Nu varer det nok ikke længe før jeg begynder at RÅBE.
Vitaminer er vigtige og det er helt fint at have tråde om vitaminer A,B, C, D, E -------, Å
Men jeg vil gerne lige gengive tråden oprettet af Erik holst Pedersen (og i den forbindelse understrege én væsentlig fejl som jeg ser):
Jeg har problemer med, at mine kyllinger dør, når de er omkring 14 dage i rugemaskinen. Det ser godt ud, når jeg lyser dem på 10 dag, og de kyllinger der kommer ud på 21 dag er fine nok. Men der går alt for mange til. Har prøvet at ruge med vand % og har tørruget, men med dårlig resultat begge gange. Varme temperaturen er omkring de 35,7 grader. Rugemaskinen er bygget af et køleskab, men vil måske købe en ny rugemaskine. Er der nogen der kan hjælpe?
Umiddelbart tror jeg man kan hælde hvilke som helst vitaminer, man kan drømme om, ud over æggene og sige alle mulige sjove ord. Men Erik, hvis du virkelig ruger ved 35,7 grader, så glem alt andet i denne verden og få temperaturen op omkring 37,8 grader, så skal du se underværker.
Og til mange andre her - beklager - men når toget kører af sporet, er nogen nødt til at gribe aktivt ind for at rette op på situationen inden en kollission opstår.