Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Besøg af Mikkel i nat - vel egentlig ikke en hyggesnak :)  (Læst 2223 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
Sv: Besøg af Mikkel i nat - vel egentlig ikke en hyggesnak :)
« Svar #15 Dato: 17 November , 2008, 16:05 »
Jeg har haft en fælde stående i 3 måneder - ræven prøvede den én gang og nåede ud inden den smækkede færdigt. Så gik den ikke der ind igen. At fjerne en ræv fra et område er ligeledes også blot en stakket frist...

I al min frustration over ræveangreb samlede jeg denne artikel som er godkendt af

rævekyndig:

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?page=44

Måske kan I bruge den til noget?

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 17 November , 2008, 16:31 »
Har vidst nævnt det før.

Den gang min hønsegård bare lå for sig selv havde vi ofte båede ræv, musvåge, mår, mink og durhøg i hønsegården. På et tidspunkt havde vi i løbet af kort tid mistet 9 høns til duehøgen, 2 til musvågen, 7 til minken, 4-6 til ræven og en enkelt til måren.

Så fik vi bygget en ny hundegård ved hønsehuset, og sidden da har hundene holdt alt væk der hedder rovdyr, vi har ikke mistet noget sidden, andet end 3 kyllinger og et par høner som hundene har taget ;)

Så hvis i har mulighed for det er det helt klart det bedste at gøre ;)!!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #17 Dato: 17 November , 2008, 17:48 »
da jeg havde en schæfer han som gik frit på ejendommen og strintede her og der havde jeg heller ikke besøg af rævene, nu efter at hunden forlængst er gået bort, så kommer de hver nat, bare lige for at se om der nu er lukket for alle hønsene.
Og hvis ikke, ja så er hønsene væk næste morgen og kun en bunke fjer er tilbage :-(

Det skete to gange i forsommeren, læs mere på www.lestat.dk på siden Dyrenes dagbog 2008. Straffen faldt hurtigt og lærepengene var dyre, da den/de tog mine "gamle" og supergode avlshøner. Men det er helt og holdent min egen skyld/glemsomhed.

Der er så mange ræve i det områder, hvor jeg bor. Så jeg ønsker alle jægerne god rævejagt, bare skyd løs, der er mange og de har levet godt.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub