Jeg har spurgt Vetcur.dk ad på Facebook. De har et produkt, der hedder "LuQuit - som bruges i dyrenes omgivelser:
Sakset fra deres brochure:
"Problemløseren til dyr, som lider under gentagne eller massive parasitangreb. Parasitter som lopper, lus, mitter, myg, deres æg, nymfer og larver kan forårsage en lang række problemer som f.eks. sekundære infektioner som, når lopper overfører æg af bændelorm til deres vært eller, de giver nedsat immunitet og dermed øget risiko for infektioner mv.
LuQuit sprayes i dyrenes omgivelser, på deres sovepladser, i boksen, på dækkener, på tæpper osv., hvor produktet reducerer det samlede parasittryk.
LuQuit består udelukkende af naturlige ingredienser, som er effektive overfor problemet uden at være giftig overfor dyr eller mennesker. Produktet bruges udelukkende i omgivelserne og ved anvendelse sørges for, at dyret er ude, og der luftes grundigt ud i 1/2 til 1 time inden dyret, igen kommer ind...grunden er, at produktet har en stærk lugt, som mange
dyr finder ubehagelig. Vi beder dig derfor, som dyreejer at tage dette hensyn til dit dyr."
- hvis der var nogen der skulle have lyst til at prøve det

Om det kan sprayes direkte på dyret melder historien ikke noget om. Det er det jo nok ikke godkendt til

Undskyld jeg har spammet din tråd, Tanja - men jeg bliver altså bekymret, når Frontline kommer på tale. Der er INGEN der har undersøgt, hvorvidt det ender i kød og æg og hvor længe og om det er skadeligt for mennesker.
Og nu tilbage til Frede! (som jo ikke er høne og ikke kan lægge æg og højst sandsynligt heller ikke skal spises

Hvordan har han det i dag?

Er der nogen bedring at spore?