Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kære med hønsehjerner  (Læst 4489 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Liv

• Bruger
Sv: Kære med hønsehjerner
« Svar #30 Dato: 11 November , 2008, 12:03 »
@ Wanda ;D

Hvis du virkelig har lyst til det, så kan vi for min skyld godt afsætte et par dage allerede, så kan andre interesserede komme med, hvis de kan de dage vi finder frem til  ;D
Vi har en stor lavu, hvor dem der ikke har telt kan overnatte og min mand laver den mest fantastiske bålmad. Øj, det kan virkelig blive hyggeligt!!!!!
Vores have er lidt større end en almindelig parcelhushave og hvis jeg undlader at lave flere bede i græsplænen, (dem er der efterhånden en hel del af, for jeg synes at min mand ser så dejlig ud, når han graver  ;D ) så vil der godt kunne være 3-6 telte alt afhængig af deres størrelse. Så nu kører planlæggeren i hovedet allerede  ::)
Venlig hilsen
Liv

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #31 Dato: 11 November , 2008, 15:44 »
Det lyder rigtig hyggeligt Liv.
jeg er også pjattet med fyn, mine forfædre er fra Veflinge..
Jeg er på....
MVH Lene

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 11 November , 2008, 19:58 »
Har holdt mange ferier på fyn, ikke mindst i det sydlige. Det er noget af de smukkeste som kun Langeland, Tåsinge og Bornholm kan konkurrere med (efter min menning) :).

Liv: Glæder mig også til foråret, så får jeg jo også høns igen, det bliver så dejligt ! :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 11 November , 2008, 20:13 »
Når jeg har fået mine høns til foråret er folk også velkomne herovre hos mig :D... Om sommeren har vi jo en rimlig god gård bedrift :D.. Hvis alt går vel har vi både Høns, hunde, grise, køer, heste og kanin. Hvis ikke så har vi kun hunde, høns og kanin, men her er altid mange hunde at kigge på da mine forældre har en hundepension (plads til 43 hunde, så i kommer bare og kigger når hønsene er kommet :P.. Får jo lidt svært ved at komme og besøge jer :P
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Liv

• Bruger
« Svar #34 Dato: 13 November , 2008, 08:48 »
@Mikkel

Jeg tror ikke, jeg tør tage min mand med hen til dig. Med både tollere og kleiner münstereländere (og pensionshunde) hos jer, så får jeg ham aldrig med hjem igen. Han er tosset med hunde og især dem med lang pels, selvom at netop de lidt langhårede er dem han ikke så godt kan tåle. Hver eneste gang vi møder andre hunde, skal han altid hen og hilse på dem. Hans største drøm er at få en landseer, "for sådan én kan han klappe uden at skulle sætte sig ned", men der er tollere og kleiner münsterländere, selfølgelig "lidt" mindre  ;) Så muligvis ville jeg kunne lokke ham tilbage til bilen med en pose lakris og lovning på, at vi nok engang skal få en hund med lang pels  ;D
Venlig hilsen
Liv

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #35 Dato: 13 November , 2008, 12:42 »
Liv: så skal han da ha en Grand danois ;) Min hanhund elskede at putte hovedet ind i min armhule, og det var altså da jeg stod op ;)

En GD'er er absolut en meget ergonomisk korrekt hund ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 13 November , 2008, 14:52 »
Hehe, det kunne godt være det blev lidt svært at få ham med hjem igen så :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Niels Christensen

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 13 November , 2008, 17:15 »
@ Liv  :)
Hvor på Sy'fyn bor du? Det lyder i øvrigt som et dejligt sted.
Har selv familie "der'nedaf"

MVH. Niels

Offline Liv

• Bruger
« Svar #38 Dato: 16 November , 2008, 17:37 »
Jeg bor i ca. 10 km fra Svendborg. Vi bor i en meget lille landsby der hedder Øster Skerninge. Byen ligger mellem Vester Skerninge (som også er det bynavn som er tilknyttet det postnummer vi har) og Ollerup, hvor Ollerup Højskole (dem der intersserer sig for gymnastik kender ofte til den), Ollerup Musikefterskole og Den frie Lærerskole ligger. Der er også en friskole og en folkeskole. Ollerup er også en ret lille by, men med alle de skoler så er indbyggertallet større end byen umiddelbart ser ud til.
Der er en hel del søer i området og den sø vi har sø-glimt til er Ollerup sø. Ollerup ligger for foden af en større ås, som så vidt jeg husker bliver kaldt Egebjerg Bakker og lige ved Ollerup ligger der en tunneldal, hvor der løber en å...hmm, der kom geografilæreren op i mig  ;) Måske skulle jeg lave en guitet tur i området med fortællinger om hvordan området blev skabt, det er faktisk ret spændende  ;D

Uha, ja en Grand Danois ville han med sikkerhed også blive glad for!!! Han følger også lidt med i udviklingen af Broholmeren. Hans tidligere chef havde en og den kunne han godt lide. Den race har dog stadigvæk mange problemer. Jeg har lige mødt en stor hvalp ved min dyrlæge, der havde hårsækkemider og det er jo, så vidt jeg ved noget der kan være arveligt. De har også problemer med HD og andre ting. Og jeg er i hvert fald ikke interesseret i en race, hvor chancen for at få en rask hund måske ikke er så stor. Vores hunds allergi problemer og har i hvert fald gjort mig meget opmærksom på medfødte sygdomme og de sygdomm som dyrene kan få med tiden. Det er et hårdt arbejde at have en syg hund, både for pengepungen og for ens følelser, man bliver jo glad for hunden og bliver rigtig ked af det, når den ikke har det godt. (Den er for øvrigt ved at have det helt godt efterhånden  ;D )
Men en stor hund får vi altså først når vi engang får et større hus, selv vores "lille" labrador, som egentligt er temmelig høj af en labrador at være fylder godt på stuegulvet, når han flader helt ud fx foran brændeovne. Jeg kunne lige se mig prøve at komme uden om 4 stk dobbelt så lange hundeben i vores lille stue med en bakke kopper og kaffe på. Uha, det ville jo næsten være lige så udfordrende som at skulle ned af en pukkelpist på en stejl østrisk bjergside. AV av.....
Venlig hilsen
Liv

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 16 November , 2008, 17:41 »
Haha, som du dog kan udtrykke dig med sammenligninger og det hele :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Niels Christensen

• Passiv bruger
« Svar #40 Dato: 16 November , 2008, 17:55 »
Aha!

Jeg har familie i V. Aaby, så det er jo ikke så langt fra dig.  :)

Jeg har holdt utallige ferier der, og du har ret til at "geograferer" lidt. Det er skøn natur i det område.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #41 Dato: 16 November , 2008, 18:09 »
har man Grand danois har man slet ikke kaffe og kage på sofaborde ;)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #42 Dato: 16 November , 2008, 20:26 »

Jeg har fire venner og bekendte, der har Broholmere, et par har endda to.  Det er dejlige, rolige hunde.  Jeg kan ikke sige noget dårligt om dem.  (Så hold din mand væk fra levende eksemplarer, Liv!)
Selv har jeg en dansk-svensk gårdhund, men hun hører jo ikke hjemme i dette selskab.  :D

mvh liski
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk