Altså, vi kan jo lige så godt se i øjnene at industrikyllinger aldrig forsvinder, det gør burhøns nok heller ikke...(desværre) Så er det jo vores forbandede pligt at sørge for at dyrene har det bedst muligt så længe de er her. Og nu mener jeg ikke at burhøns er OK, misforstå mig ikke, men jeg er realist nok til at indse at det nok ikke forsvinder.
Jeg kunne ikke drømme om at købe burhønseæg, ej heller skrabe,men jeg er jo heldig, har mine egne ægmaskiner.
De lever kun 39 dage slagtekyllingerne,helt ærligt, det tror jeg faktisk er deres held. at holde 45000 brahmaer som slagtekyllinger, forestil jer, 2 år i de store flokke.
Jeg tager sq hatten af for den unge gut, han viser indenfor, så folk kan se med egne øjne hvad der foregår. Han vil sikkert stadig få på hatten og blive kaldt dyremishandler. Men jeg lagde mærke til at der var rent og lyst og tørt i stalden, der var forholdsvis roligt.
Vi har stadig lang vej at gå for at opnå optimale forhold i industrien (hvis det kan lade sig gøre) men jeg syntes faktisk det så ganske, efter forholdene, fornuftigt ud. Nu tror jeg også det var en af de pænere stalde vi så her, der er sikkert mange steder hvor det ikke ser så "godt" ud. Industri er penge sådan er det bare... så er vi få der er heldige at vi kan undgå de produkter. men helt kan vi aldrig komme udenom.
Jeg vil gerne sige tak til Carl, for fremvisning af hans stald... ! Jeg håber at han som næste generation vil fortsat arbejde på at forbedre vilkårene for vores produktionsdyr. og her tænker jeg især på transport til slagteri og selve slagtningen... der hænger bremsen vist gevaldigt.