Jeg bor i ca. 10 km fra Svendborg. Vi bor i en meget lille landsby der hedder Øster Skerninge. Byen ligger mellem Vester Skerninge (som også er det bynavn som er tilknyttet det postnummer vi har) og Ollerup, hvor Ollerup Højskole (dem der intersserer sig for gymnastik kender ofte til den), Ollerup Musikefterskole og Den frie Lærerskole ligger. Der er også en friskole og en folkeskole. Ollerup er også en ret lille by, men med alle de skoler så er indbyggertallet større end byen umiddelbart ser ud til.
Der er en hel del søer i området og den sø vi har sø-glimt til er Ollerup sø. Ollerup ligger for foden af en større ås, som så vidt jeg husker bliver kaldt Egebjerg Bakker og lige ved Ollerup ligger der en tunneldal, hvor der løber en å...hmm, der kom geografilæreren op i mig

Måske skulle jeg lave en guitet tur i området med fortællinger om hvordan området blev skabt, det er faktisk ret spændende

Uha, ja en Grand Danois ville han med sikkerhed også blive glad for!!! Han følger også lidt med i udviklingen af Broholmeren. Hans tidligere chef havde en og den kunne han godt lide. Den race har dog stadigvæk mange problemer. Jeg har lige mødt en stor hvalp ved min dyrlæge, der havde hårsækkemider og det er jo, så vidt jeg ved noget der kan være arveligt. De har også problemer med HD og andre ting. Og jeg er i hvert fald ikke interesseret i en race, hvor chancen for at få en rask hund måske ikke er så stor. Vores hunds allergi problemer og har i hvert fald gjort mig meget opmærksom på medfødte sygdomme og de sygdomm som dyrene kan få med tiden. Det er et hårdt arbejde at have en syg hund, både for pengepungen og for ens følelser, man bliver jo glad for hunden og bliver rigtig ked af det, når den ikke har det godt. (Den er for øvrigt ved at have det helt godt efterhånden

)
Men en stor hund får vi altså først når vi engang får et større hus, selv vores "lille" labrador, som egentligt er temmelig høj af en labrador at være fylder godt på stuegulvet, når han flader helt ud fx foran brændeovne. Jeg kunne lige se mig prøve at komme uden om 4 stk dobbelt så lange hundeben i vores lille stue med en bakke kopper og kaffe på. Uha, det ville jo næsten være lige så udfordrende som at skulle ned af en pukkelpist på en stejl østrisk bjergside. AV av.....