Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Gavnø 3. juni???  (Læst 2149 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
Sv: Gavnø 3. juni???
« Svar #15 Dato: 05 Juni , 2012, 22:35 »
Nu bliver jeg nød til at uddybe det her, men kortfattet.

Vi havde 2 gode forumdage på Gavnø, hvor vi på Gavnø i pressemeddelelserne kaldte dem Høns i haven dag.

Vi havde selv på Gavnø mange hønseracer, som jeg så beskrev lidt på nogle opslag. Mine efterfølgere ønskede ikke at være afhængig af deres arbejde 7 dage om ugen, så der er ingen høns mere.

Alligevel vil Baronessen gerne have en høns i haven dag, som hun fornemmede var en kæmpe succes, (takket være forumdagen) og hun spurgte mig om jeg ville være tovholder selvom jeg var stoppet hos dem.

Jeg ville ikke, men henviste til de to klubber som sikkert har haft en god pr. dag, på lige fod med dem alle klubber har rundt om på planteskolerne.

At der på Gavnø's hjemmeside står at det er fjerkræforum der er arangør, skal man så ikke tage sig af. De aner ikke hvem der er hvem.
Jeg står iøvrig også stadig som rundviser i parken på deres hjemmeside.

Jeg syntes det er fint hvis vi fik skabt en god tradition på Gavnø, og uden de to klubber der havde vi ikke kunne gøre det.

Nu arbejder vi stadig videre på en forumdag her på fyn den 25 August, og er heldigvis lovet god hjælp fra vores klub her, Odense vestfyn fjerkræklub
Hilsen
Peter

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #16 Dato: 05 Juni , 2012, 23:23 »
Jamen der er ingen fra forum der sådan set har været involveret i dette arrangement. Det er alletiders at det kører videre, men det er Næstved  og Sydsjælland fjerkræklub der har medvirket.

Forumdag bliver i år på Fyns land, i August og der skal nok komme 10+ sider osv.

Jeg har skam styr på forskellighederne, men undrede mig bare over et hønsearangement på Gavnø, med så lidt pr. selvom jeg da også synes det er en glimrende ide at det fortsætter, men glæder mig så til forumdag på Fyn
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #17 Dato: 06 Juni , 2012, 06:52 »
Jeg er også med på forskellen på Gavnø i år og så de foregående år. Jeg tror Tommy har svaret på min undren...
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #18 Dato: 06 Juni , 2012, 07:41 »
Jeg tvivler nu på at Forum var uønsket, jeg tror nok nærmere at der ikke var nogen fra Forum som gad, undskyld havde tid til at passe en stand.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #19 Dato: 06 Juni , 2012, 08:09 »
@Lene - det var godt nok noget af en påstand. Gider du lige udpege hvor vi er blevet spurgt?
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #20 Dato: 06 Juni , 2012, 16:16 »
For ikke at træde nogle over tæerne.

Så var det vist slotsfruen der ikke ønske forum var med.

Også så måske et par andre, det var jo dem der havde startet traditionen. ( ups. det skrev jeg bare ikke )

Tommy

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #21 Dato: 08 Juni , 2012, 16:18 »
Vil lige give mit besyv med.
Arrangementet var omtalt i sjællandske (Dog under Fuglebjerg). Og i "det grønne blad"
Vil dog give alle ret i at der har været for lidt omtale.
Man kunne dog godt mærke at det ikke var i forumregi. Der var inden frokost, andet end den medbragte.
Jeg tror at besøgsantallet vil overraske, for det var godt nok dårligt besøgt efter min mening, men det har den manglende omtale jo nok også en del af skylden for.
Og jeg vil gerne indrømme at jeg i år ikke har haft så meget overskud til at angagere mig så meget i det. Vi må håbe det bliver bedre næste år, hvis de vil have os tilbage.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 08 Juni , 2012, 19:54 »
Og jeg vil gerne indrømme at jeg i år ikke har haft så meget overskud til at angagere mig så meget i det. Vi må håbe det bliver bedre næste år, hvis de vil have os tilbage.
Jeg har talt med Helle, (Baronessen) i telefonen, hun vil gerne have jer næste igen og jeg kunne forstå der allerede er lavet aftale om Skærtorsdag.
Hilsen
Peter