Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Fredes dårlige ben/heldbred  (Læst 82873 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Sv: Fredes dårlige ben/heldbred
« Svar #105 Dato: 03 Juni , 2012, 21:35 »
Seføli... læste bare lidt længere oppe mener jeg, at der var én der lige ville hente en hel liter hos dyrlægen... så hvis nu der var et magisk charmetrick eller noget ikk'  <:

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #106 Dato: 03 Juni , 2012, 21:39 »
Seføli... læste bare lidt længere oppe mener jeg, at der var én der lige ville hente en hel liter hos dyrlægen... så hvis nu der var et magisk charmetrick eller noget ikk'  <:

SUK..hvor har du ret Karina - jeg har også stået i en situation, hvor jeg ville give alt for at have 1 ltr eller bare 100 ml. baytril stående - så jeg kunne behandle omgående..men sådan spiller klaveret ikke...og det er nok meget godt, når man tænker fornuftmæssigt på det
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #107 Dato: 03 Juni , 2012, 21:46 »
Hej Helle,
Han er en han.....LOL. Jeg vil fortælle ham at man kan få 100 ml flasker. Den må stadig række langt. Hvor meget bruger man til en høne i en behandlingsforløb? Det kan godt være det var Baytril. Det fik jeg engang til en af mine papegøjer. Kunne bare ikke umiddelbart huske navnet.
Tanja, hvordan går det med Frede?

ok..så siger vi bare ham ;) - meeen du skal nu (desværre) ikke sætte næsen op efter at kunne få en hel flaske - så kommer myndighederne efter ham >:( - det er svært nok for dyrlægerne at kunne behandle vores fjerkræ med penicillin uden forudgående prøvetagning, som kan vare så længe, at dyret når at dø inden, det kommer i behandling - fordi vores kæledyr er produktionsdyr og undelagt streng kontrol ...og så er det lige meget, om det drejer sig om Puttemor på 10 år, som ikke har lagt æg i 4 :-[
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #108 Dato: 03 Juni , 2012, 21:54 »
Jepper, høns er produktions dyr og faktisk skal man også have taget et medicin hånterings kursus for lovligt at kunne behandle dem med medicin og ormekur.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #109 Dato: 03 Juni , 2012, 22:05 »
Godnat kære Tanja og godnat kære Frede..

Jeg håber, at penicillinen og det bløde leje i badeværelset har gjort sin gavn til en noget bedre dag for jer i morgen *k  *b  *k
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Enevoldsen

• Passiv bruger
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
« Svar #110 Dato: 03 Juni , 2012, 22:11 »
Godnat kære Tanja og godnat kære Frede..

Jeg håber, at penicillinen og det bløde leje i badeværelset har gjort sin gavn til en noget bedre dag for jer i morgen *k  *b  *k
Ja me too :-)
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #111 Dato: 03 Juni , 2012, 22:35 »
Jeg har ikke den store forstand på medicin, og da slet ikke til dyr, men kunne dette være noget som kunne være smart at have stående i husapoteket? http://www.ebay.co.uk/itm/3-Triple-Antibiotic-Ointment-Dr-Sheffield-Protection-Against-Infection-First-Aid-/120924725549?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c27ace12d 

Og til Frede: KAn du så se du bliver rask... du skal være Tanjas papegøje. :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #112 Dato: 04 Juni , 2012, 00:15 »
Det er ved at være en meget lang tråd. Jeg har prøvet at læse op på det nyeste i tråden. Desværre kan jeg ikke bidrage med noget omkring evt behandling, men:

Jeg kan da  *k *k *k for at der snart er bedring på vej.

Håber det bedste for dig og Frede.
Mvh
Erik Andersen

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #113 Dato: 04 Juni , 2012, 06:47 »
Tanja.....er Frede vågen? Skælder han Lars ud på badeværelset?

*k for begge dele
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline SigneJohanneBonde

• Passiv bruger
« Svar #114 Dato: 04 Juni , 2012, 22:21 »
Kære Frede :).
Hvordan går det med dig?
0,4 maran, 0,1 dværgwyandot, 0,1 brahma, 0,1 islandsk landnams, 0,4 araucana, 0,3 skånske blomsterhøns, 0,1 wyandot, 0.2 orpington, 0,1 faverolles,  0.1 landhane, 1,0 huskat, 1,0 cavalier king charles spanel og 1,0 russisk landskildpadde.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #115 Dato: 04 Juni , 2012, 22:27 »
Kære Frede :).
Hvordan går det med dig?
Frede hilser godnat fra sit badeværelse. Han er i bedring. Tusind tak for alle hilsner - det har været fantastisk :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Cartouche

• Passiv bruger
« Svar #116 Dato: 04 Juni , 2012, 22:41 »
Hvor skønt Tanja. Sov godt begge to og fortsat god bedring til Frede. Nus ham lidt i nakken fra mig....

Offline Lotte M. S.

• Passiv bruger
« Svar #117 Dato: 05 Juni , 2012, 21:10 »
Hvordan går det med Frede? Håber han stadig er i bedring?
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #118 Dato: 05 Juni , 2012, 21:58 »
Frede har det bedre, men det er ikke rigtig godt. Han har ondt i benene og jeg kan ikke regne ud hvorfor. Jeg ringer til en dyrlæge i morgen for at spørge om et råd. Han spiser med god appetit, drikker og har været ude at gå flere gange. Dog bliver han hurtig træt i bentøjet, og her til aften gav han op og lagde sig til at sove meget hurtigt. Han har desuden mistet stemmen. Galer ikke længere, men strækker hals som om han prøver. Det hele er meget mystisk. Han har prøvet at soignere sig selv i dag, men det kniber med at holde balancen når han skal have næbbet om på ryggen. Frede er stadig på badeværelset, og selv om nogen synes jeg er gået for vidt i behandlingen, giver jeg ikke op før end jeg har fået en diagnose der kan fortælle hvad der er galt (eller jeg kommer tættere på en end jeg er nu). Jeg er ikke sikker på det er bumblefeet, men jeg ved det ikke. Hans klatter er pæne og helt normale, og han spiser både grit, skaller, kattemad, fuglefrø, majs, hvede osv. med god appetit. Han har fået en havehynde ud i stuen, som han ligger på i løbet af dagen, men i dag har han dog haft så meget krudt, at han har været rundt i hele huset for at undersøge ting og sager. Det er sgutte nemt at være så blødhjertet - før man har set sig om har man en hane i brusekabinen, og det er ikke bare lige at få ham ud derfra igen.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lundy

• Passiv bruger
« Svar #119 Dato: 05 Juni , 2012, 22:09 »
Puha, den kender vi vist allesammen til... Vi havde for nylig vores hane boende indenfor i tre dage... Hvad gør man ikke for at redde dem:)

Håber det bedste for ham, og ville ønske, at du kan finde frem til årsagen, det ville jo gøre det hele meget nemmere...

Og det er jo altid svært at tage beslutningen om, hvornår nok er nok... Da jeg kom hjem en eftermiddag til en meget pludselig og megt syg hane, tænkte jeg, at løbet var kørt... Efter et døgn på pencilin, var han på toppen igen:), så så længe der er bedring at spore så....

Louise

Den glade ejer af 0,3 hybridhøns, Blå, Grøn og Tynde Hvid
0,3 hvide hybrider, franskmændene
1,4 new Hampshire
0,6 lys sussex

Mistet til ræven: tynde hvide, hanefar, grøn og senest pæn:(
1,1 skønne lalleglade labradorer
1,1 muldvarpefangende katte
1,1 herlige unger
1,0 dejlig mand