigt lagde sig ned foran ham ::).Tusind tak til alle der har fulgt tråden og kommet med gode råd. Hjælpen har været uvurdelig /o.
« Senest Redigeret: 11 Juni , 2012, 19:45 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Hiltunen

• Passiv bruger
  • Øksemorder
« Svar #122 Dato: 11 Juni , 2012, 23:00 »
 *k
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #123 Dato: 11 Juni , 2012, 23:30 »
 *k
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #124 Dato: 12 Juni , 2012, 15:21 »
Der krydses hvad krydses kan for Frede  *k
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #125 Dato: 12 Juni , 2012, 17:15 »
Frede sov i brusekabinen igen i nat, men kom ud i hønsegården i morges. Her til eftermiddag da vi kom hjem var han stadig i fuld vigør, men da jeg tog ham op for at se på ham, var hans "byld" under den ene fod vokset igen og hans ben var meget varmt. Jeg har taget ham ind nu, vasket hans fødder og han har selv lagt sig på sin havehynde ved terrassedøren. Nu ligger han og sover, og det er tydeligt at han har ondt i benet/foden.

Jeg har talt med sekretæren hos dyrlægen, og fået hende til at sende noget smertestillende (det jeg fik i går rendte ud af flasken, fordi den var utæt).

Jeg kan acceptere at Frede lider af noget uhelbredeligt og derfor evt. må aflives, men det irritererer mig at jeg ikke kan få at vide HVORFOR han hæver i foden og leddet. Som mange andre kæledyrsejere vil jeg være villig til at betale et rimeligt beløb for medicin til ham resten af livet, hvis jeg kunne få stillet en diagnose som fx urinsyregigt eller lign. Det er bare stort set umuligt at få en dyrlæge til overhovedet at SE på ham, når "det bare er en hane" (ringede til egen dyrlæge som afviste og henviste til en anden som også afslog, fik hjælp af Helle K. og fik en konsultation hos en dyrlæge 35 km væk).

Jeg fortsætter antibiotikakuren, og så påbegynder jeg behandling med glucosamin og levertran i tilfælde af, at den gamle dreng lider af gigt.

Jeg må se hvordan det går de næste par dage.

« Senest Redigeret: 12 Juni , 2012, 17:22 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja

Offline Cartouche

• Passiv bruger
« Svar #126 Dato: 12 Juni , 2012, 18:15 »
Hvordan pokker kan en dyrlæge tillade sig at afvise at behandle et sygt dyr? Det er da uanset hvilket dyr, så har det ret til behandling, når du ønsker at tage den til dyrlæge. Min ville ikke afvise at tilse et dyr, når ejer ønsker det. Men nu er han jo også verdens bedste dyrlæge  /o
Krammer til Frede

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #127 Dato: 12 Juni , 2012, 18:21 »
Annette kunne du ikke give et hint til, hvilken dyrlæge du har, som er verdens bedste - du har nævnt ham før, og med de få fjerkrækyndige/villige dyrlæger vi har, så kunne det måske hjælpe en og anden
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #128 Dato: 12 Juni , 2012, 18:23 »
Tanja og Frede - ØV ALTSÅ >:( :(
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Cartouche

• Passiv bruger
« Svar #129 Dato: 12 Juni , 2012, 18:35 »
Slotsbyens Dyreklinik, Jespervej 96, 3400 Hillerød. Min dyrlæge er indehaver Jens Martinus og han er bare den bedste. Men hans kvindelige dyrlæger på klinikken er også søde. Jeg har haft dem i mange, mange år og har ALDRIG oplevet de har sagt nej eller afvist syge dyr. De er også ærlige og siger det som det er, hvis det bedste for dyret er aflivning. De er til for dyrenes skyld. Så hvis I bor på Sjælland, så anbefaler jeg dem varmt  /o
MVH Annette

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #130 Dato: 12 Juni , 2012, 19:07 »
Slotsbyens Dyreklinik, Jespervej 96, 3400 Hillerød. Min dyrlæge er indehaver Jens Martinus og han er bare den bedste. Men hans kvindelige dyrlæger på klinikken er også søde. Jeg har haft dem i mange, mange år og har ALDRIG oplevet de har sagt nej eller afvist syge dyr. De er også ærlige og siger det som det er, hvis det bedste for dyret er aflivning. De er til for dyrenes skyld. Så hvis I bor på Sjælland, så anbefaler jeg dem varmt  /o
MVH Annette
Tak Annette, den klinik har jeg også kun hørt godt om /o.
Venlig hilsen Tanja

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #131 Dato: 12 Juni , 2012, 19:25 »
Det kunne jo være interessant at se nogle undersøgelsesresultater og evt. røntgenbilleder eller scanningbilleder. Men det er jo både enormt kostbart - og der er vel ingen, der har forstand på det? Min bekymring går på, om der er gået infektion  i knoglerne eller selve leddet. I så fald er det meget uheldigt at lade Frede løbe rundt før infektionen er overstået. Åh, altså - hvorfor er der ingen dyrlæger, der tager høns alvorligt? Kommer lige i tanker om min "gamle" dyrlæge, der "gjorde i" papegøjer i gamle dage. Jeg smider lige en mail afsted og spørger ham.....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #132 Dato: 12 Juni , 2012, 19:35 »
Det kunne jo være interessant at se nogle undersøgelsesresultater og evt. røntgenbilleder eller scanningbilleder. Men det er jo både enormt kostbart - og der er vel ingen, der har forstand på det? Min bekymring går på, om der er gået infektion  i knoglerne eller selve leddet. I så fald er det meget uheldigt at lade Frede løbe rundt før infektionen er overstået. Åh, altså - hvorfor er der ingen dyrlæger, der tager høns alvorligt? Kommer lige i tanker om min "gamle" dyrlæge, der "gjorde i" papegøjer i gamle dage. Jeg smider lige en mail afsted og spørger ham.....
Tak Kirsten. Mit problem er netop, at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre. Dyrlægen i går sagde, at jeg skulle prøve at sætte ham ud i hønsegården, men det var også ret tydeligt, at han ikke vidste hvad der var galt med ham. De dyrlæger jeg har spurgt til råds har alle sagt "afliv ham, hvis han ikke får det bedre i løbet af 10 dage". Jo, jo, men siger I også det til dem med hunde, heste og katte? :o.
Venlig hilsen Tanja

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #133 Dato: 12 Juni , 2012, 20:19 »
MVH Annette

Tak Annette - det er så også min dyrlæge og jeg kan kun tilslutte mig, hvad du skriver - utrolig kompetente dyrlæger og meget, meget gode til dyr.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Cartouche

• Passiv bruger
« Svar #134 Dato: 13 Juni , 2012, 20:05 »
Tanja,
Hvordan går det med Frede? Ligger han stadig og kigger ud gennem panoramavinduerne? Nu synes man jo næsten man kender ham, så man må jo vide hvordan han går og har det......LOL
Og ja. som jeg har skrevet: Verdens bedste dyrlæge  :D /o