Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Grøn Høne skal giftes  (Læst 4759 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #135 Dato: 14 Juni , 2012, 11:52 »
Det er regnvejrsdag og ÅH hvor Elvio keder sig. Hønsene ligger og gemmer sig i hønsegården, som de altid gør, når det regner, og Elvio kan ikke forstå, hvorfor de ikke kommer ud og leger :(

Den sidste times tid har han stået og leget fingerleg med mig, mens jeg prøver at arbejde med èn hånd ved tastaturet

Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #136 Dato: 14 Juni , 2012, 11:58 »
Har du ikke en aktivitetsbold til regnvejrsdage :o?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #137 Dato: 14 Juni , 2012, 12:29 »
Har du ikke en aktivitetsbold til regnvejrsdage :o?

Jo det har jeg - men Elvio skælder den stakkels bold så gudsjammerligt ud, når han leger med den, at jeg ikke kan koncentrere mig om andet og hunden får ondt i ørerne, så Elvio må kun lege bold ude på terrassen - og det gider han altså så ikke i regnvejr...og bolden er Gul ikke Orange ::)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #138 Dato: 14 Juni , 2012, 12:42 »
...og bolden er Gul ikke Orange ::)
Det skulle jeg ellers lige til at spørge om ;). Her er hønsene ligeglade med regnen. De render rundt og er lykkelige på den store græsplæne, og kommer af og til hen til havedøren for at tigge lidt. Frede inklusive :D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #139 Dato: 14 Juni , 2012, 16:18 »
Det skulle jeg ellers lige til at spørge om ;). Her er hønsene ligeglade med regnen. De render rundt og er lykkelige på den store græsplæne, og kommer af og til hen til havedøren for at tigge lidt. Frede inklusive :D.

Jeg ved heller ikke, hvad der er galt med mine høns - eller rettere sagt med mig, for de høns som har boet andre steder, før de kom her og tidligere har gået ude i regn - de HADER regn, når de kommer her til matriklen incl. de to araucana piger - jeg tror at de har tilbragt hele dagen i skuret....Elvio er heller ikke meget for at være ude, når det er vådt fra oven - ja...og Grøn Høne hun skal i hvert fald ikke over til Kaj
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #140 Dato: 14 Juni , 2012, 17:10 »
Det er lidt forskelligt her. I dag har hønsene fået lov til at være ude hele dagen, og så er de ligeglade med regnen, med mindre det styrtregner. Hvis de går i hønsegården, går de tilgengæld ind i huset, eller ind under det nye halvtag Lars har lavet til dem :).

Apropos besøg. Uanset vejr og vind kommer "Grillkylling" altid på besøg ved en af dørene, for at se om der ikke skulle falde et eller andet spændende af. Hun lyder som om hun er ved at dø, når hun åbner næbbet (BOOOOOOOOÅÅÅÅÅÅRRRRRKKK!!!!!!!!!!!!!), så jeg ved altid når hun er i nærheden.

Fine billeder af Elvio i øvrigt, han ser ud til at stortrives stadigvæk - som ugift ::).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #141 Dato: 14 Juni , 2012, 17:29 »


Fine billeder af Elvio i øvrigt, han ser ud til at stortrives stadigvæk - som ugift ::).

Mmjaah <A der sker jo ting og sager her og Grøn er i hvert fald ikke jomfru mere (shhh!) - men det er på hendes betingelser - ikke når lationoen vil ::) og latinoen er meget glad for Grøn
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #142 Dato: 14 Juni , 2012, 17:34 »
Mmjaah <A der sker jo ting og sager her og Grøn er i hvert fald ikke jomfru mere (shhh!) - men det er på hendes betingelser - ikke når lationoen vil ::) og latinoen er meget glad for Grøn
Ha, I knew it!! Ingen kan modstå en latino med fjer i ørene!! *p *f
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #143 Dato: 14 Juni , 2012, 18:39 »
Jeg VIDSTE det! Han er altså en charmetrold *e *f *e. Men det er da helt i orden ikke at lade sig overvinde lige på stedet :angel:.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #144 Dato: 14 Juni , 2012, 18:53 »
Grøn er en èner - vil når HUN vil - og så lægger hun oven i købet stabilt med æg ..såååååh man ved jo aldrig ::) små mini Elvio/Grøn med hale og fjer i ørene ;D ;D
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Cartouche

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 136
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #145 Dato: 14 Juni , 2012, 18:55 »
LOL, det er skisme da Grøn Høne der har fat i den lange ende....Hvordan holder man på en øhhhhh hane? Man holder ham da lidt hen.....LOL  ;)
Hvor er han bare en charmerende kæletrold. Skønne billeder, tak fordi du delte og viste ham frem. Det bliver da spændende at se om der kommer nogle små grønne Lationer i reden på et tidspunkt..... /o
Følger gladeligt og smågrinende med i fortsættelsen  *f

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #146 Dato: 14 Juni , 2012, 22:12 »
Que l'amour est beaux *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #147 Dato: 15 Juni , 2012, 07:34 »
Que l'amour est beaux *p

Åh ja, åh ja - og her er så eksemplet på den ældre pige og den unge knægt ;). Jeg kan nu godt forstå, at Grøn Høne skal bruge noget tid på at finde ud af, om der reelt er noget dybde i den unge fløs ::)

Jeg synes ikke, at han lagde særlig heldigt ud, da han fuldstændigt svigtede de to unge damer, han havde bragt med til et fremmed land. Heldigvis har Elvio fået et bedre overblik over situationen, så han nu kan rumme alle sine seks piger.

Halerne synes stadig, at det er lidt sjovt at løbe efter Sif og Lille Fie, når de ikke kan finde på noget bedre at tage sig til. Jeg ved så ikke rigtig, hvordan jeg skal tolke Elvios reaktion på dette, for han kommer ikke de to til hjælp, men stiller sig op og siger et rungende wrrraaaaaaaaaaahhhhhhhh hver gang...gerne fra den fjerne ende af haven - som om han siger "JEG HAR SET DET!", men han gider ikke besvære sig med at lægge sig imellem.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #148 Dato: 18 Juni , 2012, 11:57 »
På bunden af min skrivebordskuffe har denne ligget i årevis, men nu tænker jeg at det er et stykke guldrandet papir, da det i høj grad indikerer at Grøn har Tyske aner, og det er altid godt at kende sin fortid.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #149 Dato: 18 Juni , 2012, 13:43 »
Tak fordi du har gemt den artikel og tak fordi du gad at sætte den ind Ina *p *p - Lisl må simpelthen være fra Grøns tyske familie - de opfører sig og laver jo de helt samme ting, dog er Grøn så heldig, at hun også har sin hønsefamilie at passe, og så er hun ikke så meget for kage..kun hvis der er flødeskum på :-\ hun vil hellere have boller med smør...tandsmør ;D.

Jeg må se at få taget nogle billeder af Grøn, når hun er med på cykeltur til skoven. Hun vil også gerne sidde på styret, men jeg er bange for, at hun kommer til skade, hvis hun pludselig ser noget, som skal undersøges på vejen uden at jeg får stoppet først, så hun SKAL sidde i sin sele i cykelkurven, når vi kører tur.

I går var hun med på cykeltur ud til en jordbæravler og plukke et par bakker dejlig friskeog modne jordbær til aftenhyggen derhjemme - Grøn æææælsker jordbær :P :P, så vores tur blev lidt længere, end hvis hun ikke have været med - både fordi hun skulle luge mellem planterne og smage på en masse bær, men også fordi det skabte stor jubel blandt de øvrige selvplukkere, at se en høne med i jordbærbeddene - som en mand grinende sagde " det er som at se mine børn, når de er med herude"  jaah...hende glemmer folk ikke lige med det samme og Grøn havde fået lov til at komme med af jordbæravleren.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14