Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sammenføring, handicappet kylling med voksne høns  (Læst 7497 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

• Passiv bruger
Sv: Sammenføring, handicappet kylling med voksne høns
« Svar #15 Dato: 23 Maj , 2012, 17:47 »
Banditter - så gav du dem vel en køretur?  8)   

Håber det kommer til at gå godt med den lille høne kylle :)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Hiltunen

• Passiv bruger
  • Øksemorder
« Svar #16 Dato: 23 Maj , 2012, 20:25 »
Hvis ingenting lykkes, vil jeg nok finde en kylling på ca. samme alder og sætte hende sammen med alene i nogen tid.
Køber er ussel. Køber har fortrudt. Hvis der ikke er lavet nye planer for hende så tag hende med når der skal hentes varer. Om den negl så skal klippes, så må jeg gøre det i nattens mulm og mørke, der basker hun vel ikke. Har klippet negle på mus, så hvorfor ikke høns, må lærer at tage noget mere fat i dem.
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #17 Dato: 23 Maj , 2012, 20:50 »
Flyvelystne... araucanaer...? ??? *g Glæd dig Helle, de elsker at flyve! <: Den ene høne (fra Kirsten, så deeet...), flyver over hønsegården HVER dag, og den er vel 190 cm høj tror jeg.
Må vi så lige høre, HVORFOR hun flyver over  hønsegården? MINE Araucanaer flyver kun hvis de absolut MÅ se på noget spændende - og en eller anden idiot har lukket lågen ::).

I øvrigt er vores halte-høne aldrig blevet mobbet. Vi tror heller ikke at hun har ondt - humøret er fint og hun går meget mere end hun behøver, faktisk lige så meget som de andre. Haster det, bruger hun vingerne som hjælpemotor 20 cm over jorden! Sååååeh...
« Senest Redigeret: 23 Maj , 2012, 20:53 Fra Ankerine »
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #18 Dato: 23 Maj , 2012, 21:24 »
Må vi så lige høre, HVORFOR hun flyver over  hønsegården? MINE Araucanaer flyver kun hvis de absolut MÅ se på noget spændende - og en eller anden idiot har lukket lågen ::).
Tja, hvem ved hvorfor Laura absolut synes at livet på den anden side af gården er mere spændende? Hun er Carlos yndlingshøne og ved at være godt bar på ryggen, så måske er det derfor hun flyver over? ::). Dog går hun og tripper frem og tilbage foran gården når vi kommer fra arbejde. Måske er hun bare lidt eventyrlysten i virkeligheden?
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #19 Dato: 23 Maj , 2012, 21:25 »
Køber er ussel. Køber har fortrudt. Hvis der ikke er lavet nye planer for hende så tag hende med når der skal hentes varer. Om den negl så skal klippes, så må jeg gøre det i nattens mulm og mørke, der basker hun vel ikke. Har klippet negle på mus, så hvorfor ikke høns, må lærer at tage noget mere fat i dem.
Tak Janni, du er en sand ven i nøden *p!
Venlig hilsen Tanja

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 23 Maj , 2012, 21:39 »
Tanja ..ærgeligt du bor så langt væk for her på matriklen har og er der masser af skævbenede afvigende skabninger ...her er overdækkede gårde (netop pga af araucanererfaringer*gg*) og alle muligheder for at sammen sætte en lille ny gruppe hun kunne få som nye venner.

Kan ikke se det spild ..hun er vel både sød og vil på et tidspunkt lægge fine spiselige æg ?

Jeg har ikke oplevet at høns med feks forkert benstilling ikke accepteres......det handler om at der er plads og gemmesteder nok. At der tages en fra den store flok der kan gå sammen med den nye en rum tid så de senere sammen kan indføres i den store flok. Eller find en eller flere store kyllinger til at holde sammen med hende. Måske det bare er nemt for mig fordi jeg har et ok antal gårde eller etablerer en ny midlertidig ved behov.

Måske du kunne bruge nogle af metoderne ..ellers er hun hjertelig velkommen her hvis transportmulighed opstår.
Med venlig hilsen Søs

Offline Hiltunen

• Passiv bruger
  • Øksemorder
« Svar #21 Dato: 23 Maj , 2012, 22:46 »
Skal Laura låne uslings dækken??
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #22 Dato: 24 Maj , 2012, 07:12 »
Køber er ussel. Køber har fortrudt.
Hov forresten Janni..., den var overhovedet ikke møntet på dig, så pak den der usling væk ;). Jeg har solgt to hønekyllinger til en fra Kbh., og da hun er kendt for at være en dyreven i medierne, troede jeg måske hun ville have den lille halte med også, men det takkede hun nej til, og det er jo fair nok. Havde bare regnet med det *r. Tak for tilbud om dækken. Måske skal jeg lægge en bestilling ind hos dig på et par dækkener. Dem Julie syede til mig sidste år, er snart slidt op ::).
« Senest Redigeret: 24 Maj , 2012, 07:15 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #23 Dato: 24 Maj , 2012, 07:16 »
Tanja ..ærgeligt du bor så langt væk for her på matriklen har og er der masser af skævbenede afvigende skabninger ...her er overdækkede gårde (netop pga af araucanererfaringer*gg*) og alle muligheder for at sammen sætte en lille ny gruppe hun kunne få som nye venner.

Kan ikke se det spild ..hun er vel både sød og vil på et tidspunkt lægge fine spiselige æg ?

Jeg har ikke oplevet at høns med feks forkert benstilling ikke accepteres......det handler om at der er plads og gemmesteder nok. At der tages en fra den store flok der kan gå sammen med den nye en rum tid så de senere sammen kan indføres i den store flok. Eller find en eller flere store kyllinger til at holde sammen med hende. Måske det bare er nemt for mig fordi jeg har et ok antal gårde eller etablerer en ny midlertidig ved behov.

Måske du kunne bruge nogle af metoderne ..ellers er hun hjertelig velkommen her hvis transportmulighed opstår.
Tusind mange tak for dit indlæg Søs - det blev jeg rigtig glad for at læse. Hvis intet andet lykkes, så opretter jeg en tråd med transport til Løgstør. Tak igen.  <E
Venlig hilsen Tanja