Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Fredes dårlige ben/heldbred  (Læst 82857 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Fredes dårlige ben/heldbred
« Svar #45 Dato: 29 Maj , 2012, 10:32 »
Tanja,  jeg garanterer dig for, at kommer du til Hårlev, er din Frede i de bedste hænder, der er ikke mange der ved så meget om høns og fjerkræ i det hele taget, som Bjarne Rasmussen.

Man kan jo rende spidsrod mellem dyrlæger der alligevel ikke helt ved hvad de mener, og DET er dyrt.
Det bliver en lang dag for dig og Frede.
Men forhåbentlig får du en forklaring på fænomenet
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

thorleif

• Gæst
« Svar #46 Dato: 29 Maj , 2012, 10:51 »
Hoense-dyrlaege eller ikke, med en krops-infektion vil nog ogsaa en dyrlaege der ikke er vandt til hoens kunde hjaelpe. Jeg vil andtage at han/hun vil give en sproejte med et peniccellin der inden etpar dage draeber infektioneN. Dyrlaegen vil troligt ikke aabne det oprindelige saar i foden. Det aergerlige er at naar en hane viser symptomer, saa har han allerede haft problemet i lang tid. I naturen er han jo et "bytte-dyr", mad for andre dyr, og han vil naturligt skjule at der er noget galt med ham, saa lenge som muligt, slig at de jagende dyr ikke ser han haver en svaghed. Bare vaer oppmerksom paa at hvids det er "Bumblefoot", saa bliver hanerne ofte sterile, infektionen ifra foden gaar ofte ret til testiklerne. Held og lykke, Frede!

thorleif

• Gæst
« Svar #47 Dato: 29 Maj , 2012, 19:17 »
Og??????

Offline Lis V

• Passiv bruger
« Svar #48 Dato: 29 Maj , 2012, 19:44 »
 *k <K Sidder her og krydser fingre og tæer for Frede og dig Tanja...
Hvis jeg skulle ende som høne i mit næste liv, må det rigtig gerne være hos dig <-
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #49 Dato: 29 Maj , 2012, 19:48 »
Tak alle sammen. Jeg ser om bilen holder til en tur til Hårlev og tilbage igen i morgen. Frede har det bedre i dag synes jeg. Han galer rigtig meget, og står mere op, men ikke meget. Han har fået lov til at komme ud på græs i ca. 1 time, og det gik fint, men så var han også træt og ville gerne selv ind og have dyppet fødderne og smurt dem ind. Han ligger nu igen på badeværelset og skal om lidt have sin penicillin (jeg prøvede at snyde ham før ved at putte tabletten i et stykke kogt pasta, men han åd pastaen og spyttede tabletten ud >:().
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #50 Dato: 29 Maj , 2012, 19:49 »
Hvis jeg skulle ende som høne i mit næste liv, må det rigtig gerne være hos dig <-
Tak Lis, det var vel nok pænt skrevet. *l
Venlig hilsen Tanja

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #51 Dato: 30 Maj , 2012, 10:00 »
Hvordan går det med Frede nu??  Håber dyrlægen kan fikse Frede, så han kommer tilbage til sit gamle jeg, og jagte Lars lidt igen *k
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #52 Dato: 30 Maj , 2012, 10:08 »

...jeg vil også være høne/hane, fasan, undulat, fisk eller missekat hos Tanja <+
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #53 Dato: 30 Maj , 2012, 18:19 »
Nu kommer Frede og Tanja snart hjem fra Hårlev /o

Jeg er meeeget spændt på at høre, hvad Bjarne mente om Frede
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Lis V

• Passiv bruger
Fredes dårlige ben/heldbred
« Svar #54 Dato: 30 Maj , 2012, 18:53 »
Uhh ha ja. Sender god karma i deres retning
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #55 Dato: 30 Maj , 2012, 19:25 »
Tanja skriver..og vi venter..tra, la  *e *k *k
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #56 Dato: 30 Maj , 2012, 19:27 »
Ja vi venter  *e *e *e
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #57 Dato: 30 Maj , 2012, 19:27 »
Tanja skriver..og vi venter..tra, la  *e *k *k
He he.... Det er godt at have administratorrettigheder, så man kan se hvad andre laver 8).

--------

Hej Janni, Helle, Thorleif, Marianne, Lis, Bettina og alle andre der måtte følge Fredes dårlige helbred ;).

Sikken eftermiddag. Jeg skiftede til min mors gamle Opel med automatgear, og hvor mine korte ben knapt kan nå pedalerne, så jeg måtte køre i strømpesokker og med tåspidserne på speederen hele vejen ::).

Frede kom ind til Bjarne kl. 17.00. Det første den flinke dyrlæge sagde var "hold da op en flot fyr" ;D. Frede kom på gulvet at gå og han gik rimelig godt. Dyrlægen kiggede ham igennem og konstaterede meget hurtigt at han har en byld i den ene trædepude, men at infektionen allerede var på retur. De daglige bade, salveindsmørelse og menneskepenicillin havde gjort sit. Jeg spurgte om det var bumblefeet og det sagde han ja til, men vævede lidt synes jeg. Jeg ved ikke rigtig om hans svar var et ja eller et nej eller et ved ikke...

Frede har desværre også lus :o :( >:(. Jeg havde det på fornemmelsen, da alle maranerne snart er skaldede, men jeg har INTET kunnet se på dem, og jeg har skiftet al materiale i hønsehuset og givet høns og hus chokspray jævnligt. Det er ikke voldsomt og han måtte lede længe efter levende beviser, så det skulle jeg ikke være ked af sagde han. Jeg skal (alle hønseholdere skal, sagde han) behandle høns og hus en gang om måneden altid, da lus og lopper er uundgåeligt når man har høns. Han anbefalede frontline spray. Jeg spurgte om det ikke var giftigt, for det har jeg læst nogen her på forum tale om, men han sagde at det var helt fint at bruge. Han havde ikke hørt om Heximid, eller hvad det hedder det pulver jeg har læst om her på forum også, som skulle tage både lus, lopper m.m., og som kan hældes i foderet også. Han frarådede det (nok fordi han ikke kendte det).

Frede fik en sprøjte med penicillin, en sprøjte med smertestillende, en sprøjte mod utøj. Ikke en lyd sagde han. Han var i det hele taget temmelig rar over for Dr. Dyr, men han havde jo heller ikke orange uniform på ;).

Frede skal holdes isoleret på badeværelset mindst 3-4 dage endnu, så det må både ham og kattene finde sig i. Alle tre katte og Frede er i samme rum nu for første gang. Jeg håber de kan enes.

Siddepindenene i hønsehuset skal ned i højden, så hans fødder kan bliver skånet, og så tror jeg at jeg går over til sand i hønsehuset igen. Under alle omstændigheder skal hele baduljen jo hovedrengøres og sprøjtes for utøj :-\.

Jeg hilste Bjarne Rasmussen og sagde tak for gode råd fra alle os her på Fjerkræ Forum. Det håber jeg er ok - han blev glad for hilsnen tror jeg, og sagde at det altid var en fornøjelse at kunne hjælpe.

Regningen hos Bjarne var særdeles rimelig synes jeg, så jeg vil ikke tøve med at køre turen igen en anden dag, men helst i min egen bil som har mere end 65 HK og hvor jeg kan nå pedalerne ;).

NU vil jeg spise aftensmad, så vil jeg se til kyllingerne, så vil jeg se til hønsene og samle æg, så vil jeg smøre Fredes ben og så vil jeg sove lige til i morgen tidlig.

P.S. Frede hilser også - han står og galer i vilden sky på badeværelset lige nu. Han er nok utilfreds med, at han ikke er kommet på græs i dag. Jeg håber ikke kattene får tinnitus.
« Senest Redigeret: 30 Maj , 2012, 19:30 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #58 Dato: 30 Maj , 2012, 19:40 »
 *o *o *o *o *o *o *o *o *o *o *o *o *y *y *y *y *y *y *o *o *o *o *o *o *o *o *o *o *o *o *o *o

Se det kan vi li`at høre /o

Så skal Frede ikke til at gå med rolator - det ville nok også have knækket hans ego.

Rigtig god bedring frække hane og sov rigtig godt Tanja
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #59 Dato: 30 Maj , 2012, 19:44 »
Herligt, så er Frede nok sig selv igen om et par dage. Så er det om kattene holder deres logerende ud så længe ::).
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand