Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Store silker  (Læst 2369 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

• Passiv bruger
Store silker
« Dato: 09 Maj , 2012, 10:46 »
Vi er så heldige at have nogle dejlige silkekyllinger i stor størrelse.

Super fine er de, og enormt sjove at se på når de fræser rundt og udfordrer de større kyllinger.

Men tamme, dét er de langt fra, hvilket jeg ellers have håbet på de ville blive.

De kommer fint fræsende når de ser mig, eller jeg kalder på dem, men forsøger man at røre, uha uha det er farligt  ???

Det skal siges vi fik dem da de var få dage gamle, og de har stået i vores bryggers hvor vi flere gange om dagen ordnede hos dem.
Ind imellem tog vi dem op og nussede lidt med dem, men det har bestemt ikke haft nogen effekt, tværtimod fristes jeg nærmere til at sige.

Det er især den ene som virkelig ikke synes at os mennesker er noget vildt hyggeligt bekendtskab ud over når vi kommer med mad.

De er ikke bange for at komme i nærheden af mig, men kun så længe jeg ikke forsøger at røre dem.

De er 6 uger gamle nu - er det så bare sådan de er eller hur?
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline madsen

• Passiv bruger
Sv: Store silker
« Svar #1 Dato: 09 Maj , 2012, 10:55 »
Høns vil helst møde os i øjenhøjde, ellers kan de godt være bange for, at vi er noget der vil angribe dem.  ;)
Prøv at sæt dig hos dem, og se om ikke de bliver lidt mere tryg ved dig.
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 09 Maj , 2012, 11:02 »
Det gør jeg jævnligt, og har ingen effekt  :-\

Som sagt piler de gerne rundt omkring mig, og over mig hvis det er nærmeste rute til en bille, men prøve at røre dem, kan jeg glemme alt om /d
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Serama

• Gæst
« Svar #3 Dato: 09 Maj , 2012, 11:05 »
Prøv eventuelt at sætte dig hos dem og give dem lidt lækkerier (melorme eller optøede grønne ærter er rigtig gode) omkring dine fødder og ligeledes have lidt i hånden. Det varer ikke længe inden de drister sig til at tage lækkerierne fra hånden. Når de førs er fortrolige med at du er i deres nærhed, så kan du forsigtigt forsøge at fange dem og sidde og kæle lidt med dem. Men det kræver lidt tålmodighed og rolige bevægelser, men du skal nok få nogle tilligsfulde små venner ud af dine silkekyllinger.  :)

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 09 Maj , 2012, 11:12 »
Det er de også vant til, det har jeg gjort fra starten af.

Sidder jeg inde hos dem, så fræser de gerne omkring og over mig. Men igen, kun så længe det ikke indbefatter at røre dem direkte.

Jeg har jævnligt taget dem op, men stoppede så da det virkede til mere at stresse dem end at vænne dem til det.
Tænkte at de nok blev mere rolige med tiden, men nej...

Jeg er nok bare forvænt med vores Faverolles kyllinger, som må siges at have været kælne fra starten af :)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Lundy

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 09 Maj , 2012, 19:05 »
Vi har haft vores høns i cirka fjorten dage nu.. De var cirka 19 uger, da vi købte dem... De er efter diverse lokken, nu blevet modige nok til at spise af vores hånd og komme, når man kalder... Men prøver jeg på at samle dem op, så forsvinder de.. De er udmærket klar over det, hvis jeg rækker hånden ud efter dem, og det ikke er for at give dem en lækkerbisken:)

Så mon ikke bare vi skal væbne os med tålmodighed...
Louise

Den glade ejer af 0,3 hybridhøns, Blå, Grøn og Tynde Hvid
0,3 hvide hybrider, franskmændene
1,4 new Hampshire
0,6 lys sussex

Mistet til ræven: tynde hvide, hanefar, grøn og senest pæn:(
1,1 skønne lalleglade labradorer
1,1 muldvarpefangende katte
1,1 herlige unger
1,0 dejlig mand