Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sjov annonce på www.dba.dk  (Læst 4439 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline karoline

• Passiv bruger
Sv: Sjov annonce på www.dba.dk
« Svar #15 Dato: 02 Maj , 2012, 13:57 »
Hold da op hvor jeg fortryder at have postet mit indlæg :(

Nu ved je,g at man ikke kan skrive herinde om en "lille sjov annonce". Det bliver helt klart taget ilde op.
Fra nu af passer jeg på hvad jeg får skrevet herinde... :-\

Hvordan er det man sletter en tråd??

Karoline - som lige nu føler sig lidt skuffet over at et indlæg, som jeg troede var helt uskyldigt, åbenbart kan virke udleverende og stødende.
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #16 Dato: 02 Maj , 2012, 14:01 »
Karoline, jeg synes annoncen er sjov. Først tænkte jeg, ok, det er måske ikke så pænt hvis det er en der ikke staver så godt, men jeg må tilstå at jeg morede mig rigtig meget over de høgespættede waraner. Jeg tror bestemt ikke du har postet annoncen for at håne eller være nedladende, men fordi du synes teksten var skæg. Og det er den også - set her fra :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #17 Dato: 02 Maj , 2012, 14:02 »
Jeg synes nu at det var ret uskyldigt......
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline morT4

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 02 Maj , 2012, 14:24 »
jeg syntes også den er skæg, Karoline.
Jeg så for mit en indre øje, en fjerbeklædt komodovaran, som gik rundt og klukkede, mens den ledte efter biller og regnorme  *g. Jeg er da ikke i tvivl om meningen med der står i annoncen og netop derfor er den sjov. Helt uden bagtanker og uden at tænke dårligt eller nedladende om annoncøren  ;)
1,1 (+2 vallaker?) hest
0,1 ruhåret hønsehund/labrador blanding
1,2,3 katte
1,0 laksefarvede dv Kochin
0,3 orpington
0,2 sorte Australorps
0,20,6 blandings høns
2,2 børn
1    mand

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 02 Maj , 2012, 14:25 »
Karoline jeg så den også som ret uskyldig og morsom på en sød måde.
Der vil altid være nogle som sidder klar til angreb herinde, hvis noget bliver skrevet på en måde de ikke lige synes om.
"Op på hesten igen", vi er da nogle som synes den var god ;-)

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #20 Dato: 02 Maj , 2012, 16:07 »
Altså for det første håber jeg ikke at nogen sidder klar til angreb her på vores hyggelige forum det er da så en helt forkert opfattelse jeg har af forumet.

Jeg kan også godt se det morsomme i den annonce og jeg er også en af dem der får mig et billigt grin nogen gange når jeg læser i feks. den blå avis, men jeg vil nu aligevel give Ina ret i at det er upassende og så ifgl. forums regler altså også forbudt, lad os sige at der bag annoncen sidder en person (som måske også er her på forum) som har et alvorligt problem med at stave det kan jo være at personen har kæmpet i mange år for overhoved at få mod på at skrive en annonce, så opdager staklen at annoncen er kopiert her til forum og at det er til almindelig morskab, jeg behøver vel ikke at skrive mere om hvad det kan gøre ved en person......... Det kunne også være en af vores meget unge medlemmer havde lidt svært med at finde rundt i racer og farver og hvis det havde været mig havde jeg måske tænkt mig om flere gange inden jeg skrev noget som man kunne blive til grin over.

Sagt med andre ord man skal passe meget på det er ikke alle der er lige bredskuldret.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Susanne

• Gæst
« Svar #21 Dato: 02 Maj , 2012, 16:36 »
Jeg skrev faktisk og spurgte ham om ikke han mente gøgespættede maraner. Han svarede at han ikke havde så meget styr på det der med høns! :o

Jeg prøver ikke at udlevere sælger, men bare bringe et smil på læberne af læserne herinde.... Men det er åbentbart ikke alle, der er klar til et lille uskyldigt smil i en travl hverdag ::).
Jeg ville ikke træde nogen over tæerne med mit indlæg.

Karoline

Jeg ved godt, du ikke ville genere nogen - og vi har alle (sikkert) skrevet noget, som kunne opfattes på to måder.

Og den her hører helt sikkert til i småtingsafdelingen.

Grunden til, at jeg lige faldt over den er, at jeg arbejder med unge mennesker, der er kommet i klemme i tilværelsen. En af dem har uendelig svært ved stavning og ord, og hun bliver så ked af det, hvis nogen kommenterer det. Og jeg ville blive uendelig ked af det på hendes vegne, hvis det f.eks var hendes annonce, som jeg vidste, hun havde gjort sig umage med - og som så blev brugt som underholdning herinde.

(og så er det jo sådan, at morsomheder om dem der er anderledes altid støder dem selv eller dem, der er tæt på mest. Hvis ikke jeg kendt til staveproblemer ville jeg ikke skænke det en tanke )

Men som sagt: Lad være med at fortryde noget - du har faktisk foræret os en lærerig diskussion. Lidt stof til eftertanke skader ingen af os.

Og det er helt tydeligt, at du er en venlig person, der egentlig bare vill underholde os lidt - og den tanke skal du have tak for.

Knus!

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #22 Dato: 02 Maj , 2012, 16:46 »
Angående ordblindhed og stavebesvær, så er jeg gift med en hårdt ramt mand (ja, altså ud over at han er gift med mig ;)) som har været meget ordblind hele livet, er blevet både drillet og slået af skolelærere fordi han var "dum" - og som nu endelig er kommet til erkendelsen af at det KAN være morsomt når han prøver at skrive beskeder. Så i stedet for at være flov er han nu den første, der kagler af latter når nogen spørger, hvad han dog mener med en besked. Eller er frisk nok til at sige "jeg kan altså ikke skrive referat, jeg er ordblind og så er der ingen der aner, hvad der er foregået på dette møde" ;D.
I øvrigt morer han sig nu også meget med at søge ting på internettet - med overraskende resultater :o. Herregud da - det er da ikke så slemt når man ikke kan gøre for det.
Jeg ville da også have grædt af grin over den "mås-grønne sofa" og mange andre ting. Det er da ikke mangel på respekt for annoncøren men et lille pudsigt "kiks" i hverdagen.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 02 Maj , 2012, 16:56 »
Lige mine ord Ankerine...
Jeg er også gift med en der faktisk er hvad man vil kalde analfabet og total tal-blind, han kan også se det sjove i det når jeg forklarer ham visse stavefejl.
Der er forskellige måder at grine af stavefejl på. En ting er hvis man griner for at latterliggøre personen, en anden er fordi det virker sødt det personen har skrevet. I øvrigt har vi vist også flere gange herinde skrevet waraner/varaner om skrukke maraner...
Til Elise vil jeg sige, at jeg nogle gange har følt at nogen kun sidder på spring og det har medfødt, at jeg føler ligesom Karoline, at jeg tænker mig om inden jeg åbner munden, og mange gange skriver jeg slet ikke herinde, hvis jeg ikke er oplagt til et angreb..
Desværre, men sådan er det...

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #24 Dato: 02 Maj , 2012, 17:37 »
Det syntes jeg så er forfærdeligt trist, sådan en opfattelse har jeg ikke af forum men måske ser jeg det bare ikke.

Tilbage til emnet, jeg er helt sikker på at ingen har sat den annonce ind i en ond mening men det er ikke alle der har så brede skulder som jeres mænd og jeg tager da hatten af for at de selv kan grine med, men jeg mener stadig at man skal træde meget varsomt for det er ikke alle der har det så godt med deres "handicap" og så kan det gøre frygteligt ondt.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline karoline

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 02 Maj , 2012, 17:39 »
Hvor er i søde... :-*

Tak for alle jeres beskeder.
Jeg mener ikke det er et spørgsmål om at være dårlig til at stave, da resten af annoncen giver ret god mening (stavemæssigt i hvert fald).

Jeg så det som flere skriver som en lille sjov trykfejl eller et tegn på at sælger måske ikke liiige havde helt styr på hvad han ville sælge.

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Bennetzen

• Passiv bruger
  • //Blessed are the cheesemakers
« Svar #26 Dato: 03 Maj , 2012, 06:38 »
Karoline, du kan så med sindsro skrive herinde, når du støder på den slags små pusigheder, det der med at man ikke må hænge andre ud, ja..

Alle dem der har hakket/korrekset på dig i den her tråd, fremfor at sende dig en pm, de har jo netop hængt dig ud og er i bund og grund dobbeltmoralske.
Altså, hvis forum skal være både tørvetriller og petitesseportal...

Jeg kan sagtens følge dine tanker mht. at læne sig tilbage og følge med, uden selv at skrive, det vil så ende med at fru Stram og Hr. Pernittengryn er de eneste der skriver herinde, men det kan være de vil få det bedre med sig selv..

God lang weekend til dig og til alle andre humorister derude, uanset om de laver sjov med minoriteter eller flertallet...

Jesper

« Senest Redigeret: 03 Maj , 2012, 06:40 Fra Bennetzen »
350 l selskabsakvarie m. guppier, sværddragere, maller, neonfisk samt 1 stk. Ildhale Labeo, 1 hustru, 0.1 Yorkshire terrier, 0.1 Schæfer og 2,1 børn

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #27 Dato: 03 Maj , 2012, 08:02 »
karoline

kom du blot med flere, af den slags hvis du falder over dem. hvis de var på kant med retningslinier for brug af forum, skulle du nu nok ha hørt  det fra administrator, at nogen så bliver lidt mavesure, tjaa de kommer vel videre, husk du hænger jo ingen ud blot noget du har set, og har enda hjerte og overskud til at skrive til annoncøren. 

Offline Søren Roager

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 03 Maj , 2012, 09:10 »
Alle dem der har hakket/korrekset på dig i den her tråd, fremfor at sende dig en pm, de har jo netop hængt dig ud og er i bund og grund dobbeltmoralske.

Hørt!
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 03 Maj , 2012, 10:04 »
Hvor er det dejligt vi har nogle ORDENTLIGE mænd herinde ;D