Hej
Imorges troede jeg at min ene høne var skruk, fordi hun bar lå i redekassen, senere flyttede hun til en anden redekasse, hvor der ligger 3 æg nu...
Men hønen er der ikke, hun sad udenfor i muderet og sov... hun virker meget mut, jeg prøvede at skubbe lidt til hende men hun gik bare to skridt og stilte sig op og sov i stedet...
Jeg læste lidt om læggenød herinde, og tog hende op og prøvede at give hende lidt madolie, hun ville ikke spise det, men jeg tror alligevel hun fik en lille smule ned.
Jeg smurte også hende kråse med madolie... Jeg kunne dog ikke komme til at massere hende, da hun begyndte at gale op og baske helt vildt med vingerne så hun slap fri...
Da jeg tog hende op første gang, og kiggede på hendes kråse, hang der sådan et hvidt "hylster" ud fra den, det mindede lidt om den der hinde der er lige under æggeskallen, den var tør og aflang ca. 0,5 cm. i diameter og fyldt med luft... jeg fjernede den selvfølgelig... Men kan hendes tilstand have noget med det at gøre?
Hun virker også lidt oppustet og hun er bestemt ikke glad for at blive taget om maven (har kun haft hende i 2 dage, så ved ikke hvordan hun er normalt)
hvad kan det være hvis det ikke er lægge nød?