Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Slagtekyllinger  (Læst 1454 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Slagtekyllinger
« Svar #15 Dato: 17 Maj , 2012, 12:19 »
Men Finn dog :o.
Først lukker du små, uskyldige ællinger ud i kulde og blæst - og nu har du BURHØNS :-[
Du trænge vist til en "rovfugl" /1

- men i øvrigt har du ret. Det er måske ikke dyremishandling i gængs forstand. Men trivsel og dyrevelfærd er det da heller ikke. Slet ikke hvis man tænker tre uger frem hvor de går vinge ved vinge i knæhøj, ammoniakstinkende strøelse. Bare tænk på egne hønsehuse hvis man springer en planlagt rensning over /d.

I øvrigt har jeg lige tjekket hønsefødder på tre af mine mest skøde-vante hønser. De har faktisk fine tæer når man lige tørrer lidt med en fugtig klud. Ingen skrammer eller ætsninger. De går nu ellers ude dagen lang og skraber i alt muligt.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #16 Dato: 17 Maj , 2012, 12:21 »
igen, vi kan jo håbe at det hele tiden bliver bedre med udviklingen... frisk luft og sollys ville jo gøre underværker. 
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #17 Dato: 17 Maj , 2012, 12:36 »
wanda bestil lige lidt mere sollys til mine tak

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #18 Dato: 17 Maj , 2012, 13:13 »
beklager Kristian... jeg har dårligt nok til mine egne ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #19 Dato: 17 Maj , 2012, 13:18 »
Jeg vil da undre mig over at en der kalder sig liberalist ikke vil have videosvar til sine videoer..

Men her er min video. Beklager lyden, det blæser idag
http://www.youtube.com/watch?v=wyQLMmty6ek
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #20 Dato: 17 Maj , 2012, 13:31 »
 /o
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline ole nordsj.

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 17 Maj , 2012, 13:55 »
Uuh Finn en rigtig fed fortolkning af de sølle forhold vi byder vores slagtedyr. Nu håber jeg bare ikke at du med din video prøver at sige at folk der er liberalister også alle går ind for de forhold som slagtedyrene får. Man er vel ikke et ondt menneske fordi man er liberal :-[?

Offline Lundur

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 17 Maj , 2012, 14:05 »
Efter min mening har burhøns det bedre end skrabehøns og slagtekyllinger. De har fået lidt mere plads med den nye lov, som endnu ikke alle overholder. Det er ikke meget plads men lige så meget som dem på gulvet har pr. dyr som Finn har vist på sin video. Til gengæld sidder burhøns relativt få - og i hvert fald langt færre end de ca. 25 individer, som en høne kan overskue i hakkeordenen i en flok. Det betyder, at burhønsene har styr på deres sociale relationer (når nu nogen vil personificere deres følelser) og at der er fred i den lille flok. Dem på gulvet kan ikke kende hinanden og kan ikke etablere en stabil hakkeorden der giver ro i flokken. Den deraf følgende kannibalisme er gennem årene forsøgt styret med briller, næbklipning og dæmpning af lyset, så de ikke kan se hvad de piller i.
Ingen af hønsene har prøvet andet og kan ikke længes efter sol og græs, som de aldrig har set, men ud over at vi mennesker synes at det ligner et fængsel, så er jeg overbevist om, at burhøns har et bedre hønseliv end skrabehøns.
Personligt spiser jeg aldrig kylling på restaurant eller til grillparty hos venner, når der er andet at vælge. Kødet fra vores egne kyllinger som typisk er 7 måneder og ikke 7 uger gamle, når de slagtes har bid og smag. En pige på 11 spurgte mig for nylig om hun måtte få en af mine tarteletter med rigtig kylling i - ikke det papkylling min papmor køber i supermarkedet. Vi kan alle smage forskel og nyde bevistheden om, at vores dyr har haft et godt liv.

Så jeg gør alt for at undgå bur- skrabe- og slagtedyr fra industrien af ovennævnte grunde, men der er en væsentlig grund mere, som jeg prøver at sprede mest muligt - et citat fra en artikel-overskrift:

HVIS IKKE DU BETALER PRISEN - SÅ GØR HØNEN!!!

mvh Steffen

Til Ole Nordsj.: Jeg er meget liberal i mine holdninger, og jeg føler klart at vi er enige om at det er fint, når bare ikke levende væsner skal betale prisen for vores liberalisme.
« Senest Redigeret: 17 Maj , 2012, 19:10 Fra Lundur »
mvh Steffen Lund
Sekretær i Maranklub DK
10,16 Nøgenhalse sorte i stor
4,7 Grå danske gæs
2,4  Sachsenænder
10,18 Maran i stor, Sort-Kobber og Hvedefarvet.
http://www.maranklub.dk

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #23 Dato: 17 Maj , 2012, 18:01 »
Nu håber jeg bare ikke at du med din video prøver at sige at folk der er liberalister også alle går ind for de forhold som slagtedyrene får. Man er vel ikke et ondt menneske fordi man er liberal :-[?
nejnej, det er fordi han kalder sig liberalisten1995 at jeg nævner det. Han kunne kalde sig Rødhætte for min skyld.

Youtube har en funktion så man kan svare en video med en anden video, men den har ham her sat ud af kraft. Hvilket jeg undrer mig over for det er i mine øjne ikke særlig liberalistisk at gøre.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

karina dj

• Gæst
« Svar #24 Dato: 17 Maj , 2012, 18:13 »
Hahaaaa du er go Finn! og altid på pletten når det gælder svar på tiltale  /o

Ville du mon svare ham med din video?  ::)