Ja... efter vi med (indtil videre) succes hentede 11 daggamle Orpington kyllinger, skulle vi også have nogle æg-læggende høns. Det skulle være 1.2 new hampshire fra Jylland, som jeg netop har hentet i KBH. Vi glædede os vildt meget og jeg brugte meget tid på at gøre hønsehuset klar osv. for nu skulle vi endeligt have vores egne voksne høns.
da jeg kom hjem - 40 min. kørsel fra hvor jeg overtog hønsne - åbner jeg kassen og både hane og en høne var døde... den sidste høne har indtil videre overlevet,. Den virker meget svag...så jeg gav den vand i næbet med en lille sprøjte og hun drak bare og nu efter en times tid er hun langsomt på benene...

ja... grædefærdig er jeg over de pragtfulde flotte dyr som ligger ude i carporten i kassen og er døde...

det kom som et chok for mig at åbne kassen og se dem.
Så nu er det store spørgsmål, hvad gør jeg med den enlige seje høne som overlevede turen? Prøver at få fat i nogle andre høns/hane i området (racen ligegyldig...) som selskab... men indtil videre uden held... Kyllingerne er jo for små til at komme ud... og slagte - vil jeg hende helst ikke...nu når hun overlevede...
Tak for gode råd...
vh
Anna