Tak for mange gode svar og forslag. Vores have er ikke sådan lukket med hæk eller hegn. Selvom vi bor midt i byen, bor vi rigtig landligt, vores grund er nemlig udstykket fra den gamle præstegård, og ligger med grønne arealer uden om, bl.a. har vi en å med stier på begge sider lige op til haven, så det er ikke sådan særlig parcelhushaveagtigt.
Vi (Søren) har lagt herregårdssten rundt om hele hønsegården, bare en enkelt række, ved ikke rigtig om det hjælper, men så er det da forsøgt.
Hønsene har løbet ude i haven hele dagen, dog med lidt flere ture ud fra min side. Og jeg har 7-9-13 ikke mistet nogen.
Jeg kan forstå, at der hverken skal tisses eller smøres andre ildelugtende væsker ud.
Jeg har hele tiden, vidst at der var en ræv i nabolaget, for flere naboer har set den/m. Vi har også harer, fasaner og rådyr i haven, dog ikke på samme tid

Det kan da godt være, vi skal prøve med en fælde, så kan jeg jo altid slå skindet op på siden af hønsehuset

Vi har en jæger på gaden, måske skulle jeg alliere mig med ham?
Jeg er godt nok spændt på at se om Hr. Ræv har været her igen, når jeg står op. Men hønsene er i hvert fald 100 % sikre inde i huset i forhold til ræve.